facebook
System PJ
to 129 370 pojazdów na 669 391 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Suzuki SV 650s 2001r

Oglądano już 7350 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Suzuki SV 650s »
  • Rocznik

    2001 r.

  • Właściciel

    Rent

  • Kategoria

    Szosowe

  • Lokalizacja

    Złotów

  • Pojemność

    645 cm3

  • Moc

    71 KM

  • Max. moment obrotowy

    62 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    3.00 s

  • Opis

    SV jest motocyklem niezwykle oszczędnym. Nawet przy dynamicznej jeździe trudno przekroczyć zużycie paliwa na poziomie 6 l/100km. Przy spokojnym obchodzeniu się z gazem można zejść nawet poniżej 5 l/100km. Praktyka wskazuje, iż nawet motocykl wyposażony w sportowy filtr, zestaw sportowych dysz gaźnikowych oraz przelotowy tłumik, przy poprawnej regulacji nie będzie wymagał dużo większego zapotrzebowania na paliwo.

  • Silnik

    Jednostka napędowa to generator wrażeń nieosiągalnych dla silników R4. Suche wartości nie mówią wiele o możliwościach motocykla: 71 KM przy 9000 obr/min i 64 Nm przy 7200 obr/min. Wiele osób zapomina jednak, że dla dynamiki pojazdu ważne są nie tyle maksymalne wartości mocy i momentu obrotowego, co powierzchnia pola pod wykresem krzywej przebiegu momentu obrotowego. Pole to natomiast w przypadku SV650 jest bardzo pokaźne. W połączeniu z niską masą suchego pojazdu (169 kg) daje to znakomitą dynamikę i elastyczność. Dość powiedzieć, ze mały SV w testach elastyczności zostawił w pobitym polu takiego potwora jak Bandit 1200a, a nasze testy ze startu rolowanego na 2,3 i 4-tym biegu przeciw Fazerowi 600 wypadły druzgocąco na korzyść SV-ki.

    Silnik nowego motocykla został zbudowany od podstaw i jest konstrukcją bardzo nowoczesną. Widlasta dwójka ma pojemność 645 ccm, w każdej z głowic pracują po dwa wałki rozrządu napędzające cztery zawory w każdej z głowic. Silnik rzecz jasna chłodzony jest cieczą, a od 2003 roku, motocykl zaopatrzony jest też w chłodnicę oleju. Do 2002 roku motocykle wyposażone były w gaźniki, od 2003 silniki zasilane są przy wykorzystaniu wtrysku paliwa.

    Z silnikiem współpracuje 6 stopniowa skrzynia biegów. Jest ona dobrze zestopniowana, a biegi przełączają się cicho i precyzyjnie. Wersja SV650S ma odrobinę dłuższe przełożenie końcowe z uwagi na nieco inne przeznaczenie w porównaniu z „gołym” SV650. Moment obrotowy przenoszony jest na skrzynię przy pomocy wielotarczowego mokrego sprzęgła obsługiwanego cięgłem.

    Zespół napędowy pracuje zaskakująco cicho i spokojnie. Wibracje generowane przed widlastą dwójkę są na poziomie absolutnie możliwym do zaakceptowania i raczej dodają uroku jazdy tym motocyklem. Wstępne przeniesienie napędu z wału na sprzęgło realizowane jest przy wykorzystaniu kół zębatych. Dzięki temu luz w całym układzie jest mały i nie skutkuje nieprzyjemnymi stukami i szarpaniem przy zmianach obciążenia.

  • Zawieszenie

    Nowością w motocyklu tej klasy pojemnościowej i cenowej było zastosowanie aluminiowej ramy. Poza niewielką wagą charakteryzowała się ona bardzo dużą sztywnością oraz bardzo atrakcyjnym wyglądem.

    Przednie zawieszenie motocykla, to klasyczny widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41 mm. Niestety do 2001 roku pozbawiony był on możliwości jakiejkolwiek regulacji i wielu użytkowników skarżyło się na zbyt miękkie przednie zawieszenie. Od 2002 roku kierowcy mają do dyspozycji regulację napięcia wstępnego sprężyn widelca. Generalnie jednak rzecz biorąc motocykl prowadzi się bardzo stabilnie w całym zakresie prędkości, a motocyklista ma pewny wgląd w to co dzieje się w czasie jazdy z przednim kołem.

    Tylne zawieszenie to aluminiowy wahacz spawany z belki o prostokątnym przekroju. Współpracuje on z centralnym elementem resorująco-tłumiącym o 7-stopniowej regulacji napięcia wstępnego sprężyny. Tylne zawieszenie motocykla spisuje się bardzo dobrze i trudno wytknąć mu jakiekolwiek niedomagania. Warto zauważyć, ze wersja SV650S ma wahacz dłuższy o 5 mm w porównaniu ze swoim nieobudowanym rodzeństwem.

    Motocykl zaopatrzony jest w przednie ogumienie o wymiarze 120/60 ZR17 i tylne 160/60 ZR17.

    Cały układ jezdny motocykla, dzięki wytrzymałej ramie i stabilnemu podwoziu pracuje bardzo sprawnie dając pełną kontrolę nad tym, co dzieje się z motocyklem. SV jest mało wrażliwy na koleiny, „zdrapki”, obca jest mu tendencja do „shimmy”. Wrażenie zwinności i poręczności 650-tki potęguje mała masa własna i niewielkie wymiary pojazdu.

Komentarze (21)

  • 2010-12-14 20:13:13

    Opis jest powalający ;) widać znasz się na swoim sprzęcie ;) a SV to piękny sprzęt. niema to jak R4 ;)
    Pozdrawiam i Życzę szerokości. Zapraszam do skomentowania Mojego Srada oraz Sendy :)

  • 2009-11-13 20:33:02

    pytanko ile masz wzrostu i jak ci się na niej siedzi i jeździ ?
    bo mam 191cm i tylko ta wiadomość mnie interesuje bo planuje taką kupić a do tej pory siedziałem wygodnie i wysoko na Varadero

  • 2009-08-25 22:27:55

    Syta.:P

  • 2009-06-28 11:24:43

    ładna bestia 10/10 zapraszam do mnie

  • 2008-09-10 00:05:27

    ladny motorek, szybki i dynamiczny.

    3s to raczej watpie ale juz 4 pewnie tak.

    pozdrowienia dla ziomka z miasta.

  • 2008-04-11 18:22:55

    Masz poprostu cud techniki! Zapraszam do oceny mojego Subaru:):):)

  • 2007-11-13 17:30:43

    Sliczna maszyna,ciekawy opis ale bandit 1200 niesadze zeby w elastycznaści czy wogole w aspekcie osiagow mogł byc porownywany do sv...no i te 3s do setki chyba z deka przesadzone,ale za stan i kolorek masz 6+!!!

  • 2007-10-05 14:51:51

    6, a jakze by inaczej ;]

  • 2007-09-17 23:00:24

    jesli dobrze pojdzie jutro kupuje sv650 2000r:) fajna maszynka^6^pozdr

  • 2007-09-05 14:07:55

    SV 650 - Ideał motocykla jak dla mnie:)
    Pozdr. i zapraszam do zobaczenia mojej;)

  • 2007-06-11 16:12:52


    Wsztko ładnie pięknie zarąbista maszyna właśnie sie przymierzam na swój nastepny typ. ale jedna sprawa opis zerżnięty deche w deche z internetu a ja coś od Ciebie chciałbym poczytać na max prędkość / sposób prowadzenia

  • 2007-03-09 19:05:52

    bardzo fajny motorek tylko szkoda ze kolanko wyglada na troche sfatygowane daje 5

  • 2007-02-10 18:46:55

    TWOJE MOTO JEST PIĘKNE SAM ZASTANAWIAM SIE NAD KUPNEM SV 650 S W MAJU TEGO ROKU.POZDRAWIAM ZENEK XJ600

  • 2007-01-24 21:33:12

    Moto oceniam na 6+, może w tym roku też sobie sprawie taki sprzecik. Pozdrawiam.

  • 2007-01-14 21:56:46

    MIALEM TAKI FAKTYCZNIE WCHODZI NA KOłO JAK SIE CHCE IDEALNY NA POCZATEK DO NAUKI SUPER

  • 2007-01-04 20:22:50

    6 Piękny motor! Tylko czytanie opisu zajeło mi 5 minut :)

  • 2006-11-14 22:29:47

    bardzo dobrze zagospodarowana stronka oczywiście 6 i zapraszam do mnie ;)

  • 2006-11-14 15:46:29

    super fura a opis dłuuuuugi, 6 dla Ciebie, luknij mojego

  • 2006-11-14 15:43:35

    fajny daje 6 i zapraszam do mnie

  • 2006-11-14 15:31:33

    Zajecudowny.Jeden z konkretniej wygladajacych motocykli na PJ.6 od accentosa

  • 2006-11-14 15:21:58

    piekny

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Volkswagen Golf
  • Volkswagen Golf
  • Mercedes C
  • Trabant 601S
  • Własne Projekty Skuter
  • Mercedes E

Co robią kierowcy na PJ