Warsztat Samochodowy
|
Audi A4 1.8 niskie ciś. oleju
|
Witam
Ostatnio podczas jazdy zapaliła mi sie kontrolka cisnienia oleju, pojechałem na warsztat i po zmierzeniu na letnim silniku było 4 na wolnych obrotach, a przy goracym silniku było 1.5 na wolnych obrotach i 2.5 przy 2000 obrotów.Jak sądzicie czy nie jest to zbyt niskie cisnienie i czym to moze byc spowodowane jezdze na oleju Mobil 10/40 i juz zrobiłem na nim 9500 tyś.A ogólny przebieg to ponad 200000 tyś.Czy nie bylo by lepiej zalac go mineralnym.Pozdrawiam
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
Ja miałem podobny problem w swoim aucie. Panewki wałka pośredniego były zużyte
nie no spoko koles. ale nie uwierze ze ford nie bierze ci oleju jak one go ubustwiaja. mozliwosc jedna. auto mialo remony. nic wiecej
pancio1001 jeśli miałbym jeździć do 2tys obrotów to nie kupował bym auta ze 150km pod maską, tylko CC 700 :) Po to jest takie auto, żeby nim jeździć i ja go nie oszczędzam, bo po to go kupiłem. A że nie wszyscy wierzą w zdrowy motor z przebiegiem ponad 200kkm to już nie moje zmartwienie :)
do poprzednika. uwierz mi stary ze jestem mechanikiem juz od 10 lat i naprawde nie jeden mialem przypadek z takim problemem. lecz jesli liczysz komus ze w remont motoru trzeba wlozyc z 3 tys zeby byl jak nowy to nie wiele ludzi tego chce. na 100 osob jest jedna ktora jest w stanie sie na takie cos zgodzic. powiedz mi co sie stanie samoregulatorom? sam jezdze na mineralnym. rowno chodzi itp itd. nic nie klepie. a jesli nawet cos sie im stanie w co nie wierze to lepiej wymienic regulatory za 300-400 zl co 100 lub wiecej tysiecy kilometrow niz pakowac grube siano w silnik.a jesli chodzi o nonam to popieram ze jak sie jezdzi do 2 tys to mozna lac taki olej. nie wszyscy kulaja sie 50 km tylko mecza swoje auta tak jak ja.ze obrotosciomierz bardzo czesto sie zamyka.
mineralny dziala zle na automatyczne regulatory luzow zaworowych. A raczej napewno takie ma ten pasat... wiadomo od bidy zalac 15w ale dla mnie to juz silnik czeka remont... panewki pierscienie planowanko glowicy
Do nonan: dobra jeśli ktoś ma samochód od nowości i jeździł do 2tyś obr itp. to się zgodze że będzie chodził na syntetyku z dużym przebiegiem! Ale jeśli samochód jest kupowany z od nie wiadomo którego właściciela z rzędu i ma ponad 200tyś (według licznika), nawet nie ma o czym marzyć żeby takie auto jeździło na oleju 5W50!!
A co do Twojego audi to bez wachania zalałbym mineralnym, gęstszy olej napewno poprawi ciśnienie i wymiana panewek pewnie też by pomogła...
Znam wiele osób które nie wiedzą jaki olej mają w silniku, ale zalewanie silnika minerałem to wg. mnie ostateczność jeśli przepala olej. Mit o tym że silniki o takim przebiegu należy zalewać minerałem jest błędny, oprę się na moim escorcie który ma nakulane ponad 200tys km i od nowości jeździ na syntetyku, na chwile obecną zalany Mobilem 5W50 i nie pali grama oleju. Oddaj auto do warsztatu i niech sprawdzą co jest grane
przy takim przebiegu i opre sie na wypowiedzi poprzednika ze nie wiadomo jak ten silnik byl kiedys traktowany dobrze go zalac mineralem. nie lej oleju typu lotos orlen itp. polecam shella mobila itp.i zmierz wtedy cisnienie. jesli sie poprawi to dobrze. jesli nie to chyba czas na remoncik
10w 40 to polsyntetyk i nadaje sie wlasnie. 1.8 benzyna? czy diesel 1.9?
Zalej go mineralnym Elfem i na pewno bedzie dobrze. Do starszych silnikow niewiadomego pochodzenia i traktowania przez poprzednich włascicieli syntetyk to nie najlepszy pomysł.