Warsztat Motocyklowy
|
zatarty tłok
|
trochę głupi temat ale muszę się dowiedzieć konkretów więc tak: jak można poznać zatarty tłok?
wiem że po stanie cylka,
po stopniu sprężania- ale tu mam jedno pytanie jak mój moto ma duże sprężanie powiedzmy odpowiednie dla właściwego to może być zatarty czy przeważnie jest tak że zatarcie=niskie sprężanie?
i jeszcze jedno pytanie jak tłok jest zatarty to jakie że odpalimy moto?
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
no rozbierasz patrzysz..ja miałem suzuki rm co była zatarta to tłok sie zlepił z pierścieniami....ale jakmasz zatarty to ci sie w cylku zatrzyma i niedrgnie a jakci sie aciera to jest uszczerbiony i latają pierścienie dobrze mówi denis rozrabiaka
aha spoko, już rozumiem a tłoka nie oglądałem bo bym cylek musiał demontować, ale jak ruszałem wałem to tłok się ładnie poruszał w górnej części opur wzrastał a w dolnej był trochę mniejszy więc wszystko jest raczej ok, no i urzekł mnie ten stan cylka wprost idealny a przebiegu trochę ma, a dlatego pytam bo mi się koło podczas jazdy zblokowało i taka tam historia która skończyła się na rozbieraniu sprzęgła a przyczyna był zapewne opiłek metalu który pozostał po wymianie sprzęgła przez poprzedniego właściciela, i teraz mi rozrusznik się rozwalił i odpalić z popyhu próbowałem ale nie mogłem ;/ a w rozruszniku zębatka chyba poszła
Jak jest niska kompresja to znaczy że pierścienie są do wymiany.
Jeżeli moto jest zatarte to po pierwsze tłok jest zakleszczony w cylku więc nie ma szans nawet zakręcić rozrusznikiem. Jak już to tłok może być lekko przytarty, albo pierscionki się wytarły. Jest jeszcze inna ewentualność: robiłeś remont i wsadziłeś jakiś lipny tłok z lipnego stopu i po zagrzaniu moto tłok puchnie i ma mniej mocy, ale sprężanie nie powinno zmaleć. Sam tak kiedyś miałem...
A jak poznać taki przytarty tłok? Dużo rys na nim, uszczerbienia, pierścienie latają jak żyd po pustym sklepie itd...