Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:

2010 r.
LUBSKO
1000 cm3
240 KM
0.00 s
NOWA ERA STREETFIGHTERA
Dlaczego nowa , zapytają co niektórzy z oburzeniem. A no dlatego ,ponieważ do tej pory przepis na taką maszynę był prosty: wziąć motocykl ( najlepiej japoński) , ogolić z owiewek i innych zbędnych rzeczy , zmienić kierownicę , troszkę udoskonalić zawieszenie, wzmocnić silnik na koniec założyć dużego kapcia i zmienić malowanie lub (o zgrozo) ze sportowej maszyny po szlifie, której właściciel z braku chęci czy gotówki ściąga połamane owiewki i streetfighter gotowy. Ten, o którym tu napiszemy jest inny , zbudowany od podstaw (jedynie zamontowano seryjny silnik ,który i tak został przebudowany).To prawdziwy custom bike -chciałoby się powiedzieć dzieło sztuki (motocyklowej oczywiście). Nikt nie przejdzie obok niego obojętnie. Mówią ze ten motocykl ma dusze .Padł nawet taki komentarz , że dla tego motocykla warto by napisać scenariusz filmowy – taki z niego wojownik! Wszędzie gdzie się pojawi wzbudza ogólny podziw i uznanie. Maszyna ta jest stylowa, zadziorna i inna niż wszystko co do tej pory można było zobaczyć. Customowe motocykle typu streetfighter nie są w naszym kraju tak popularne jak choppery , ale projekt tego motocykla może i chyba na pewno dużo zmieni w tym kierunku .
…ale zacznijmy od początku
ZE STAJNI SZAJBA’S GARAGE
Szajba zawsze coś zmieniał w swoich motocyklach ale były to raczej mniejsze lub większe udoskonalenia techniczne , drobne czy też często grubsze przeróbki bądź kwestie wizualne posiadanych motocykli. W jego garażu stoi „ ćwiartkowa” niebieska Hayabusa, w której ( zwięźle mówiąc) wydłużył wahacz – by nie stawała na koło przy starcie, uzbroił w supercharger - wiadomo po co oraz dodał sto tysięcy różnych gadżetów . Ściga się nią w wyścigach na ¼ mili oraz cywilnie podróżuje po publicznych drogach – jest …. kurcze teraz to chyba trzeba powiedzieć , że był z niej zadowolony, ba nawet dumny do momentu wykończenia swojego streetfightera , który w 90 % składa się …nie ,składa się gotowe elementy ….został zbudowany ze specjalnie dla niego wykonanych elementów. A jak się Szajba przejechał swoim nowym dziełem to Suzi zeszła chyba troszkę na dalszy plan. Choć jak sam mówi , że „Szajbabuza” ma u niego dożywocie – nie z musu ale z sentymentu , tak z nowej zabawki jest dumny i cieszy się nią jak z niczego do tej pory ( w końcu dokonał dzieła ,którego w Polsce nie zrobił jeszcze chyba nikt).
....zaczęło się tak
PLAC BUDOWY
Historia ta zaczyna się niezbyt wesoło. Zginął na motocyklu kolega Szajby –Piotrek. To co zostało z Gixera po wypadku posłużyło jak baza do budowy motocykla.
Oprócz chyba najważniejszego i głównego założenia planów budowy jakim było uczczenie pamięci Piotrka ( ksywka Cedzik) o czym świadczy tabliczka z boku ramy oraz imię mu nadane CEDZIOR - motor miał być lekki, dobrze latać na gumie, perfekcyjnie pokonywać zakręty a poza tym miał być zadziorny, agresywnie wyglądający no i oczywiście ogólnie nietuzinkowy.
Pierwszym i najważniejszym elementem konstrukcji była rama , którą na zlecenie wykonali specjaliści w tej dziedzinie firma Thresher z Poznania. Chłopaki się sprawili. Wykonali solidny szkielet , w którym zachowane zostały parametry GSXR 1000 K4 , jedynie wydłużono wahacz co zwiększyło rozstaw osi o 60 mm( mimo to jest , krótszy od Hayabusy o 10 mm więc powinien dobrze pokonywać zakręty). W między czasie w innym krańcu Polski robiły się koła oraz napęd. Szajba wykombinował sobie ,że układ napędowy będzie przenoszony paskiem klinowym ( ciężki Hary jakoś sobie radzi to i jego Cedzior wytrzyma). Z ramą się troszkę zeszło , ale w końcu fighter stanął na noga…na kołach( tylna 7 calowa felga i sportowa opona 210 mm –dodały mu wyglądu bardzo silnej i mocnej maszyny). Już wtedy Szajba był wniebowzięty. Teraz kolejne z ważnych zadań a mianowicie warstwa wierzchnia. Tu popis „dały chłopaki” z Plastbike’a . Najprościej, najszybciej i najtaniej było by ubrać Cedziora w plastikowe owiewki, ale nie Szajba wymyślił sobie , że całość owiewek ma być niepowtarzalna i do tego wykonana z karbonu , które muśnie niebieską mgiełką ( flagową barwą Szajba’Garage) i klarem. Z mgiełki nic nie wyszło, na karbon został położony tylko lakier i LUX – prezentuje się kapitalnie. Teraz wykończenie, trochę gadżetowej elektroniki , odpalenie – to już Szajba majstrował po nocach sam. Z silnika wyrzucił recyrkulację spalin i exup - dodając tym sposobem kilka koni, a żeby tego było mało wstawił podtlenek azotu o strzale 70 KM ( co łącznie dało moc 240 KM). Kokpit wyposażył w licznik z moto GP ze wszystkimi bajerami . Poskładał wszystko do kupy i dzień przed wyjazdem na mistrzostwa , wieczorkiem street fighter był gotowy, piękny, lśniący i gotów do odbioru laurów .
PIERWSZE SUKCESY MA JUŻ ZA SOBĄ
Burza mózgów najlepszych w Polsce Customizerów podczas I Mistrzostw Polski Motocykli Customowych w trakcie trwania Motor Bike Show 2010 w Sosnowcu (12-14.02.2010) wybrała go jako najlepszy w kategorii StreetFighter. Tydzień później pokazany szerszemu gronu na II Ogólnopolskiej Wystawie Motocykli i Skuterów w Warszawie robił furorę wśród zwiedzających oraz odwiedzających targi mediów.
Teraz pozostało pokazać go całemu światu….. no może na początek europie i tak planowany jest wyjazd na Customowe Mistrzostawa Europy w Mainz w Niemczech – myślę ,że i na tamtymtejszym gruncie będzie miał coś do powiedzenia .
I CO DALEJ
Przed konkursowymi zmaganiami w Sosnowcu nie był jeszcze w najmniejszym stopniu sprawdzony pod względem jezdnym – po pierwsze z braku czasu a po drugie z braku odpowiednich warunków na drodze - ( nie licząc dwóch prób –jednej dwu drugiej trzy metrowej jazdy po garażu) . Na oko wyglądało ,że względy wizualne pokrywają się z przydatnością tego pojazdu (będzie jeździł i to dobrze), ale to nie ujmowało mu nic, ponieważ większość Customów biorących udział w konkursie to tylko przepiękne motory-meble ,które stoją i cieszą oko ale kompletnie nie da się nimi jeździć. W tej chwili pierwsze krótkie przejażdżki ma już za sobą i jak na razie wszystko jest dobrze. Zbliżający się dużymi ,coraz cieplejszymi krokami sezon pozwoli na drobiazgowe sprawdzenie tego „cuda” w warunkach drogowych a znając Szajbę nie da mu za bardzo po odpoczywać w sezonie. Budując takiego customowego street fightera liczył się on także z tym ,iż taką „samoróbką” dopiero po pokonaniu bezliku kilometrów ,puszczeniu z dymkiem sporej ilości benzyny i na pewno kilku - oby nie -nastu poprawek będzie mógł tak naprawdę powiedzieć „wszystko w jak najlepszym porządku - IDEALNY MOTOR- to jest to o co mi chodziło”.
Seryjne modele wychodzące z fabryki przy , których stworzeniu pracuje sztab wykwalifikowanych specjalistów, zazwyczaj posiadają jakieś wady, dla jednych mniejsze dla drugich większe dla innych jeszcze niezauważalne. Tylko te motocykle przeznaczone są dla mas. Szajba zrobił sprzęt pod siebie , zrobił go tak aby zagwarantować sobie zadowolenie z prowadzenia i przyjemność z jazdy. Jeżdżąc wcześniej różnymi moto z poszczególnych modeli wybrał to co mu najbardziej odpowiada. A jak dodamy ,że motocykl ten jest dla niego czymś więcej niż tylko pojazdem do przemieszczania się to musi być chyba jednym z najszczęśliwszych motocyklistów na świecie.
Czy zamiar stworzenia najlepszego z najlepszych powiódł się w 100% przekonamy się w niedalekiej przyszłości. Sam Szajba powiedział ,że jeśli CEDZIOR będzie jeździł w połowie tak dobrze jak wygląda… a wygląda …, to będzie jego sukces.
Podziękowania dla firm: THRESHER-Luboń, PLASTBIKE- Skarżysko-Kamienna, HEL- Łęczyca, JCB CUSTOMBIKE-Kielce, GRAFNET– Podłęże oraz DUO-DRIVE.PL-Sucha Beskidzka. Więcej fotek oraz historię budowy można zobaczyć na stronie www.szajba.eu.org
Arkadiusz „SZAJBA” Pawlukowicz tel. 609789977
CEDZIOR
HS1000RR NITRO
moc 240KM
prędkośc ponad 300km/h
-rozstaw osi 1455mm
ROK PRODUKCJI:2010
ROK BUDOWY/PRZEBUDOWY:2008-2010
-SILNIK:suzuki gsx-r1000
-POJEMNOŚĆ:1000
-pułki THRESKER
-rama alu THRESHER,
-plastiki carbon PLASTBIKE,
-przewody hamulcowe HEL,
-naklejki GRAFNET,
-doładowanie PODTLENKIEM AZOTU,
-licznik TRANSLOGIC,
-WIDELEC:suzuki k4
-pompy hamulcowe tarcze BERINGER,
-kierownica GILES,
-sety przód GILES,
-sety tył YAMAHA R1 ,
-lampa przód HONDA CBR 1000RR,
-szyba HONDA,
-lampa tył SUZUKI SV,
-lusterka z kierunkami RAF,
-amortyzator skrętu EXTREMETECH,
-tylny amortyzator WILBERS,
-wydech LASER,
-rolgaz DOMINO,
-napęd H-D,
-napinacz BUELL,
-koła JCB Castombike
-opony tył 210-50vr17 przód120-70zr17 METZELER,
-korek wlewu EWOTECH,
-craszpady EWOTECH,
-usunięta recylkulacja spalin i exap,
-przebudowane sprzengło,
-zmieniona pompa i regulator paliwa,
-siodełka JAN KRASOWSKI ŻARY
-przebudowane sprzęgło
-rączke pasarzera Duo-drive.pl
Budowac ludziom motocykle na wzór Cedziora chcesz miec inny motocykl z chęciom ci zbuduje
mysle że minus to koszta a plusy to ze równie dobrze sie prowadzi jak wygląda że można pokonywac zakręty na kolanie z jedna ręką
2010 - I miejsce w kategorii Streetfighter w Mistrzostwach Polski Motocykli Customowych, 14 lutego 2010, Sosnowiec
2010-I miejsce w klasie BEST SPECIAL na wystawie FIGHTERAMA w niemieckim Kalkar.
2011 r. I miejsce Eliminacje Mistrzostw Europy Centralnej w kategorii (Streetfighter)
2011 - I miejsce w kategorii Pro Street Mistrzostwa Europy Motocykli Customowych
by Cedzior zagrał w Filmie lub teledysku
Widziałem Cie wczoraj na zlocie w Zielonej Górze. CEDZIOR prezentował się świetne na żywo jeszcze ładniejszy - naprawdę super maszyna, nawet porobiłem parę fotek są do zobaczenia w galerii. Gratulacje i do zobaczenia na
Super moto:) Aaa.. apropo widziałem Cie z tym cackiem w TV, wpadnij do mnie
Widziałem na żywo :) dużo lepiej się prezentuje niż na fotkach :) szacun za włożona prace i kase.
Dzisiaj ją widziałem an Custom Festival Katowice.
Super Maszyna w realu ładniejsza!
No. Opisales sie,narobiłeś sie jestem pewien podziwu, widać ze dobrze mu z tobą, Pięknie ci wyszedł i oby więcej takich własnych projektów! Trzymaj sie! Naprawde podziwiam...
Piękna maszyna.Daje 10/10.Zapraszam do obejrzenia mojego rg. Lewa w górze!
Piękne Suzuki. A jakie ma serducho i moc. Hmm... rakieta. Konkretny opis. Zapraszam do Mojego Escorta Cabrio ;). Pozdrawiam i szerokości życzę ! ^^
No kurcze,wspaniała maszyna!!!Gratuluje:)Oceń mojego GSXR-a.Daje 10/10:)Pzdr
świetny sprzęt rama troszkę podobna do tej z ducati monster, koła przepiękne, carbon, co tu dużo pisać, jeśli motor jeździ jak wygląda to naprawdę zazdroszczę, sam też robię własny projekt (tylko rama seryjna) ale moto w
też mam streeta może się zamienimy?? ;]
P.S
cud maszyna, wspaniały pomysł na uczczenie pamięci kolegi.
Gratuluje projektu ;) Świeta maszyna - najlepszy Street jakiego widziałem... Ciekawią mnie tylko koszty ; > Ile funduszy potrzebnych jest na zbudowanie takiej bestii ?
widze ze pan Wojox jest zazdrosny i niby czemu do innej koatygori jak tu naj wiecej częsci i serce czyli silnik jest od suzuki ale tak to bywa jak ktos nie ma pojęcia o motocyklach i sam jezdzi naprawde beznadziejnym mot
Zajebiste moto widziałem nie raz chciałbym takiego dobrze że są jeszcze tacy ludzie którzy buduja takie custumy chwała ci za to że zbudowałeś to moto w myśle o tragocznie zmarłym Cedziku
Sorry to jak koktail ze wszystkiego,, nie wszystko na najlepsze u innych pasuje do Suzuki, przenieś ten motor do innej kategorii, z przodu to R1 lub Honda,, nikt Cię na ulicy nie rozpozna,,szkoda słów..
Zgadzam się z sasa89 , zrobił bym tak ze skuterem , bo za niedługo prawko i trochę większe moto , ale jemu dał bym właśnie taką duszę :D ,ale takie coś na pewno dużo kosztuje . Chyba , że znalazł by się jakiś sponsor :D
piękność na kołach ;) złote lagi i kiera...cudo!
lewa w górę i zapraszam do mojej Aprili ;D
to czemu na oponie jest napisane 17 ??
maszyan zejeb**** ŻYCZE DALSZYCH SUKCESÓW
Szajba pełne podziwu jest dla mnie to co zrobiłeś w hołdzie po stracie przyjaciela. Ten Streetfighter to tak naprawdę dusza Piotra to CEDZIOR
Gratuluję wysilku i pracy włożonej w ten motocykl.
Pozdrawiam i życzę s
o matko, zamienisz sie na mojego zygzaka? hehehe nawet w snach bym nie wyobrazil sobie tak pieknego motocykla jak ten. cud techniki,ten motocykl powinien jezdzic tylko na lawecie zeby sie nie pobrudzil :) hehe
motory z szajba's garage są the best
czytałem o cedziorze w świecie motocykli
10/10
lepszego niema
Extra maszyna >>>>>>>>
Szerokości i Pozdrawiam >>>>>>>
Zapraszam do skomentowania mojej TZR >>>>>
(.Y.)
Najlepszy w polsce ;D
Fajny moto 10/10.
zapraszam do mnie i skomentowania mojego mtx
brak słów...widzialem to moto chyba w tvn turbo ale nie jestem pewien:)Pozdrawiam!
Bejlik pozdrowił kierowcę pojazdu
Kruszak33 pozdrowił kierowcę pojazdu