Warsztat Samochodowy
|
Hamulce w vw Golf-ie
|
Od kąd zmieniłem felgi na 15 hamulce ulegają potrafią ulec przegrzaniu a wymiana płynu nie pomogła, więc postanowiłem zamontować wentylowane tarcze z golfa 1.8 (moj golf 1.3 ma zwykłe pojedyńcze tarcze) I teraz tu się rodzą moje pytania:
Czy wystarczy wentylowana tarcza z golfa 1.8 i zaciski od niego? Czy wszytko bedzie pasowało (czy zwroynica i piasta sa identyczne na tyle ze bez problemu w mojej zwrotnicy zamontuje zacisk do wentylowanych i wentylowana tarcze na mojej piaście) Czy jak to wszystko założe i zamontuje klocków to nie bedzie jakiś minimetrowych przeszkód?
Wiec krutko; czy wentylowane hamulce z golfa1.8 beda pasoaly bez komplikackji do golfa 1.3
Z góry dziekuje za pomoc.
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
widze kolego ze bardzo dobrze znasz nie na golfach. to dobrze bo zawsze można sie poradzić i nie zrobić wsi z swojego samochodu. Jak bym znalazł zgnite GTI to rozwiązał by się problem silnika i hamulców. tylko te samochody tak łatwo nie gnija. jeśli już to ludzie je rozbijają:( a jakby mieć silnik z GTI to też wystarczy tylko lapy zmienić czy trzeba spawać?
Robiłem swapy w mk2 i nie ma problemu zależy jeszcze jaki silnik chcesz. Jeśli 1,8 8v (polecam na Digifancie silniki PF 107km i PB 112km) czy też 16v (KR,PL) to wystarczy zmienić łapy i przednią poduszkę. Najlepiej mieć jednak całego dawcę bo potrzebujesz (jeśli masz na gaźniku) pływak do zbiornika, pompę paliwa montowaną pod podłoga. Jeśli masz na wtrysku to sprawę masz lekko ułatwioną. Także najlepiej skombinować jakiegoś zgnitego golfa z dobrym motorem i swapować:) Wtedy masz pewność że nic Cię nie zaskoczy. No i najlepiej gdyby to był sprzęt z rocznika przed 89 czyli na starej elektryce wtedy wystarczy zmienić wiązkę od silnika a nie całą instalację. Do tego jeśli kupisz takie zgnite GTI to możesz przerzucic całe wnętrze czarne, fotele, miękka deske, czasem mozna trafic takie autko z fajnymi fantami:)
ja sie zastanawiam bo moze w wakacje jak by byl przyplyw sary to w jesieni włożyl bym moze jakiś wiekszy silnik a potem dopiero hamulce tylko z tym silnikiem to potem trzeba elektryka co by to jakos podłączyl
frezy są takie same. powiem Ci szczerze ze sam chciałbym mieć mk2 z tego rocznika:) kieedyś był na allegro GTI 8v '84 w idealnym stanie
nie wiadomo ile jeszcze tylo letni samochod pojezdzi;) ale chyba zmienie wraz z przgubami tylko czy półosie bedą pasowały pod względem frezów?
Musisz po prostu znaleźć zaciski i zwrotnice z GTI 84 85 albo to samo z przegubami z innego rocznika co bedzie latwiejsze i mniej stresujace:) Nie poddawaj sie kolego! zawsze przeguby i łozyska mozesz kupic nowe i wiesz ze Ci polata to przez dluuugi czas
Duzych problemow z wymiana mial nie bedziesz.
Ja do swojec cordoby w ktorej kiedys byly male zwykle tarcze wsadzilem tarcze od VR6. za wszystko na allegro zalacilem ok 300zl.
jesli chodzi o wymiane to sam sobie to zrobil.
No tyle ze Cordoba 97 ma identyczne podzespoly jak Golf III (VR6) , a nie wiem z ktorego roku jest twoj golf.
Jest z 1985 i troche mnie to zniechęciło bo dużo elmntów trzeba wymienić. W takim przypadku chyba najlepiej by było naleść kompletny podzespól z GTI
Musisz zmienić także zwrotnice z racji większych zacisków. masz dwie opcje 239mm lub 256mm (GTI 16V a także w mk3 TDI i GTI). Z którego roku jest Twój Golfik? jeśli sprzed 88 to masz tzw. małe przeguby i szukaj z tego roku zwrotnic. jeśli zwrotnice będą nowsze to czeka Cie również wymiana przegubów. Przerabiałem to przy przekładce gratów z Golfa 89 do budy z roku 87. w razie wątpliwości służę pomocą. posiadam książkę z serii "sam naprawiam" do Golfa mk2 więc mogę przesłać jakieś skany czy cos. Pozdro