Warsztat Motocyklowy
|
ETZ 150 problem z 5 biegiem !!
|
Witam. Ludziska prosze o pomoc. Zrobilem remont w swojej ETZ , poskladalem silnik do kupy i okazalo sie ze mam problem z 5 biegiem. Przerywa on ale nie tak raptownie tylko dziwnie jakbym naciskal i puszczal sprzeglo. Wszystkie inne biegi dzialaja super i naprawde niewiem co moze byc !!!!! Moze to nie wymaga rozebrania silnika ?? Mowiono mi ze moze wodzik odwrotnie wlozylem czy to moze byc to ?? Prosze o pomoc. Z gory dzieki i pozdro.
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
tylko chodzi o to ze wlasnie NIE WYBIJA biegu tylko jakos wysprzegla czy cuś. ogolnie to kazdego kogo pytalem to nigdy nie slyszal o takim przypadku i to jest problem... ale zrobie tak jak Leyek powiedzial: dam do jakiegos dobrego mechanika i juz.
witam...
moja etz tez miala podobny problem. Wyskakiwał 5 bieg czasem powyzej 4 tys.obr. a czasem powuzej 7. W wodziku są takie roleczki albo wałki i własnie jeden z tych waleczków wyleciał i nie trzymał. kiKiedy włozylem tez wałeczek 5 bieg juz nie wyskakiwał.
nie jestem pewien czy twoja ma to samo.
pozdrawiam.
wiem wiem ale u nas w lubuskiem to zadnego mechanika dobrego nie ma niestety. tak by juz dawno moto latalo na 5 biegu.... ale mimo wszystko dzi9eki i pozdro.
a najlepiej Ci radze oddaj silnik komus kto umie to naprawde robic. Bo sadzac po Twoich pytaniach nie masz duzego pojecia o mechanice. Takze radze dobrze:) oddaj komus i zaplac niech bedzie zrobione!!! Niech ETZ lata nadal:)
po złozeniu połówek przekrecasz silnik na prawa strone i pukasz raz mocno gumowym mlotkiem w walek na ktorym siedzi kosz sprzeglowy, nastepnie obracasz silnik na druga strone trzymajac go w gorze pukasz mlotkiem w walek zdawczy.
Ale Twoj problem tkwi w srodku--> rozbierac i to szybko!! musisz posprawdzac walki i kola przesuwne.
że tak spytam o co chodzi dokladniej z tym wydystansowana skrzynia ? pozdro.
No tutaj masz racje.:)
Dlatego podałem przyczyny.
1. spadł seger ktory blokuje koło przesuwne biegu na wałku.
2. Nie wydystansowana skrzynia.
Rozbierac trzeba i to prędko.
Leyek ja tam nieiwem jak jest w ETZ nigdy nie mialem ale co szkodzi napisac ale na pewno jest to wina jakiegos luzy (braku docisku )
Meter nie przywoluj tutaj skrzyni biegów rometa gdyz jest zupelnie inaczej zbudowana duzo inaczej. W MZ masz koła przesuwne. Semek rozbierz silnik. Miedzy kołami przesywnymi sa takie segerki, prawdopodobnie segerek spadł CI. i przez to mozesz wysypac skrzynię. A ze tak zapytam-wydystansowałeś skrzynie? Wałek ktory przesuwa wodziki zalozyles dobrze? dobrze ustawiles go? chodzi obrot wokol jego osi. Nie sluchaj rad wiejskich mechanikow bo w MZ nie da sie odwrotnie włożyc wodzika. Rozbieraj silnik
jak mialem 3 biegowego komarka i tam byla tak prowadnica (popychadlo) do biegow jak przy WSK i innych motorach niewiem czy przy ETZ tez tak jest ale mi wlasnie 2 tak jakby szarpala a 1 i 3 byla ok i okazalo sie ze bylo lekko krzywe