Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1970 r.
Płock
843 cm3
49 KM
0.00 s
Autko posiadałem od roku 1995 do 1998.
Auto było w dobrym stanie technicznym
Bardzo dobra blacharka
Foto numer 1 nie jest mojego auta
Pozostałe niestety sa w jakości jak widać ale niestety nie posiadam lepszych :(
Brak
Seryjny (lewe obroty)
Seryjne stan sredni
Seria
Brak
Troszkę tego było w większości z "przygodami"
Brak Auto oddałem na złom w akcji złomowania pojazdów w 1998r
(jaki ja wtedy głupi byłem)
Ciekawy wygląd rzadki model
Opis zapożyczony od innego Członka PJ
FIATA 850 wprowadzono do produkcji w maju 1964 roku, był dziewiątym podstawowym modelem produkowanym przez koncern Fiata w Turynie. Był on powiększoną wersją modelu 600, zamierzano w nim uzyskać więcej przestrzeni pasażerskiej, zwłaszcza z tyłu. Z boku Fiat 850 przypomina nieco sylwetkę samochodu sportowego tamtych lat - pochylona ku przodowi ściana czołowa maski przedniej i krótki, ucięty kufer stwarzają to wrażenie.
Silnik ustawiony jest podłużnie i charakteryzuje się dużą elastycznością, płynną pracą przy zmianie obrotów, łatwym rozruchem i szybkim osiąganiem właściwej temperatury pracy. Wadą natomiast jest głośna praca silnika. Wał korbowy silnika osadzony jest w kadłubie, w trzech łożyskach głównych, napędza krótkim łańcuchem nieco powyżej niego leżący wałek rozrządu. Ten z kolei za pomocą długich lasek popychaczy i dźwigienek zaworowych steruje wiszącymi zaworami.
W osi wału korbowego, przy kole pasowym umieszczony jest odśrodkowy filtr oleju. Dwoma paskami klinowymi, od wału korbowego napędzane są: prądnica, pompa wodna i wentylator chłodnicy. Z prawej strony umieszczona jest chłodnica z wentylatorem. Po lewej stronie umieszczono tłumik wydechowy. Wlew paliwa dostępny jest po uniesieniu maski silnika i znajduje się z lewej tylnej strony pojazdu. Zbiornik paliwa ma 30 litrów i mieści się poprzecznie za oparciem tylnego siedzenia. Fiat 850 nie wymaga uzupełniania i wylewania płynu chłodzącego, ma bowiem szczelny zamknięty układ chłodzenia, w którym znajduje się płyn zamarzający dopiero przy temperaturze otoczenia poniżej -35°C.
Model ten oprócz standardowego nadwozia był produkowany w wersji coupé, spider i kombi zwanej - Familiare. Nadwozie Spider zaprojektowane ostało przez znaną firmę nadwoziową Bertone.
Fiat 850 wytwarzany był do roku 1972 kiedy zastąpił go Fiat 127, wyprodukowano go łącznie 2 203 380 sztuk. Ponadto był on wzorem licencyjnym dla wytwarzanego w Hiszpanii Seat 850.
We Fiacie 850 montowane były cztery odmiany silnika o pojemności 843 cm³ i mocy od 25 kW (35 KM) do 36 kW (49 KM) co pozwalało mu osiągać prędkości od 120 km/h do 145 km/h.
Dane techniczne
* Nadwozie samonośne, 2-drzwiowe, 5-miejscowe
* Silnik 4-suwowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą umieszczony z tyłu pojazdu pochylony pod kątem 10° w lewo, napędza koła tylne
* Pojemność skokowa - 843 cm³
* Moc maksymalna - 25 kW(34 KM) przy 4800 obr/min
* Stopień sprężania - 8:1
* Skrzynia przekładniowa 4-biegowa, wszystkie biegi do jazdy w przód synchronizowane
* Hamulce hydrauliczne bębnowe, na 4 koła
* Ogumienie o wymiarach 5,50-12
* Długość/szerokość/wysokość - 357,5/142,5/138,5 cm
* Rozstaw osi - 203 cm
* Masa własna pojazdu - 670 kg
* Prędkość maksymalna - 145 km/h
* Zużycie paliwa - 6,5 - 8,5 l/100 km
* Rodzaj paliwa: Etylina 78
Kupnie takiego samego
Fajny sprzęt zajrzyj do mnie;DD
wow, cudny, nawet nie wiem co napisać :P Zatkało mnie
Piękna bryka, fajny kolorek, pogratulować sprzętu , który fajnie się prezentuje
Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego klasyka
Szerokiej drogi :)
super fura..aż żal bylo oddawać pewnie
piekny ;] szkoda ze sie go pozbyles.... zapraszam do komentowania mojego maluszka ;]
z.ajebisty. lubię właśnie takie stare sprzęty. pozdrawiam
szkoda fiacika bo to naprawdę rzadki okaz. osobiście bym się takim zajął jakbym miał trochę kasy. zapraszam do siebie.
U mnie w rodzince są jeszcze 2 fiaty 850 spider wersja USA do remontu, kompletne :)
Oszalałeś? Takie auto oddać na złom?.. Obyś kupił jeszcze takiego ;) zapraszam do mnie
fajne
Fajnie auto :) :D
Zapraszam do mojego Opla :)
Fiacik cudo, rzadko spotykany i zadbany:] ale z tym złomowaniem to dałeś ciała :/ zapraszam do mojego Fiacika
Piękny Fiat :)
Pozdrawiam :)
Zapraszam Do Mnie :)
wspaniale auto.
Auto piękne, faktycznie szkoda go ale wtedy były troszkę inne czasy. Myślę że w 1998 nie było takiego boomu na odbudowę starych aut. Mówi się trudno, żyć trzeba dalej. Pozdrawiam i zapraszam do siebie.
poprostu cudo :P chciałbym mieć takiego pozdrawiam i zapraszam do skomentowania moich pojazdów
Wiem że żal :( Ale czasu nie cofnę Potrzebne mi było wtedy auto żeby jeżdzić a nie żeby naprawiać (Robiłem wtedy 40tyś Km na rok )
A 2000zł zniżki to było wtedy naprawde sporo.
dopiero doczytalem caly opis... kurde chlopie co Ty zes zrobil!!! zal normalnie tego cudenka..
cudo!!!! szczerze,bardzo zazdroszcze tego rodzynka! rarytas i unikat.. nic tylko pozazdroscic i zyczyc powodzenia :) zapraszam do mojego zoltka