Warsztat Samochodowy
|
niska temperatura
|
witam chciałem prosić was o porade otóż ostatnio przy pogodzie jaka panuje zauwazyłem że temperatura na wskazniku jest bardzo długo niska po przejechaniu 10km co nieco się dzwiga około 60/70 stopni obstawiam że problem tkwi w termostacie ale nie jestem pewny jednak gdy auto stoi np: w korku to temperature osiaga 90 stopni i więcej aż do włączenia wentylatora ale w ciagu jazdy znowu spada .
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
Jeżeli termostat to tylko firmy WAHLER temperatura otwarcia 87 stopni
Dam ci numer do mojego mechanika jest to młody chłopak ale jest tani i dobry zadzwoń i sie spytaj 609470998
mam ten sam problem u siebie , chociaż w innym samochodzie , po wizycie w warsztacie stwierdzono że termostat jest ok , a temperatura jaka Ci wskazuje to temp plynu chłodzącego, nie silnika , jesli silnika nagrzewa sie prawidłowo i nie zagotował sie w korku to jest wszystko ok tym bardziej ze wentylator działa :) a pomysł z kartonem nie jest raczej trafiony no chyba że w srodku w czasie jazdy panuja nadal u Ciebie mrozy wtedy można ja lekko przysłonić , a jesli wnetrze nagrzewa sie w normie zostawić to i sie nie przejmowac .
termostat. bankowo
zaz_96 no ma spadać ale jak spadnie poniżej np 80stopni to termostat ma się zamknac i byc zamkniety dopóki silnik znow nie osiągnie optymalnej temperatury aby otworzyć termostat i nie powinno byc to zauważalne na wskaźniku temperatury no i samochod ma sie zagrzać maks po 2km a nie po dziesięciu
Moim zdaniem zgadzam się popednikami ja tak samo zrobiłem jak miałem dużego fiata i wsadziłem karton w szpare tam gdzie jest chłodnica ale jak jedziesz to temp powinna spadać bo samochód się chłodzi jak jedziesz
Jest mozliwość że termostat sie przycina i nie zamyka lub nie otwiera obiegu, wyciagnij go i polej gorąca wodą prawie gotowana i zobacz reakcje
Ja również dołączam się do przedmówców. Termostat można wymienić za naprawdę marne grosze tak więc nie ma co się patyczkować. Miałem to samo w moim peugeocie 405 jeszcze na starym silniku (1.8 100KM z 1993 roku) Grzał się w miejscu do 90' lub wyżej stopni a na trasie był zimny i dymił. Spalanie też mi wzrosło a osiągi zmalały. Później strzeliła mi głowica ale nie wiem czy to był też tego objaw. Nie dociekałem...
no nie wiem czy tak wszystko jest ok jak piszecie.
Napisał że po 10km temp nie rośnie a jak stoi w korku rośnie radykalnie!
Na początek sprawdź termostat a jak jest uszkodzony to wymień, jest raczej nie drogi więc nie ma się co szczypać. ;) pozdro
proponuję wymianę termostatu, nawet gdyby było bardziej zimno to i tak silnik po przejechaniu 10 kilometrów powinien osiągnąć optymalną temperaturę a tak się nie dzieje. nie polecam zasłaniania chłodnicy czymkolwiek, to i tak nie pomoże.
Termostat do wymian!!! Silnik nie osiąga optymalnej temperatury 90' i spalanie jest większe bo jest podawana dawka paliwa jak do nie rozgrzanego silnika.
no nie wiem panowie czy wszystko jest ok, po 10 km żeby silnik nie miał odpowiedniej temperatury ? co to jest Nysa czy co ? w moim colcie przy najgorszych mrozach mam optymalna temperaturę po 1,5km , zmień termostat na początek
Profilaktycznie możesz wymienić termostat nie kosztuje on wiele, a możliwe ze sie nie domyka bo normalnie powinien byc zamknięty i silnik ma sie zagrzać w małym obiegu dopiero jak sie zagrzeje termostat ma sie otworzyć i puścić duży obieg
Pozdrawiam
dokładnie, u mnie tak samo, tak działa zima :P
tak jak mówi Ujban, możesz przysłonić chłodnicę :)
to jest normalny objaw nadchodzącej zimy
jeżeli masz możliwość to weź karton z jakiegoś pudełka lub czegoś podobnego i częściowo zasłoń chłodnice od przodu
dokladnie ja mam to samo w fordzie ,nie masz co sie martwic tak jak pisze moniek88
Wszystko jest ok