facebook
System PJ
to 129 370 pojazdów na 669 381 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Warsztat Motocyklowy

ETZ 150 problem z 5 biegiem !!

semek MZ ETZ 150

Witam. Ludziska prosze o pomoc. Zrobilem remont w swojej ETZ , poskladalem silnik do kupy i okazalo sie ze mam problem z 5 biegiem. Przerywa on ale nie tak raptownie tylko dziwnie jakbym naciskal i puszczal sprzeglo. Wszystkie inne biegi dzialaja super i naprawde niewiem co moze byc !!!!! Moze to nie wymaga rozebrania silnika ?? Mowiono mi ze moze wodzik odwrotnie wlozylem czy to moze byc to ?? Prosze o pomoc. Z gory dzieki i pozdro.


Dodaj odpowiedź

Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Odpowiedzi (10)

  • 2009-01-03 16:32:11

    tylko chodzi o to ze wlasnie NIE WYBIJA biegu tylko jakos wysprzegla czy cuś. ogolnie to kazdego kogo pytalem to nigdy nie slyszal o takim przypadku i to jest problem... ale zrobie tak jak Leyek powiedzial: dam do jakiegos dobrego mechanika i juz.

  • 2009-01-03 13:25:41

    witam...
    moja etz tez miala podobny problem. Wyskakiwał 5 bieg czasem powyzej 4 tys.obr. a czasem powuzej 7. W wodziku są takie roleczki albo wałki i własnie jeden z tych waleczków wyleciał i nie trzymał. kiKiedy włozylem tez wałeczek 5 bieg juz nie wyskakiwał.
    nie jestem pewien czy twoja ma to samo.
    pozdrawiam.

  • 2009-01-02 21:16:38

    wiem wiem ale u nas w lubuskiem to zadnego mechanika dobrego nie ma niestety. tak by juz dawno moto latalo na 5 biegu.... ale mimo wszystko dzi9eki i pozdro.

  • 2009-01-02 17:05:33

    a najlepiej Ci radze oddaj silnik komus kto umie to naprawde robic. Bo sadzac po Twoich pytaniach nie masz duzego pojecia o mechanice. Takze radze dobrze:) oddaj komus i zaplac niech bedzie zrobione!!! Niech ETZ lata nadal:)

  • 2009-01-02 17:04:35

    po złozeniu połówek przekrecasz silnik na prawa strone i pukasz raz mocno gumowym mlotkiem w walek na ktorym siedzi kosz sprzeglowy, nastepnie obracasz silnik na druga strone trzymajac go w gorze pukasz mlotkiem w walek zdawczy.
    Ale Twoj problem tkwi w srodku--> rozbierac i to szybko!! musisz posprawdzac walki i kola przesuwne.

  • 2009-01-02 12:59:54

    że tak spytam o co chodzi dokladniej z tym wydystansowana skrzynia ? pozdro.

  • 2009-01-02 11:22:26

    No tutaj masz racje.:)
    Dlatego podałem przyczyny.
    1. spadł seger ktory blokuje koło przesuwne biegu na wałku.
    2. Nie wydystansowana skrzynia.

    Rozbierac trzeba i to prędko.

  • 2009-01-02 00:07:33

    Leyek ja tam nieiwem jak jest w ETZ nigdy nie mialem ale co szkodzi napisac ale na pewno jest to wina jakiegos luzy (braku docisku )

  • 2009-01-01 23:59:47

    Meter nie przywoluj tutaj skrzyni biegów rometa gdyz jest zupelnie inaczej zbudowana duzo inaczej. W MZ masz koła przesuwne. Semek rozbierz silnik. Miedzy kołami przesywnymi sa takie segerki, prawdopodobnie segerek spadł CI. i przez to mozesz wysypac skrzynię. A ze tak zapytam-wydystansowałeś skrzynie? Wałek ktory przesuwa wodziki zalozyles dobrze? dobrze ustawiles go? chodzi obrot wokol jego osi. Nie sluchaj rad wiejskich mechanikow bo w MZ nie da sie odwrotnie włożyc wodzika. Rozbieraj silnik

  • 2009-01-01 23:11:26

    jak mialem 3 biegowego komarka i tam byla tak prowadnica (popychadlo) do biegow jak przy WSK i innych motorach niewiem czy przy ETZ tez tak jest ale mi wlasnie 2 tak jakby szarpala a 1 i 3 byla ok i okazalo sie ze bylo lekko krzywe

Losowe pojazdy

  • Derbi Senda DRD SM
  • Zipp Quantum
  • Aprilia RS 50
  • Ford Escort
  • Opel Combo
  • Benzer Texas

Co robią kierowcy na PJ