Warsztat Motocyklowy
|
Szlif
|
Witam wszystkich tu zgromadzonych. Mam małe pytanie. Wiem, wiem, to nie miejsce na to, od tego jest forum, bla bla bla. Ale do rzeczy. Sprawa jest czysto warsztatowa. Mam u siebie alu cylek bez nicasilu. Planuje zrobić mu szlif. I teraz gwóźdź programu. Można szlifowac alu bez obaw czy trzeba jakąś specjalną powłokę na nie nakładać? Bo pierwszy raz mam z tym do czynienia. Zawsze miałem żeliwiaki na stanie. Proszę o konkretne odpowiedzi i porady. Z góry dzięki
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
No nie wiem. Ma lekki próg czyli jakieś zużycie jest. I drobne rysy. Tłok ma standardowe dwa pierścienie. Cholera jestem już w dupie :(
Adasiek nie może być cały cyl z czystego alu,bo po kilometrze jazdy miałbyś zdartą tuleję od pierścienia..(tłoki do cylindrów nicasilowych mają 1 pierścień o przekroju litery L),warstwa nicasilu jest b.cienka i ciężko zauważyć,ale wystarczy skrobnąć czymś ostrym i poznasz po twardości
To dupa... A jak poznać że jest tam nicasil? Mi się wydaje że cały cyl jest z czystego alu łącznie z tuleją
Jeżeli masz żeliwną tule tak a jeżeli cały cylinder to aluminium to nic z tego
Cylek alu z tuleja zeliwna mozna szlifowac bo sama tuleje szlifujesz co do czystego alu z powloka nicasylowa to sie nie szlifuje bo poznie jtrzeba na nowo nakladac nicasil. Co do szlifu tak jak ty napisales to mozna normalnie szlifowac nic sie nie stanie :) Lecz wlasciciel bedzie mial spore wydatki bo nalozenie nicasilu ot nie tania sprawa :)
są dwa warianty 1 cylinder aluminiowy z wprasowaną tuleją żeliwną-na tych można robić szlify, 2 cylinder alu z warstwą nicasilu których nie można szlifować,ale z reguły nie ma takiej potrzeby bo są praktycznie nie zniszczalne,zmienia się sam tłok i pierścienie.