Warsztat Samochodowy
 |
plan głowicy 126p
|
witam
szukuje maluszka na rajdowe szlaki i chciałbym się poradzić odnośnie planowania głowicy. Chcę zjechać około 3, 4 milimetry , nie wiem czy nic tam nie będzie haczyć czy przeszkadzać, a każdy mówi co innego także prosze o pomoc. Dzęki :):)
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
Panowie wszystkie wasze porady jak najbardziej są wporzo.....Ale nie tylko na planowaniu głowicy i wymianie wałka rozrządu się opiera zwiększenie mocy...Pozostaje jeszcze powiększenie gniazd zaworowych przerobienie pompy oleju,musi być wydajniejsza, no i panewki oryginał siądzie szybko polecam z fosfobrązu wytrzymują duże ciśnienie i obciążenie. pierścienie tłokowe powinny być dwa w jednym gnieździe odwrócone 180 stopni to daje szczelność nawet przy dużym zużyciu cylindra...oby korbowody wytrzymały!!! Widziałem już skręcone jak faworki:))). Pozdrawiam.
dzięki :):)
zywotnosc tez bedzie zalezala od tego jakie bedziesz mial podejscie do silnika, czy bedziesz go krecil do konca czy z glowa, bo butowanie motora to rownoznaczne ze spisaniem silnika na wyrzucenie, cos o tym wiem bo nie jeden silnik mi padl jak mialem rajdowke..
dzięki wielkie wszystkim za porady
wałek też mam zamiar wymieniać, ale dopiero na wiosnę, a co z żywotnością silnika bo tutaj zdania także są podzielone :):)
pozdrawiam
TUNING silnika malucha możemy zacząć od splanowania głowicy, bowiem jest to pierwszy krok ku uzyskaniu większej mocy, jak również jest to najpopularniejsza przeróbka za czasów silnika spalinowego. Dokonujemy jej w specjalistycznym warsztacie ślusarskim. Koszt takiej przeróbki to ok. 15-30zł za 1mm zebranego materiału. Głowicę planujemy od strony komór spalania.
W warsztacie ślusarskim głowica powinna być szlifowana szlifierką magnesową, a nie frezowana na frezarce, gdyż pozostawia ona pory po frezie, które mogą spowodować nieszczelność głowicy. Czasami gdy wymieniamy uszczelkę pod głowicą można splanować do równości 0,20mm, lecz nie daje to żadnych osiągów.
Natomiast jeśli chodzi o moc silnika to planujemy od 1mm w wzwyż. Po splanowaniu 1mm w głowicy ekonomicznej wzrośnie stopień sprężania o ok. 1,3 atm. Czyli w sumie uzyskamy 7,5atm + 1,3atm. = 8,8atm, a jednocześnie większą prędkość obrotowa wałka rozrządu. Splanowanie 1mm nie obniża żywotności silnika, lecz będzie można zauważyć polepszenie mocy silnika jak i polepszenie pracy silnika kedy jest zimny. Ja proponuję planowanie 1,5mm dla tych, którzy nie planują zmieniać wałka rozrządu na sportowy, wyczynowy lub rajdowy, gdyż każdy wałek wymaga innego planowania głowicy w zależności od producenta wałków sportowych. 1,5mm splanowanej głowicy jak i dodatkowe przeróbki opisane na naszej stronie spowodoują znaczny wzrost mocy silnika.
Kiedy wreszcie zdecydujemy się na planowanie głowicy i nie jesteśmy pewni czy nasza głowica nie była już planowana przez poprzedniego właściciela samochodu to po prostu musimy ją pomierzyć. Grubość głowicy fabrycznie nowej to 88mm. Po splanowaniu 1,5mm (proponowane i sprawdzone przez EZOP's Rally Team) głowica ma grubość 86,5mm. Natomiast kiedy planujemy powyżej 3mm należy wykonać nacięcia na denkach tłoka, ponieważ zawory mogą spotkać się z tłokiem.
Głowicę zwykłą, czyli z zaokrągloną komorą spalania należy planować więcej o 0,3mm niż głowicę ekonomiczną z kwadratową komorą spalania, tzn. jeżeli planujemy głowicę ekonomiczną 1mm uzyskujemy wtedy 1,3atm więcej, natomiast przy glowicy zwykłej, aby uzyskać 1,3atm musimy splanować o 0,3mm więcej, czyli w naszym przypadku 1,3mm.
http://www.126fan.pl/ tu jest link do strony gdzie mozesz sie dowiedziec wiecej o planowaniu
ja w swoim miałem wałek ireco4 i głowice 5mm mm latał jak szalony
ja mam silnik na wałku 555 kałuży i do tego glowica 3mm. wszycy moi znajomi co sie bawia w kjs mowia ze powyzej 3mm to juz masz za duzo. a takie rozwiazanie jak ja mam czyli 555 i 3mm jest idealne moim zdaniem.. ale zrobisz jak uwazasz powodzenia
witam co do planowania głowicy to też zależy jaki wałek wkładasz czy będziesz wkładał,a tak bez wałka samo planowanie to polecam 3mm bo nic nie bedzie czeba przerabiać a powyżej 3mm czeba skracać osłony popychaczy i frezy na tłokach aby zawory nie spotkały sie z tłokiem a i nie zapomni po planowaniu zrobić jajowatych otworów w mocowaniu wydechu do kolektora .