Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1995 r.
Polska
1900 cm3
115 KM
10.11 s
Witam
Nastał czas najwyższy na zaprezentowanie swojego towarzysza także miłego czytania życzę!
Audi 80 B4 kupiłem we wrześniu 2011. Zdecydowałem się na ten model z kilku prostych powodów, podoba mi się stylistyka, jest w miarę niezawodny, tani w utrzymaniu, wygodny i nie rdzewieje (ocynk robi swoje).
Audi od razu zostało ochrzczone przez mojego znajomego i tak do dziś jest to Henryk :-D
Kwota 9400 zł (z biegiem czasu stwierdziłem że przepłaciłem...)
Buda to poczciwy rodzinny Avancik
Kolor granatowy zapomniałem kod ale dopisze ;-)
Silnik to poczciwy dieselek 1.9 TDI 1Z
Wyposażenie seryjne będące w samochodzie w momencie kupna:
Poliftowa miękka deska rozdzielcza
Boczki z parapetem i dużym kieszeniami
Klimatyzacja manualna
Tempomat
Regulacja wysokości foteli przednich
Tapicerka niebieska
Zegary na konsoli centralnej (w tym dołożony oryginalny VDO turbo boost)
Tunel na narty
Zestaw 6 głośników
Obrotomierz
Zawieszenie sportowe -40 H&R
Felgi aluminiowe 15" Speedline
Niestety samochód był lekko uderzony przodem i prawą tylną ćwiartką... Zostało to zrobione kiedyś tam nie za mojej kadencji i nie jestem za bardzo zadowolony z pracy lakiernika. Może na zbyt wiele rzeczy patrze bardzo krytycznie ale chciałbym żeby mój samochód wyglądał jak najlepiej... Problem jest też w górnej części słupków A, bo jakiś nieudolny szklarz wycinając szybę ponacinał lakier :-/ niestety rdza się tam pokazała i trochę boję się tego z powodu trudności usunięcia jej stamtąd i ewentualnych powikłań po jej bycie.... W planach mam lakierowanie i przy tej okazji odbędzie się walka z rudą. Środek auta jest bardzo zadbany i w sumie jedyne widoczne ślady zużycia to przetarty fotel kierowcy i delikatnie porysowane rączki drzwi. Reszta wygląda prawie jak nowa.
Zdjęć nie mam dużo bo nie myślałem że będą mi potrzebne i nie cykałem :mrgreen: postaram się niedługo uzupełnić galeryjkę o foty auta i konkretnych podzespołów!
....także tego, zacząłem odchwaszczanie nabytku :-D
To co robię w samochodzie nie nazywam tuningiem :) bardziej stylizacją ;)
1Z po lekkich modyfikacjach.
Wgrany czips na około 115 KM
Niestety już raz silnik wymieniałem gdyż stopił mi się 3 tłok na wtrysku sterującym...
Założyłem wolną odmę, zaślepiłem EGR i wyciąłem katalizator.
Pochromowałem pokrywe zaworów i kilka części metalowych przy silniku. Jest jeszcze dużo do zrobienia...:
Plany:
Regeneracja głowicy
Regeneracja turbiny
Wtryski 0.216 mm
Pompa 11 mm
ECU 16 Bit
Mocniejsza mapa od Kostrza
Regeneracja alternatora
Regeneracja maglownicy
Napęd quattro z blokadą mostu
Filtr paliwa z grzałką z Opla 1.7 CDTI
Wydech z kwasówki
Wymiana wymienionych poduszek na nówki z ASO bo na tych zamiennikach telepie budą jakby silnik był przyspawany :-?
Zmiany:
Akumulator VARTA SILVER Dynamic 77Ah 780A
Czujnik ciśnienia oleju 0.75/1.05 bar ORI
Czujnik płynu chłodzącego ORI
Filtr paliwa BOSCH
Komplet sprzęgła Sachs
Koncentrat płynu chłodniczego KRAFT
Króciec obiegu chłodzenia ORI
Miedziane przewody paliwowe
Olej do skrzyni biegów Ravenol
Pasek klinowy GATES
Pasek rozrządu GATES
Pasek wielorowkowy GATES
Poduszki silnika L/P LEM
Poduszki skrzyni biegów L/P SWAG
Pompa układu chłodzenia SKF
Przeguby zewnętrzne LOBRO
Przewody paliwowe miedziane
Regeneracja pompy wtryskowej
Rolka napinająca paska rozrządu SKF
Rolka prowadząca pasek rozrządu SKF
Silnik bez osprzętu 1.9 TDI 1Z
Świece żarowe DENSO
Termostat GATES 10
Uszczelka kolektora ssącego Elring
Uszczelka kolektora wydechowego ELRING
Uszczelniacz wału korbowego Elring
Wtryskiwacze używane BOSCH
Zawór N75 ORI
We wnętrzu sukcesywnie następowały zmiany
Oklejony został kokpit szachownica (przestaje mi się to podobać ale na razie zostaje...), zrobione dodatkowe oświetlenie nóg, drugie gniazdo zapalniczki dla tylnych pasażerów, zmiana podświetlenia zegarów i przełączników na czerwony LED i oczywiście musiało wpaść CB :-D
Plany:
Kierownica S2
Komputer pokładowy AC/BC bądź wrezanie kompa z A4
Klimatronic
Lampki w rączkach
Usunięcie luzów w fotelach
Obszycie foteli, kanapy i boczków nowym materiałem
Zmiany:
Czujnik położenia pedału hamulca ORI
Filtr kabinowy MAN
Gniazdo zapalniczki podświetlane ORI
Krańcówka drzwi prawych tył ORI
Mieszek lewarka skrzyni biegów ORI
Okleina kokpitu Stickerbomb Szachownica
Oświetlenie LED zegarów i przełaczników HOMEMADE
Podświetlenie nóg ORI lampki
Pojemnik pełnych rozmiarów w tunelu środkowym
Radio CB ALAN 109
Żarówka LED oświetlenie wnętrza HOMEMAD
Z racji tego że kocham szybką jazdę w zakrętach trzeba było zainwestować kupę kasy w doprowadzenie zawieszenia i układu hamulcowego do stanu odpowiedniego i przystosowanie do przeciążeń towarzyszących zakrętom ;) Niestety z zawiasem w tym samochodzie nigdy nie będzie dobrze mając choć trochę twardsze zawieszenie niż seryjne bo od drgań poluzowuje się centralna nakrętka McPherson'a... zaczynają się wtedy stuki i puki i wożenie samochodu po drodze :-(
Plany:
Gwintowany zawias Weitec Hicon GT
Poliuetanowe tuleje w całym zawiasie i sankach
Wielowahacz z tyłu
Tarcze wentylowane na przednią oś
Zmiany:
Amortyzatory sportowe MTS Technik
Gumy stabilizatora LEM
Klocki hamulcowe przednie ATE
Końcówki drążków kierowniczych TRW
Łączniki stabilizatora TRW
Łożyska kół przednich SKF
Łożyska kół tylnych A&S Fersa
Pełna geometria zawieszenia
Płyn hamulcowy BOSCH
Poduszki amortyzatorów z łożyskiem ORI
Poduszki belki przedniej (przednie) SWAG
Poduszki belki przedniej (tylne) SWAG
Poliuretanowe tuleje wahaczy przednich POWERFLEX
Pompa hamulcowa AP
Prawy wahacz ORI
Prowadnice zacisków przednich
Prowadnice zacisków tylnych
Przewody hamulcowe elastyczne przednie FERODO
Przewody hamulcowe elastyczne tylne FERODO
Silentbloki belki tylnej SWAG
Sprężyny Veitec -60
Sworznie wahaczy TRW
Tarcze przednie TRW
Tłoczki zacisków przednich FRENKIT
Tłoczki zacisków tylnych FRENKIT
Zestawy naprawcze zacisków przednich AUTOFREN
Zestawy naprawcze zacisków tylnych AUTOFREN
Zwrotnica koła lewa
Zawsze lubiłem dobra muzykę co wiążę się z moja profesją zawodową :mrgreen: Audi posiadało raczej dobre nagłośnienie w wyższych pakietach ale upływ czasu zrobił swoje i głośniki straciły gąbkowe resory...
Trzeba było zainwestować w coś porządnego! Trochę modzenia było przy spasowaniu radyjka z A4 gdyż musiałem je z obu stron przyszlifować o około 3 mm :-P
Plany:
Zmieniarka 6 CD z audi A4 B5
Wymiana tego pierdzielonego procka w radiu bo nie mogę regulować głośności.....
Zmiany:
Głośniki 100mm JBL GT6-4
Głośniki 130mm JBL GT6-5c
Radio Audi Concert M4
Subwoofer JBL SB-2
Wzmacniacz antenowy - podłączenie do ścieżek ogrzewania tylnej szyby
Wzmacniacz JBL GT5-A604E
Wzmacniacz JBL GT5-A402E
Każda jest piękna i ma coś w sobie co jest niepowtarzalne :)
W głowie burza pomysłów ale po części wypisałem w "plany" przyszłość modyfikacji ;-)
Jedziecie do stolicy kraju kapitalistycznego. Który to kraj ma być może nawet tam i swoje… plusy. Rozchodzi się jednak o to, żeby te plusy nie przesłoniły wam minusów!
Jeździ i to bardzo sprawnie, samo to jest już osiągnięciem!
AUDI RS2