Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1987 r.
Bronisławów Mszczonowski
243 cm3
21 KM
8.00 s
Wiele osób odradzało mi zakup motocykla w stanie rozkładu ze względu na koszta związane z renowacja lecz świadomość ze mogę uratować choć jeden egzemplarz więcej od zezłomowania lub rozebrania na części była silniejsza. Widok, ze dzięki mojej ciężkiej pracy motocykl staje się coraz ładniejszy i sprawniejszy sprawia mi wiele satysfakcji. Lecz największą satysfakcje odczuwam gdy inna osoba docenia moja prace. Jeśli udałoby mi się zakończyć renowacje myślę ze w przyszłości pokuszę się o jakieś bardziej ambitniejsze projekty (Ural, Dniepr, lub jakiś samochód). Poprzedni właściciele zbytnio o motocykl nie dbali ponieważ wszędzie widać rożnego rodzaju prowizorki. Motocykl jest w pełni zarejestrowany. Na razie jestem po pierwszym remoncie. W najbliższym czasie traktor prawdopodobnie zostanie ponownie rozebrany. :)
Kontrolka kierunkowskazu przerobiona z oprawka na żarówkę BA9S.
Przedłożyłem błotnik tylny od strony mocowania wahacza tak aby koło tylne nie sypało na ramę i wahacz.
Ucięte mocowanie tylnych lamp oraz końcówka błotnika przez poprzedniego właściciela (postaram się w przyszłości wymienić błotnik i mocowanie).
Silnik ładnie pracuje.
Wymieniłem:
-Wał korbowy
-Wszystkie łożyska i uszczelniacze
-Komutator oraz szczotki alternatora
-Świeca
-Mocowanie dolne silnika
Koła były dość mocno scentrowane. Tylne udało się wyprostować lecz niestety przednie nadaje się tylko do wymiany.
Przednie amortyzatory zostały zregenerowane (wyczyszczone z piachu, nowe uszczelniacze i olej).
Tylne amortyzatory są w porządku.
Wymienione wszystkie gumowe elementy i klocki hamulcowe w zacisku.
Podczas jazdy próbnej o mało nie uderzyłem w bramę. Właściciel nie powiedział mi ze moto nie ma hamulcy. Cale szczęście ze jechał z tylu wiec pomógł mi hamować.
Postaram się ja odbudować aby przywrócić jej wygląd jak najbardziej wierny temu jaki miała po wyjechaniu z salonu.
Ściągniecie z Niemiec nowego cylindra 300cm3 z 6 kanałami płuczącymi, zaworem membranowym i odchudzany 2 pierścieniowy tłok pod warunkiem że nie uda mi się znaleźć dobrego tokarza który obrobi mi obecny cylinder.
Plusy:
-Dość małe spalanie (obecnie trochę poniżej 5L).
-Przyzwoite osiągi.
-Cudowny gwizd silnika (można wciskać kit ze ma się turbo :P).
Minusy:
-Duże koszta odbudowy.
130km/h ( Będzie więcej :P )
O Polonezie Caro MR93 (najlepiej rok 94/95) z silnikiem 2.0 od Lancii Delty Integrale.
Długiej i bez awaryjnej jeździe przez długie lata.
Zapraszam do komentowania. :)