facebook
System PJ
to 129 370 pojazdów na 669 381 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Warsztat Samochodowy

hm...

Medzus Opel Astra

Czesc. Chłopaki jak sprawdzic czy uszczelka z pod głowicy jest do wymiany ? Zauwarzyłem ze po myciu silnika i po przejechaniu przy głowicy po zgaszeniu silnika cos sie gotuje bo robiły sie banki ?


Dodaj odpowiedź

Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Odpowiedzi (18)

  • 2009-12-25 16:45:22

    spróbuj dociągnąc głowice a jak nie to uszczelka do wymiany

  • 2009-12-10 20:47:05

    a jednak uszczelka jest padnieta .. Widac juz teraz bo umyłem silnik wczoraj i widze ze z pod uszczelki zaworow wycieka mniej oleju niz z pod głowicy ;(

  • 2009-12-10 20:12:24

    No...

  • 2009-12-10 20:08:32

    hmm kolego mogles trafic na wrak kadecika lub zadbana Honde.. co do cen podzespolow mam stycznosc z obydwoma silnikami generalnie,wiec porownaj sobie ceny czesci.. a co do znaczenia to kazdym mozesz znaczyc niestety :P . wracajac do tematu,kolego wiele rzeczy moze wplynac na gorsza prace na benzynie niz na lpg.. jak czesto jezdzisz na paliwie? co do uszczelki raczej bym ja zostawil w spokoju

  • 2009-12-10 19:44:15

    Czy w Oplu czy w Hondzie jak coś w silniczku walnie to i tak są koszta naprawy ponoszone i tak więc ja bym wolał wydać troszkę więcej a jeździć jak się należy w przyzwoitym tempie bez zaznaczania terenu na parkingu jak pies... ja w Kadecie przez miesiąc więcej wydałem na części do silnika (czujniki, paski, filtry, pompy, przewody, krokowiec, wtrysk, komp, SKRZYNIA!! :/, płyny eksploatacyjne itd) niż na części do Hondy ogólnie biorąc eksploatując ją od prawie pół roku... Fakt... Może akurat trafiłem na auto które tego poprostu wymagało (Opel)ale uwierz mi że Honda to Honda i tutaj gadki nie ma... No... To się zdaniami wymieniliśmy... :)

  • 2009-12-10 19:24:35

    spadku mozy nie zauwarzyłem . ale czasem mam zrazenie ze na gazie jezdzi lepiej niz na benzynie

  • 2009-12-10 19:01:23

    heh.. leje.. czytaj uwaznie posty.. po 1 pytalem kolegi czy ma spadek mocy czy jak ze chce uszczelke wymienic,- nie odpowiedzial! po 2 nikt nie pisal o jezdzie na krotkim odcinku! ale ok,zapomnialem tego dodac,po 3 poczekaj niech ci cos walnie w tym silniczku.. to bedziesz wtedy chwalil opla :P wiem cos o tym.. ale zycze bezawaryjnosci :D ,co do pojemnosci w oplu tez zgodze sie,ale pod wzgledem mocy i elastycznosci,co do ekonomiki za cholere!

  • 2009-12-10 16:47:18

    kolego BAZIjarocin nie chce być niemiły ale skoro znasz się tak dobrze na silnikach to dlaczego na wstępie nie odpowiedziałeś Medzus'owi na pierwsze i główne pytanie?? Opla Kadetta którego mam w swoim profilu sprzedałem kilka miesięcy temu, teraz mam japończyka - Honde Civic - z prawdziwym silnikiem który pasuje do auta a nie do nie wiem czego, kosiarki... Fakt faktem Opel ma silniki prostej konstrukcji ale tylko powyżej pojemności 1.8 można Oplem jeździć... Aha... I jeszcze coś na temat tej mazi pod korkiem od wlewu leju - :D żeś byka strzelił znawco silników, to nie wiesz że na krótkich odcinkach drogi kiedy silnik nie zdąży się nagrzać tworzy się właśnie taka maź?? Właśnie w pobliżu temp. zimowej?? :D Heh...Pozdrawiam...

  • 2009-12-10 11:39:59

    doladnie jak kolega SZATANIK napisal,,jesli chcesz byc pewien sprawdz cisnienie najlepiej,i bedziesz mial czarne na bialym. jednakze co do okreslenia Ooplowskich silnikow to sie z toba nie zgodze kolego!!! jedne z najlepszych silnikow sa wlasnie oplowskie,szczegolnie 8v,nie ecotec! a uszczelki pod pokrywa zaworow ciekna w prawie kazdym aucie niestety,i co lepsze,jest to spowodowane przez osoby nieumiejetnie sciagajace i dokrecajace pokrywe zaworow! mam na to sposob sprawdzony,i zadna uszczelka nie ma prawa cieknac!!! nie mowie o silikonie !!! tak ze jak sie nie znasz na silniczkach to nie wypowiadaj sie na ich temat kolego. pozdrawiam

  • 2009-12-10 09:10:37

    słuchaj jezeli płyn ci ubywa to nie wina zapowietrzenia ja tak miałem przy golfie i spaliny miały taki zrący zapach..uszczelka pod głowicą mi poszła i płyn lał sie do jednego cylindra i ybywało go...jak był zimny to odpalał na 3 cylindry gdyz swieca była salana płynem i miała słaba iskre...maz często jest tą pora bo silnk sie nie dogrzewa...jezeli i płyn ubywa to radze wymien uszczelke splanuj głowice i jezdzij dalej niezwlekaj z tym.pozdro

  • 2009-12-09 22:41:09

    Bo syczeć musi... Sprawdzenie uszczelki pod głowicą?? Odkręć świece zapłonowe i zobacz manometrem jakie ma sprężanie na poszczególnych cylindrach i porównaj mniej więcej z danymi fabrycznymi. Jeżeli będzie malutka różnica to ok ale jeśli spooora to do wymiany możliwe że uszczelka właśnie. Jeśli nie ubywa ci płynu a olej cały czas ma taki sam poziom i nie wzrasta i jeżeli nie odczułeś nadmiernego spadku mocy to się nie martw - Oplowskie silniki są zalane olejem z zewnątrz bo to shit a nie silniki a raczej ich uszczelki, głownie od pokrywy zaworów. No... Pozdro...

  • 2009-12-09 22:25:47

    pod korkiem wlewu oleju jest taka biała maź ale to chyba od różnicy tem bo wczesniej tego nie było . Na bagnecie nie widac zadnych kropli małych a płyn chłodniczy jest normalny bo niedawno został wymieniony i odpowierzałem układ . Ale teraz jak odkrecam korek od plynu chłodnicy to jest takie cisnienie ze jak odkrece korek to słychac jak syczy

  • 2009-12-09 21:51:36

    sprawdź czy przy rozgrzanym zapalonym silniku czy zbiorniczku nic się nie dzieje, jak jest padnięta uszczelka będą szły bąbelki, albo do płynu dostanie się olej. sprawdzaj czy stan oleju nie powiększa się, jak dostanie się płyn do oleju to zazwyczaj widać małe kropelki na bagnecie. a jak dłużej pojeździsz to pod korkiem wlewu oleju zacznie się zbierać taka "maź" na bagnecie też ją nieraz widać.

  • 2009-12-09 21:44:22

    czekaj czekaj,astra ma chyba ten sam uklad chlodzenia,czyli samoodpowietrzajacy.. plyn jest czysty? nie jest mazisty? (zmieszany z olejem) sprawdz pod korkiem wlewu oleju czy nie ma dziwnej mazi zamiast oleju. uszczelka pokrywy zaworow zapewne ci wycieka olej,bo to norma :) no i odpowiedz dlaczego myslisz o wymianie uszczelki pod glowica? co sie dzieje ze chcesz to zrobic??

  • 2009-12-09 19:51:52

    zalany bo zmieniony . Zalany tez jest cały silnik bo i wycieka tylko nie moge stwierdzic czy to uszczelka głowicy czy pokrywy zaworów

  • 2009-12-09 19:50:37

    ale jak zalany cieknie??

  • 2009-12-09 19:48:01

    Ubywa mi płynu chłodniczego ale to chyba wina tego ze układ jest zapowietrzony bo raz jest go mniej a raz jest norma . Oleju nie przybywa bo wymieniłem i kontroluje i jest ok . Zalałem Lotosem mineralnym i zauwarzyłem ze cały siilnik jest zalany olejem .

  • 2009-12-09 19:29:32

    hmm.. ubywa ci plynu chlodniczego? sprawdz jak wyglada olej,i plyn chlodniczy w zbiorniczku. odczules jakis spadek mocy w autku czy jak? ze chcesz ja wymieniac? a gotowac to sie moglo od nagrzania :)

Losowe pojazdy

  • Jawa 250
  • Kawasaki KMX 125
  • Lada 2103
  • Router Traffico XS
  • Romet Chart 210
  • Yamaha Aerox 50

Co robią kierowcy na PJ