facebook
System PJ
to 129 370 pojazdów na 669 391 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Warsztat Motocyklowy

przypalony od góry tłok

mancik Aprilia Rally 50

Witam. Ostatnio jeździłem skuterem bez oleju(nie wiedząc o tym) spostrzegłem że jeżdżę bez oleju po dziwnym charczeniu silnika i po tym, że z tłumika nie leciał dym (zawsze kopci mi).Jest to Aprilia Rally AC. Przejechałem bodajże bez oleju około 30 do 50 kilometrów. Zmalało mi po tym przyspieszenie i v-max(około 7 km/h). Pomyślałem że zatarłem cylinder i trzeba oddać do szlifu. Więc dziś się przybrałem i wyjąłem silnik po czym później odkręciłem cylinder. Zobaczyłem że cylinder jest gładki nie ma żadnej rysy ale za to tłok jest z jednej strony od góry mocno przypalony.Co mam dalej robić? Robić szlif i kupić tłok czy kupić tylko tłok? Zobaczyłem też że na wale są małe luzy więc pewnie odpada kupienie cylindra 50ccm sportowego?


Dodaj odpowiedź

Odpowiadać mogą tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Odpowiedzi (8)

  • 2010-06-24 13:43:28

    Luz mierzony na zamkach pierścieni ma być, bo jakby go nie było po zagrzaniu silnika popękałyby te pierścienie. Wyczyść dobrze tłok z nagaru, montuj i śmigaj, tylko nie zapomnij o oleju ;)

  • 2010-06-23 22:35:55

    Ten cylinder jest zajechany.
    On ma kołnierz(próg) na górze zrobiony przez wyrobione pierścienie!!
    Proszę się przypatrzyć!!
    Ogólnie nowy tłok z pierścieniami + szlif!

  • 2010-06-23 21:50:48

    Dzięki wszystkim za porady :) Konsultowałem się ze znajomym co się trochę na tym zna i powiedział mi żebym żadnego szlifu nie robił bo cylinder jest ładny bez rys, tłok może taki zostać nic jemu nie będzie lecz muszę kupić pierścienie bo jak sprawdzał to powiedział że jest zbyt duża odległość w tej przerwie w pierścieniach i są już wyrobione więc kupuje pierścienie meteor :) Dzięki wszystkim jeszcze raz ;) Pozdrawiam:)

  • 2010-06-23 21:13:35

    na razie bym ci radził zrobisz szlif i pierscienie po szlifie nowe i ci nic nie bede sie tłukło

  • 2010-06-23 19:07:11

    człowieku masz takie przedmuchy na pierścieniach to nowy tłok szlif i pierścienie

  • 2010-06-23 17:49:31

    a jeszcze jak jade na pełnym v-maxie to strasznie słychać pierścienie to co może być?? I też się mi często grzeje jak go nie raz katuje to puźniej nie ma sił to czyli mam nic nie wymieniać tylko włożyć z powrotem?

  • 2010-06-23 17:43:31

    wyczyść tłok, montuj i śmigaj bo nic się nie stało..poza tym 30-50 km bez oleju to duża przesada, nie wiem czy przejechałbyś na sucho 3 km, a co dopiero 30 ;)

  • 2010-06-23 17:39:05

    ja bym powiedział ze nic sie nie stało
    ale sie na skuterach nie znam ;) a ze wał sie torche rusza to nic

Losowe pojazdy

  • Romet Zetka 50
  • Romet Ogar 200
  • CZ 175/477 Sport
  • Derbi Senda DRD SM
  • CZ 175/487
  • Suzuki Hayabusa

Co robią kierowcy na PJ