facebook
System PJ
to 129 364 pojazdów na 669 350 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

BMW 3 1989r

Oglądano już 1630 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o BMW 3 »
  • Rocznik

    1989 r.

  • Właściciel

    funnel

  • Kategoria

    Klasyczne

  • Lokalizacja

    Kraków/Tilburg

  • Pojemność

    1796 cm3

  • Moc

    113 KM

  • Max. moment obrotowy

    165 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    10.80 s

  • Tuning

    Zupełnie nie ruszany. Podoba mi się jaki jest, a na mechaniczny mnie nie stać gdyż zbieram na Suprę MK3 ^^

    PS. Dla jasności - LPG też nie ma (dla niektórych to podstawa tjuningu ;p)

  • Silnik

    M40-tka - prosta, nawet trochę prostacka, bo klekocze prawie jak diesel. Z litrażu 1.8 inżynieriowie z Monachium wycisnęli 113 KM, które całkiem sprawnie napędzają lekką, 1100-kilową konstrukcję. Kopa dostaje od 3000 rm, ale cudów nie należy się spodziewać. Na szczęście przeważnie jeżdżę sam, albo z kimś lekkim ;)

  • Wnętrze

    Tapicerka i obicia mają autentyczny kolor kupy (albo czekolady, nie wnikam).
    Wszystko na korbkę (szyberdach regulowany w dwóch płaszczyznach), oprócz lusterek - te są elektryczne.
    Kultowy kokpit BMW z konsolą środkową skierowaną ku kierowcy, hurra! Teraz uwaga, po 20 latach nic nie trzeszczy! Jakość plastików - bezwzględnie zajebista. Zegary podświetlane na bursztynowo, na desce rozdzielczej nie zabrakło czasomierza utrzymanego w ascetycznym stylu, również ładnie podświetlonego.
    Kozacka trójramienna kierownica z pakietu sportowego, obszyta skórą (wspomagania brak).
    Lewarek w sam raz - ani za krótki, ani za długi; gałka sama układa się w dłoni.
    Brak lampek z przodu! Żeby pasażer obczaił mapę musi albo otworzyć schowek, lol (w środku jest taka anemiczna lampka), albo pomóc sobie komem.
    Regulacja foteli raczej głupia.
    Z przodu miejsca pod dostatkiem. Z tyłu siedzi się niewygodnie - mimo że jestem mały (175) miałem mało miejsca na głowę. Na szczęście ja kieruję.

  • Zawieszenie

    No a po co kupiłem to auto? :D Nie silniki, nie skrzynie biegów, lecz układ jezdny to jest to z czego Bayerische Motoren Werke słyną przede wszystkim. Wersję silnikową może mam słabą jak na BMW, ale zawieszenie bardzo zbliżone do tego podkładanego pod M20tki. W skrócie: bejca trzyma się drogi jak przyklejona. Nawet na luzie nie ma stracha brać zakrętów na szybko (choć na trójcę z gazem w podłodze fajniej z nich wychodzić). W przyjemnym i pewnym pokonywaniu zakrętów pomaga bezpośredni układ kierowniczy - i tu, przy większych prędkościach, brak wspomagania okazuje się dobrym kumplem, gdyż daje jeszcze lepsze wyczucie drogi i kół (być może moje subiektywne odczucie).

    ---

    Jednak to zawieszenie trzeba trochę utwardzić.. Ostatnio przy wyprzedzaniu tira zmieniłem gwałtownie pas przy 90-100 km/h i nieładnie się zakołysał, aż mnie zaskoczył (bo rzadko jestem gwałtowny przy takich prędkościach).
    Dodam jeszcze, że przy wyższych prędkościach prakuje mu stabilności (jadąc 160 km/h i będąc wyprzedzanym przez auta jadące 200 km/h dostaje się kołysanie gratis).

  • Car Audio

    Dobre radio Alpiny wma/mp3. Kupiłem je z autem. Głośniki to ciężki temat.. Są dwa - myślałem, że seryjne, lecz okazało się, że założone przez poprzedniego właściciela. A więc seryjne musiały być jeszcze gorsze.. Z drugiej strony, te obecne jak na swoje mizerne możliwości grają całkiem przyzwoicie.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Staram się dbać o wóz ale miejscami robię debila. Np wczoraj jebnąłem gościa na swiatłach bo chciałem sprawdzić jak blisko mogę podjechać ^^ (oczywiście przy minimalnej prędkości). Tym autem zaliczyłem już wizytę w fosie, zrobiłem błoto na stacji benzynowej po tym jak przelałem bak :P, dałem kumplowi bez prawka jeździć po pijaku po osiedlowym (mocno zatłoczonym!) parkingu (zdusił silnik na czyimś aucie lol). Na szczęście żadnych stłuczek/wypadków i niech tak pozostanie.

    ---

    Miesiąc temu na bardzo mokrej nawierzchni przy wjeżdzaniu na drogę główną (wyjeżdzając z bocznej i skręcając w lewo pod kątem prostym - a muszę dodać, że to był wyjątkowo ostry zakręt, taki z dodatkowym omijaniem końcówki pasa zieleni) - spóźniłem się z kontrą, tylne koła w krytycznym momencie momentalnie straciły przyczepność, dostałem po głowie klasyczną nadsterownością i wylądowałem na pasie zieleni, maską nawet przestrzeliwując go i wjeżdzając na przeciwny pas, wpasowując się między stojące tam na światłach samochody... Miałem kupę szczęścia (chcę wierzyć, że także umiejętności - w końcowej fazie kontrę założyłem), że nie stuknąłem w żadne z tamtych aut (ktoś by się zdziwił :D) - brakowało centymetrów - ani że pas zieleni nie był wzbogacony żadnym drzewkiem czy latarnią. Szkoda tylko, że był on wzniesieniem w porównaniu z droga i utknąłem tam na dobre... Żeby było śmieszniej, chwilkę po tym wszystkim akurat przypadkowo przejeżdzała policja... No i spisali mnie, choć obyło się bez płacenia. Na dodatek byli sympatyczni. Do płacenia przyszło za to kiedy liną wyciagała mnie pomoc drogowa. 30 euro poszło się jebać :/

    ---

    Z Krakowa do Skrzydlnej na trzech letnich oponach i jednej zimowej (prawa z tyłu) po oblodzonych drogach. Następnej nocy to samo ze Skrzydlnej do Krakowa.

  • Perspektywy

    Perspektywy? No nie wiem.. kupiłem ją bo nie stać mnie na razie na Suprę czy e32, a muszę czymś jeździć. Z założenia to miała być prowizorka. Ale zaczynam ją tak jakby lubić..

    ---

    Ok, po paru miesiącach zmieniłem zdanie. Pojeździłem, poznałem, itp. - mam już jakiś plan. Może jak go tu umieszczę to zmotywuje mnie to do działania. Planuję działanie na trzech frontach:
    1. Odświeżenie - przywrócenie mojej Bejcy to stanu bardzo dobrego:
    a) mechnicznie:
    - wymiana poduszki pod tłumikiem (stara daje się już słyszeć przy wyższych obrotach)
    - wymiana uszczelki pod zaworami (stara powoli czeźnie)
    - wymiana świec
    - wymiana przedniej szyby (niewielkie pęknięcie w narożniku)
    - wymiana piórek wycieraczek (duży kąt zamocowanie przedniej szyby szybko męczy wycieraczki, znany feler e30) - ZROBIONE
    - zrobienie porządku z tylnym zawieszeniem (w porównaniu z przednim jest lekko siadnięte, co wygląda beznadziejnie; nie wiem co jest przyczyną, ale większość starych BMW tak ma (trudno np. spotkać e34 bez tego); w każdym razie w mojej ma to zniknąć
    b) wizualnie:
    - usunięcie zaczątków korozji w narożnikach przednich drzwi
    - zrobienie porządku z blachą przy baku (w zasadzie to nawet nie zaglądałem pod wykładzinę bagażnika, ale mam tam trochę mokro kiedy pada, a poprzedni ujeżdżacz bejcy mówi coś o zaprawce w tamtym rejonie, zaprawce, której wytrzymałość ma się niedługo skończyć)
    - zrobienie porządku z lakierem drzwi kierowcy (widać były lakierowane, i to chujowo, bo są minimalnie bardziej matowe od reszty karoserii, co doprowadza mnie do furii)
    - odmalowanie przedniego zderzaka (czarny lakier schodzi)
    2. Tuning mechaniczny:
    - obniżone i utwardzone zawieszenie (na początek przez nowe, krótsze i sztywniejsze sprężyny)
    - w przyszłości chciałbym mu zmienić serce na... M30B35 :D
    3. Tuning optyczny:
    - platynowe (pod kolor lakieru) lub czarne (pod kolor wykończenia) alufelgi 15-tki lub 16-tki, np. BBS RS czarno-srebrne
    - lampy przednie Black Hella (poprzez krzyże, raczej nie oryginalne BH)
    - czyste kierunkowskazy z przodu
    - lampy tylne na czarno lub ewentualnie czerwono, ale tak totalnie czarno lub czerwono (nie jakaś mozaika)
    - może jakieś dyskretne dekory Alpiny lub Hartge w kolorze czarnym; albo lepiej: dekory zaprojektowane indywidualnie
    - nie.. nie będę robił nerek na czarno, co jak co, ale chromowane naprawdę przydają przodowi urody
    - myślę nad zamontowaniem dyskretnego dyfuzora z e24 na klapie bagażnika
    - pakiet M-Technik (kinda wishful thinking)
    - zmienić emblematy z oryginalnych na platynowo-czarne :D

    ...uff, trochę się tego znalazło. Być może znajdę czas i kasę na zrobienie chociaż niektórych rzeczy z tej listy.

    ---

    Przy 179,000 km zrobiono:
    - wymiana oleju oraz filtru oleju
    - wymiana piórek wycieraczek
    (razem 200 zł)

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy:
    - układ jezdny: zawieszenie, układ kierowniczy
    - porządne wykonanie, przemyślanie rozwiązania
    - niezawodność (może nie taka jak ci ze Stuttgartu, no ale BMW stawia na performance :D)
    - dziś, po latach: styl i oryginalność
    - mój egzemplarz: zajebista blacharka; pięknie zachowane wnętrze; dobry, a może nawet bardzo dobry stan mechaniczny: ogólnie świetnie zachowana e30, taki mały ewenement na krajową skalę :)
    - fajny właściciel

    Minusy:
    - nie jest to e32
    - chcę większy silnik
    - mało oryginalne ale.. spalanie
    - mało miejsca z tyłu (co z tego)
    - mój egzemplarz: syfny odcień lakieru, tapicerka koloru kupy; sedan; wersja golas (nawet wspomagania bozia nie dała.. za to lusterka elektryczne :D); ma swoje małe niedomagania, jak to samochód

  • Osiągnięcia

    Wywijanie tyłkiem na zakrętach kiedy pada - wciąż się uczę.

    ---

    Drifty na śniegu - cudowna sprawa! Poza tym odnoszę satysfakcję z samego faktu utrzymania się na oblodzonej drodze na letnich oponach przy 40-60 km/h przez 100 km.

Komentarze (9)

  • 2009-02-07 10:52:15

    zajebisty opisik

    boskie auto,
    tapicerka w kolorze kupy?
    hehe
    ostro :P

  • 2009-01-01 12:31:42

    zajebisty opis :) życzę powodzenia w realizacji planów!

  • 2008-12-30 21:28:38
    Użytkownik usunięty

    ładne bmw zapraszam do mnie

  • 2008-11-22 13:42:10

    Podoba mi się bo nie przeszła modyfikacji nadwozia (\"tjunink\" :P ) :D :) Zastanwiałem się nad taką :) Ostatecznie stanęło na Mercedesie,ale czasem dobrze by było poszaleć mniejszym zrywnym autkiem :) Pozdr.

  • 2008-11-13 19:20:20
    Użytkownik usunięty

    fajna bumka zapraszam do mnie ;]

  • 2008-10-19 02:45:43

    take care of it

  • 2008-08-25 08:49:53

    swietna fura,dobrze utrzymana i zadbana
    oby tak dalej
    pozdrawiam i zapraszam do mnie

  • 2008-08-17 16:20:22
    Użytkownik usunięty

    fajny

  • 2008-08-15 21:10:01

    fajna bejca super stan pozdrawiam

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Kingway Paulo
  • Malaguti Phantom 50 F12
  • Renault 19
  • Romet Pony M301
  • Opel Vectra
  • Romet Zetka 50

Co robią kierowcy na PJ