Przed jazdą skuterem odpalmy go minutę wcześniej.Niech pochodzi na wolnych obrotach.W przypadku 2T zalecane jest,aby jeździć ze zmiennymi obrotami.Prościej mówiąc powahlować trochę manetką.Nie zaleca się,aby skuter jeździł na tych samych obrotach przez dłuższy czas.W 4T kwestie są sporne.Jedni mówią,że nie trzeba jeździć z zmiennymi obrotami inni,że tak.Ja np.jeździłem,skuterowi nie powinno to zaszkodzić.Skutera czy to 2 czy 4T nie powinno się w czasie docierania przegrzewać.Nie można jeździć nim długo bez postojów.Czy skuter jest nagrzany czy nie możemy sprawdzić dotykając przekładni-ja tak robiłem.Gdy była zbyt gorąca był to dla mnie znak,że skuter musi ostygnąć.Tego problemu nie ma w skuterach LC(chłodzonych cieczą) w nich skuter tak szybko się nie nagrzewa,jak to bywa w AC(chłodzone powietrzem).Naspępną rzeczą jest nie przeciążanie skutera.Starajmy się nie jeździć z pasażerem i unikać podjazdów pod strome górki.To dodatkowo obciąża skuter i ma wpływ na wzmożoną prace silnika.Starajmy się lać do naszych skuterów paliwo dobrej jakości(95U) i olej dobrej jakości(znanej firmy np.Castrol) przeznaczony do 4 lub 2T
Docieranie ma wpływ na trwałość silnika.Po odpowiednim dotarciu silnika moc może wzrosnąć.
Szalec na kingwayu?? to chyba nieporozumienie :P
Przed jazdą skuterem odpalmy go minutę wcześniej.Niech pochodzi na wolnych obrotach.W przypadku 2T zalecane jest,aby jeździć ze zmiennymi obrotami.Prościej mówiąc powahlować trochę manetką.Nie zaleca się,aby skuter jeździł na tych samych obrotach przez dłuższy czas.W 4T kwestie są sporne.Jedni mówią,że nie trzeba jeździć z zmiennymi obrotami inni,że tak.Ja np.jeździłem,skuterowi nie powinno to zaszkodzić.Skutera czy to 2 czy 4T nie powinno się w czasie docierania przegrzewać.Nie można jeździć nim długo bez postojów.Czy skuter jest nagrzany czy nie możemy sprawdzić dotykając przekładni-ja tak robiłem.Gdy była zbyt gorąca był to dla mnie znak,że skuter musi ostygnąć.Tego problemu nie ma w skuterach LC(chłodzonych cieczą) w nich skuter tak szybko się nie nagrzewa,jak to bywa w AC(chłodzone powietrzem).Naspępną rzeczą jest nie przeciążanie skutera.Starajmy się nie jeździć z pasażerem i unikać podjazdów pod strome górki.To dodatkowo obciąża skuter i ma wpływ na wzmożoną prace silnika.Starajmy się lać do naszych skuterów paliwo dobrej jakości(95U) i olej dobrej jakości(znanej firmy np.Castrol) przeznaczony do 4 lub 2T
Docieranie ma wpływ na trwałość silnika.Po odpowiednim dotarciu silnika moc może wzrosnąć.
ja sie dołącze do tematu czy do 4t na docieraniu można dolać olej do paliwa żeby miał lepsze smarowanie
Normalnie: jeździj sam, bez zbędnego obciążenia, spokojnie, powoli przyspieszaj. Jeździj maksymalnie na 50-60%. Myslę że po 500km możesz powoli zacząć szaleć:) Pozdrawiam