Warsztat Motocyklowy
|
Bezpiecznik HONDA CBR600F4
|
Sprawdziłem instalacje, bezpiecznik nie strzela gdy odpinam regulator napięcia, w momencie podpięcia regulatora napięcia strzela bezpiecznik, czy to przez regulator? Jeden koleś mówi mi, że to nie ma nic wspólnego bo regulator tylko zamyka obwód, a ja nie chce inwestować niepotrzebnie w nowy regulator. Czy mieliście podobny problem?
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
Regulator może robi zwarcie i bezpieczniki strzelają.Jeśli masz od kogo porzyczyć to porzycz i przemien i luknij tak bedzie najlepiej.Może co innego robi zwarcie np kierunki albo coś
Na necie znalazłem, że uszkodzony regulator napięcia może spowodować podawanie napięcia powyżej 14,5 V, co z kolei powoduje :
a) nadmierny prąd ładowania
b) nadmierne gazowanie akumulatora na skutek elektrolizy wody zawartej w elektrolicie - tym większe, im większe jest napięcie wysterowane przez regulator ( u rekordzistów osiąga ono nawet 17-18 V ).
I to pewnie dlatego strzela główny bezpiecznik bo idzie za duże napięcie. Dzięki za pomoc, pokombinuje z innym regulatorem, jak będzie OK to napiszę. SZEROKOŚCI>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Już tak próbowałem ale nic nie pomaga, regulator jest oryginalny od nowości. Chciałbym tylko mieć pewność ,że to właśnie o regulator chodzi. Regulator jest przykręcony do ramy, odkręciłem go i wypiąłem, następnie włożyłem nowy bezpiecznik podłączyłem klemy do akumulatora i w momencie podpięcia regulatora bezpiecznik strzelił. Czy to napewno przez regulator???
A regulator jest orginalny czy jakiś chiński zamiennik?
Ja jak kiedyś miałem regulator napięcia za 35 zł made in china, to robiło się zwarczie, gdy obudowa regulatora stykała się z masą.
Możesz spróbować odizolować regulator od masy i wtedy zobaczyć czy pali bezpiecznik, jeżeli nie i nie będzie paliło żarówek to dobrze, a jeżeli będzie dostawać za duże napięcie na żarówki i akumulator, to sugeruję wymianę regulatora napięcia ;]