Warsztat Motocyklowy
|
Skuter brak mocy ciężko odpala
|
Witam!
Mam problem, skuter ciężko odpala gdy jest zimny (jak wezme ful gaz to wogóle nie łapie, tylko kręci, a jak bez gazu to tak łapie tak tylko tylko mu brakuje i wtedy trzeba delikatnie dodać gazu i załapie). Jak już zapali pierwszy raz to już pali od tyku. Bardzo dymi (gdy ciepły i gdy zimny), nie ma wolnych obrotów, i ma mało mocy, nie pałpie prędkości maxymalnj jak wcześniej leciał 80km/h to teraz dojdzie do 65km/h i tak się zachowuje jak by mu paliwo odcinało. Kiedyś stawiałem go na koło, teraz się nie da. Czy może to być wina pierścieni? (popękane, zapieczone)? Niewiem co sie dzieje, prosze o pomoc...
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
ale śrubka od mieszanki rozwiąże proble kopcenia a co z odcinaniem paliwa przy prędkości?
A to jest 2t to troche ci bedzie kopcil. myslalem ze 4T. Hmmm no ciezko okreslic teraz co sie dzieje. Wiesz jak jest w gażniku srubka do ustawiania mieszanki? Jak tak to ja wkrec do konca i odkrec 3 obroty. A jak nie bedzie chodzic to pokrec nia a jak tez nie bedzie chodzic to napisz to pomyslimy nad czyms innym.
Powiem ci tak że mam wrażenie jak by sie dusił, bo jak zejdzie z obrotów i jak mu powoli gazu dodaje to ładnie wchodzi na obroty, (oczywiście mówie jak na stopce centralnej stoi) a jak zejdzie i dam mu odrazu na fula to go przydusi i dopiero zaczyna wchodzić na obroty, a cześniej tak nie miał...
2T
hmmm. a to jest 4T czy 2T?
no jak zimny to tak, a jak ciepły to mniej ale jak mu dam na stopce na pełne obroty to troche tego dymu widać. Kolega twierdzi że mam źle ustawioną mieszanke i dlatego kopci...
A kopci ci jak odpalisz? I czy jak ci sie rozgrzeje to tez ci kopci?
albo przeczysc jeszcze gaznik. Bo moze ci sie cos zatyka.
ok sprubuje, ale jutro...
Tylko najbardziej mnie to zastanawia dlaczego jak już raz zapali i odrazu zgasze, nawet nie zdąży się rozgrzać, to następnym razem zapala od tyku, tylko nie ma siły i prędkości...
hmmm.... sciagnij gumowa nasadke ( rurke ) przy wlocie powietrza do filtra,
No wyczyściłem filtr powietrza, a co można jeszcze zrobić żeby więcej dostwał powietrza?
Sprawdz filtr powietrza bo moze za malo powietrza dostaje. Ja tez tak mialem do 45 chodzil elegancko la epotem jak dalem pelna nmanetke to mi sie dlawil. A ja jeszcze bardziej uszczelnialem filtr bo myslalem ze za duzo powietrza dostajke a to jak sie okazalo to na odwrot. i musilaem jeszcze dziurki porobic w filtrze
I w sumie to mogło by byc przychyną braku mocy, no nie? Bo jak pisałem dojdzie do 65km/h i tka jak by mu odcinało paliwo... Ale filtr paliwa wymieniony, całkiem nowy, bak przeczyszczony a ciągle to samo...
Dzisiej rano gdy poszedłem go sprubować odpalić zauważyłem, że on zachowuje sie tak jak by mu paliwo nie dochodziło.
No ogolnie ja dyszy nie wymienialem. Bo ja juz chyba mam dysze zmieniona bo jak wstawilem stozek to mi chodzil normalalnie i mi sie nie dusil tylko go wyregulowałem dobrze.
musisz wał wymienić i w gaźniku dysze bo kolega sam NobEt sam zobaczy że jak dotrze i odkręci na maxa na dłuższą chwile to skuter będzie się dławił i słabł a wał by wytrzymał w przypadku włocha typu aprilia malaguti a chodzi tu o to że są oryginalnie dobrej jakości a w twim nie jest przystosowany by tak szybko kręcić
no zobacze, ale to napewno cylinder...? może ssanie, lub coś podobnego
Napewno lepiej oplaca sie kupic wiekszy cylinder. Mowie ci porownujac tez 70 ktory mam zalozony do 50 to jest teraz taka moc ze... Bardzo szybko sie zbiera. Ale nie wiem ile pojedzie na maks bo jeszcze go docieram i mi troche szkoda go juz na taki wysilek probowac. A co do tego walu to juz zalezy od ciebie ;) bo mowie ze wału nie musisz wymieniac tylko same lozyska :D
Aha, no tak myśle że jak będe musiał kupic cylinderek, tłok, pierścienie, to już lepiej większy zakupić...
Gaźnik mzoe zostac ten sam. Trzeba go bedzie potem odpowiednio wyregulowac. bo mzoe wtedy pobierac albo wiecej benzyny albo wiecej powietrza. A co do wału to nie wiem czy to jest prawda. Napewno przy zmianie na cylek 80-90 trzeba wymienic wal. Ale moj kolega zmienil cylek na 70 i juz okolo 7 tysiecy na nim zrobil i walu nie musial wymieniac. Ale zamias wymieniac wal mozna tez wymienic łozyska na wale i to jest o wiele tansze rozwiazanie:) ja osobiscie nie wymienialem walu ani lozysk :P
Ale nie będe musiał zmieniać wału i gaźnika? Bo jak czytałem na jakimś forum to piszą że wał może nie wytrzymać do większego cylindra.
Jak ci kopci na zimnym silniku to nic powaznego moj tez kopci gdy zimny ale jak kopci gdy ciepl to remoncik ci sie szykuje :) A tym bardziej jak nie ma mocy.
Polecam ci kupic cylek 70cm3 bo od tej pojemnosci skuter o wiele lepiej chodzi. ja u siebie wymienialem cylinder i jeszcze go docieram (zrobiel mdopiero50 km na nim) i musze przyznac ze ma duza moc;) Za kazdy mrazem na jedno mnie wyrywa :D I njalepeij kup culek 70 i sportowa głowice:)
raczej nie tylko pierścieni tylko cały remoncik cylek tlok piescienie