facebook
System PJ
to 129 380 pojazdów na 669 413 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Warsztat Motocyklowy

dt 125 r nie osiąga pełnej moc

Patriic Yamaha DT 125

Witam już od dłuższego czasu kłopotam się z moim motocyklem YAMAHA DT 125 R 1998... problem polega na tym, że mój motocykl nie kręci do końca możliwości, w przeciwieństwie do motocykla kolegi, który idzie "ile fabryka dała"... różnią się zaledwie listkami w membranie, wielkością dysz w gaźnikach oraz modułami! w membranie mam karbonowe listki, zaś kolega ma fabryczne. w gaźniku mam dyszę główną o rozmiarze 270 oraz wszystko prawidłowo wyregulowane, zaś kolega ma dyszę główną 240 oraz wkręconą śrubę od mieszanki paliwo-powietrznej do końca i nie można jej wykręcić... posiadam moduł zapłonowy fabrycznie odblokowany 3rm-09moduł, zaś kolega ma 3rm-00 zablokowany, który poprzez użycie przycisku podczas jazdy blokada znika... jeżeli ja założe swój moduł koledze jego motocykl idzie "ile fabryka dała" bez żadnych kombinacji, jednak gdy ja założe jego moduł do swojego motocykla mój w ogóle się nie blokuje w żaden sposób?! kompresję, ja mam prawie 9 barów, zaś kolega prawie 8 barów.


Dodaj odpowiedź

Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Odpowiedzi (4)

  • 2009-06-04 17:53:12

    winien był zawór wydechowy oraz źle dotarcie, mimo to, pięknie się wkręcał, lecz silnik przechodzi kolejny kapitalny remont.

  • 2009-05-10 20:03:16

    przekładałem od kolegi również kompletny wydech i bez żadnych zmian...

    co do zaworu to okazało się, że miałem ukręconą śrubę od koszyczka na linki, urwaną jedną linkę i uszkodzony prostokątny uchwyt wałka zaworu wydechowego... otworzyłem całkowicie zawór i koszyczek na linki, linki oraz silniczek wymontowałem i motor na luzie wkręca się 11tys. obr. lecz na biegach: 1 - 10,5tys. obr.; 2-10tys. obr.; 3-9tys. obr...

    filtr powietrza mam nowy, popsikany olejem do filtrów w sprayu CASTROL; po wyjęciu filtra kręci się jeszcze gorzej...

    w gaźniku regulowałem mieszankę i odkręcałem śrubkę tyle, aż obroty zaczęły rosnąć...

    kupując motor w króćcu łączącym membranę z gaźnikiem miałem zaślepkę wsadzoną, lecz widać po śladach, że była obejma i pojemnik, jako że takowy posiadam to wsadziłem go... dodam, że otwór jest rozwiercony na 11mm (niby w celu zwiększenia mocy)...
    w króćcu od strony membrany wyciąłem gumy naprowadzające benzynę na listki i jako takiej różnicy w mocy nie odczułem, jedynie co, to to, że dłużej schodzi z obrotów...

    w membranie mam karbonowe listki...

    w pojemniku na filtr powietrza od kanapy wyciąłem daszek w celu zwiększenia dopływu powietrza; kolega z mojej miejscowości także ma to zrobione przeze mnie, z tym, że jego motocykl kręci do końca możliwości, szybko przyśpiesza i z biegów 1,2,3 z gazu i dobrym szarpnięciem staje w koło bez sprzęgła... oboje mamy tyle samo kompresji - 8 barów... u niego poprawnie działa zawór wydechowy...

    ja kupując motocykl miałem zawór wydechowy dobrze wyregulowany, tłok VERTEX miał przebieg 1000km po remoncie wraz z cylindrem w rozmiarze nominalnym i na biegach maksymalnie kręcił 10,5tysiąca obrotów...

    ale nadal do dziś nęci mnie myśl, dlaczego ja zakładając mój moduł 3rm-09 (niby fabrycznie bez blokady moduł ze srebrną koszulką na kablach) do kolegi, jego motocykl bez używania z przycisku na kierownicy rozłączający kabel biało-czarny idzie ile fabryka dała... jeżeli ja założę jego zablokowany moduł 3rm-00 do mojego motocykla to chodzi identycznie jak na moim module, ale najdziwniejsze jest to, że mojego motocykla nie blokuje?!?!?! może u mnie coś jest z elektroniką nie tak?! ale przekładałem cały stojan z cewkami do mojego motocykla i żadnej różnicy, może coś w instalacji elektrycznej jest nie tak... rozbierałem ją i oglądałem, jedynie co zauważyłem to obcięty kabel czarno-niebieski z szarej kostki od modułu, lecz ze strony modułu do niego nie idzie żaden kabel a u mojego kolegi tego kabla nie ma w ogóle?!

  • 2009-05-08 22:10:33

    gaźnik przekładaliśmy oraz kompletny wydech, dziś rozmawiałem z mechanikiem od motorów to także stawia na zawór wydechowy...

  • 2009-05-05 13:56:37

    Jeszcze gaźnik przekręć od niego i zobacz.
    A jak nie to masz coś z zaworem wydechowym, albo masz zatkany wydech.

Losowe pojazdy

  • Skoda Favorit
  • Yamaha Aerox 50
  • Romet Ogar 200
  • Zipp Simpli
  • Renault Clio
  • Własne Projekty Motorower

Co robią kierowcy na PJ