Warsztat Samochodowy
 |
brqak iskry w maluchu
|
witam. mam taki problem z moim maluszkiem... jeździłem Sb normalnie i przyjechałałem do domu legalnie go zgasiłem i wszystko ok... za 2 dni chce go odpalić a ten nie chce zapalić, kreci bardzo ładnie wiec akum ok, sprawdziłem świece i zalana oczyściłem i nadal nic, sprawdziłem a chwile czy jest iskra i nie ma... wsadziłem palec do fajki i wgl nie kopie... iskra była a za 2 dni już nie a nic nie rusząłem przy nim... jest to maluch z elektronicznym zapłonem a nie na przerywaczy jak w tych starych malcach... prosze o pomoc i z góry dziekuje
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
Dla cewki z malucha wyposażonego w elektroniczny układ nanoplex, wartości do pomiaru rezystancji na cewce: Uzwojenie pierwotne (wejście) 0,495~0,605 Ohma.
Uzwojenie wtórne (wyjście na świece) 6660~8140 Omów. Jeżeli na wyjściu jest mniej niż 6660 Omów to według książki należy ją wymienić. Do modułu zapłonowego może też nie dochodzić napięcie (4-środkowy pin). Może też nie być przejścia do masy (pin 6, czarny kabel). Według schematu w książce do uzwojenia wtórnego cewki na plus dochodzi przewód pomarańczowy (od stacyjki, plus z aku) i biało niebieski do minusa z pinu 7.
dostan sie do iskrownika i sprawdz czy zaplon masz dobrze ustawiony czy styki nie sa zalane olejem itp i odlacz cewke wn i sprawdz czy idaje ci prad na nia zamias cewki podlaczasz zarowke zwykla i krecisz rozrusznikiem jak blyska to jest ok potem jam masz mozliwosc voltomierzem mierzysz ile jest V ile mocy wytwarza itp jezeli nadal nic sprawdzasz czy cewka jest dobrza najlepiej przez zasilacz 12-15 V podlaczasz mase na swiece do cewki i dotykasz plusem jak niebedzie do wymiany jak bedzie to zmieniasz swiece i powinno byc ok
Moze cewka??!!