Warsztat Motocyklowy
|
Problem z elektryką w china 4T
|
Mój chiński przyjaciel ma niecałe 4 miesiące, wiele przez ten czas przeszedł ale do rzeczy. Niedawno zamontowałem set 80ccm firmy "X" wszystko ładnie się spasowało i pięknie śmigał. Po przejechaniu ok 600km coś strzeliło, skuter stanął w środku nocy i daleko od domu. Jak się później okazało zawór wystrzelił wprost do cylindra więc po głowicy, tłoku i cylindrze mało co pozostało. Zainwestowałem w 80ccm lecz tym razem od Naraku, wszystko złożyłem ale... i tu się zaczynają schody. Chciałem go odpalić wczoraj ale nie wiadomo czemu rozrusznik kręcił w drugą stronę (kopką się nie da bo mam pęknięta pokrywę). Kupiłem dzisiaj nowy rozrusznik, zamontowałem i niby wszystko gra ale gdy próbuje opalić skuter kable idące od magneta po prostu zaczynają się palić. Nie wiem co się dzieje ani dlaczego. Mam nadzieje że znajdzie się ktoś kto będzie w stanie mi pomóc. :-/
Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
Wyczysc magneto benzyną ekstracyjna lub rozpuszczalnikiem zeby zdjac magneto musisz miec specjalny sciagacz koszt 30 zł. A jeśli masz go na gwarancji co watpie bo wywnioskowalem ze jak rozrusznik kupiles to raczej bez gwar go masz ;/ ale czyszczenie magneta powinno pomoc i sprawdz czy nie masz zamalego napiecia wolt na regulatorze napiecia albo nie jest spalony zeby sprawdzic napiecie to musiszz miec woltomierz a czy nie jest spalony wystarczy wypiac kostke w regulatorze i sparwdzic czy przednie swiatlo nie swieci mocniej lub slabiej ;d
Skoro kable się palą, nie masz innego wyjścia, jak rozkręcić i zobaczyć co się dzieje, pewnie zwarcie jest, przetarte kable.. Druga sprawa, skoro dobrze śmigał na 80cc firmy X, to po jakiego uja przeszedłeś na Naraku?, chyba że lubisz wyrzucać kase w błoto na niby lepszy cyl. Przecież wina awarii była spowodowana opadnięciem zaworu (musiałeś źle osadzić zabezpieczenie).
Ja Ci powiem krótko:możesz już rozbierać silnik i sprawdzać.
wał chyba ukręciło jeśli wsadziłeś naraku to wał chinola nie miał prawa tego wytrzymać
Może kabelki będą gdzieś przetarte, albo zaśnieniałe styki bądź masa.
Z tego co się orientuje to w 4T zapłon nie może się przestawić ,jest na stałe w jednej pozycji.
zwarcie zapłon sie przestwił