facebook
System PJ
to 129 370 pojazdów na 669 391 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Warsztat Samochodowy

wchodzenie na obroty

waldpl Ford Focus

Witam ostatnio w focusie 1.8 tdci mam taki problem że wchodzi przy dodaniu gazu - bynajmniej nie do dechy na obroty 3-4k ale ciągnie jak na 1k... a na zimnym silniku to już tragedia. ostatnio miał wymieniany wkład katalizatora bo sie zapchał i troche przeszło ale się znów zaczeło podczas oziębienia


Dodaj odpowiedź

Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Odpowiedzi (10)

  • 2008-12-29 14:54:38

    jednym słowem ty mu gaz, silnik wyje a samochód stoi? jak tak to sprzęgło

  • 2008-12-29 00:27:07

    waldpl - niestety typowy objaw padające sprzęgła, ślizga sie dlatego nie przenosi napedu, lapie na jedynce i dwojce bo to są najmocniejsze biegi ale jak juz nie lapie na trójce to sprzęgło długo nie pociągnie i wymieniaj czym predzej bo będziesz musiał na lawete samochód dac za nie dlugo bo nie ruszysz z miejsca, sprzęgło masz z wysprzeglikiem wiec tez go wymień bo rzadko wysprzeglik wytrzymuje dwa zestawy sprzęgła, a w razie wymiany znow trzeba zrzucać skrzynie

    Artino - kolega waldpl moze nie miec przepływomierza bo byly rozne wersje silnikowe i moga byc czujniki, a nie przepływomierz z reszta tu chodzi o to ze samochod nie ciagnie na wyzszych obrotach a wadliwy przepływomierz zawyża obroty, niekiedy wystarczy go wyczyscic ale w większości przypadkow trzeba go wymienic i po wymianie zrobic samoadaptacje to samo robi sie gdy sie go odlaczy i podlaczy ponownie

  • 2008-12-28 23:20:50

    No wychodzi że to chyba sprzęgło będzie.... Silnika nie kręcę na zimno (by nie było to nie przegazowuję go też na starcie :) tylko spokojnie czekam minutkę na rozgrzanie) tylko sam po dodaniu gazu powyżej 1/4 wbija na obroty ale brak przełożenia tego na koła, na 1 i 2 jeszcze ciągnie ale od 3ki powolutku muszę go rozpędzać bo powyżej 2k obrotów problem...
    Ogólnie trochę był eksploatowany przy ciągnięciu przyczep więc chyba rzeczywiście sprzęgło się kończy - a może mi ktoś powiedzieć co mogło nawalić? może tarcza nie łapie przy obrotach albo docisk?

  • 2008-12-28 18:18:26

    A może przepływomierz powietrza? U kumpla w Escorcie takie coś szwankuje i jak się go odłączy to zaczyna bardziej normalnie pracować. Nie mówię że na pewno to bo nie jestem mechanikiem. Mówię z doświadczenia.

  • 2008-12-28 15:53:35

    jak by to był krokowy to na luzie wariowały by obroty i przygasał by

  • 2008-12-28 14:11:22

    Adzior600 - ty chyba nie wiesz za co odpowiedzialny jest silniczek krokowy i lambda, krokowiec odpowiada za obroty ale na biegu jałowych i na wciśniętym sprzegle, a lambda daje informacje o ilosci dawanego paliwa wiec jak by byla walnieta to by samochod mial kopa na zimnym jak i na cieplym silniku bo dostawal by duza dawke paliwa nie mowiac juz o spalaniu

  • 2008-12-28 13:34:35

    Ja Myślę Ze To Silniczek Krokowy Albo Sonda Lambda ;].Pozdrawiam...

  • 2008-12-28 12:27:16

    Tez calkiem mozliwe bo zimnego silnika nie kreci sie tak wysoko, zwlaszcza jak ma turbine

  • 2008-12-28 09:34:25

    a może coś z turbiną? może komputer odczytuje przeładowanie i zmniejsza mu dawke a to z katalizatorem to tylko zbieg okoliczności. Ja bym go podłącył pod komuter

  • 2008-12-28 00:40:23

    Czyli jak dodasz gazu obroty wzrastają, a samochod nie zwiększa predkosci tak ?
    To by wyglądało na końcówkę sprzęgła, a na cieplym masz tak samo ?

Losowe pojazdy

  • Simson SR 50
  • Romet Ogar 200
  • BMW 3
  • Peugeot 406
  • Peugeot Trekker 50
  • Daewoo Nubira

Co robią kierowcy na PJ