facebook
System PJ
to 129 370 pojazdów na 669 391 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Suzuki Bandit 600 2001r

Oglądano już 10619 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Suzuki Bandit 600 »
  • Rocznik

    2001 r.

  • Właściciel

    Krystianq

  • Kategoria

    Szosowe

  • Lokalizacja

    Nowa Dęba

  • Pojemność

    600 cm3

  • Moc

    78 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Historia

    Suzuki GSF600 Bandit trafił na rynek w 1995 roku i do tej pory nie schodzi z najwyższych miejsc w rankingach sprzedaży. Tak naprawdę, to właśnie tym modelem koncern z Hamamatsu wywołał prawdziwą „wojnę” w klasie tanich 600-tek która zaowocowała takimi konstrukcjami jak Hornet, Fazer czy też ZR7. Japońskiemu producentowi udało się stworzyć pojazd, który trafił w gusta motocyklistów o czasem bardzo różnych upodobaniach i preferencjach w zakresie jazdy jednośladem.

    Rok po prezentacji klasycznego modelu GSF600N, Suzuki zaprezentowało światu model GSF600S zaopatrzony w owiewkę. Poza owiewką nie różnił się on praktycznie niczym od swego nieosłoniętego brata. Oba modele bez większych zmian były produkowane do 1999 roku.

    Pierwszą poważną modernizację Suzuki przeprowadziło w modelach na rok 2000. Pomimo ogólnego wyglądu przypominającego poprzedni model, w edycji na rok 2000 dokonano wielu zmian. Motocykl otrzymał nową ramę oraz większą owiewkę, zaopatrzoną w nowy zestaw przyrządów, oraz lepiej chroniącą kierowcę przed wiatrem. Silnik wyposażono w czujnik położenia przepustnicy, co wraz z nowymi mapami zapłonu pozwoliło poprawić jego reakcję na dodanie gazu w średnim i niskim zakresie obrotów. Powiększeniu do 20l uległ zbiornik paliwa. Motocykl został wyposażony w szersze ogumienie o niższym profilu, co wraz z poprawionym zawieszeniem i zmienionym na „ostrzejszy” kątem główki ramy, poprawiło jego właściwości trakcyjne. Gdy do tych zmian dodamy wszystkie pozostałe drobne poprawki, otrzymamy mocno „odświeżony” motocykl. Warto tu zaznaczyć, że od momentu tej modernizacji w oficjalnej sieci dealerskiej Suzuki w Polsce oferowane były tylko modele z owiewka GSF600S. Modele GSF600N z roku 2000 i młodsze znajdowały właścicieli w Polsce poprzez import pojazdów używanych z krajów UE.

    Kolejna modernizacja Bandita jaką Suzuki przygotowała dla klientów, dotyczy rocznika 2005. Nowy model ma powiększoną pojemność silnika do 650cm3, oraz niższa masę własną.

  • Tuning

    Narazie tylko polerowane ranty felg, a w przyszłości może aerograf na całe moto

  • Silnik

    Silnik współpracuje z 6-stopniową skrzynią biegów. Ma ona spory zapas wytrzymałości i świetnie daje sobie radę z przełożeniem momentu obrotowego silnika na asfalt. Biegi są dobrze zestopniowane, choć przy obciążonym motocyklu dynamika na 6-tym biegu jest mocno ograniczona. W każdym razie zmiana przełożenia w czasie jazdy następuje szybko i precyzyjnie zmieniając obroty silnika o około 1000 obr/min. Sprzęgło obsługiwane jest linką i do jego obsługi potrzeba przyłożyć trochę siły.

    Cały zespół napędowy pracuje z charakterystycznym dla Suzuki grzechotem, zwłaszcza na zimno. Po rozgrzaniu silnik ochoczo wkręca się na obroty, a pełną dynamikę Bandita wykorzystać można utrzymując obroty powyżej 7000.

  • Zawieszenie

    Zawieszenie

    Zawieszenie motocykla pracuje w podwójnej kołyskowej ramie spawanej z rur stalowych. Jest to konstrukcja charakteryzująca się bardzo dużym zapasem wytrzymałości. Tą samą ramę wykorzystuje się w dużo mocniejszym Bandicie 1200.

    Zawieszenie przednie GSF600 to klasyczny widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41mm. Niestety użytkownik nie ma możliwości jakiejkolwiek regulacji tego podzespołu, a jak mało gdzie przydałaby się ona właśnie w Bandicie. Widelec jest za miękki i potrafi dobić na większym wyboju. Co prawda przy spokojnej jeździe jakość prowadzenia jest bardziej niż poprawna, ale przy większych prędkościach motocykl potrafi zaskoczyć kierowcę niestabilnością przodu, zwłaszcza w modelach ‘95-99. Wraz ze wzrostem przebiegu motocykla dramatycznemu pogorszeniu ulega i tak nie najlepsza praca widelca. Przy przebiegach rzędu 25-30tyś. km staje się on tak miękki, że zawieszenie dobija nawet w czasie zdecydowanego hamowania na jakże u nas popularnej, „tarce” przed skrzyżowaniem ze światłami. Motocykl prowadzi się wtedy „ociężale”, a wszelkie próby dynamicznej jazdy kończą się głuchym tłuczeniem dobiegającym z przodu pojazdu. Jedynym ratunkiem w tej sytuacji jest wymiana sprężyn zawieszenia na sztywniejsze i progresywne elementy akcesoryjne. W tej chwili w Polsce nie ma najmniejszego problemu z ich dostaniem, a cała operacja wraz z wymianą to wydatek rzędu 500zł.

    Tylne zawieszenie to stabilny element spawany ze stalowej belki o prostokątnym przekroju. Centralny amortyzator zaopatrzony jest w regulację napięcia wstępnego sprężyny, ale podobnie jak w przypadku zawieszenia przedniego, jego żywotność jest ograniczona. Po przebiegu 30-40 tyś km potrafią pojawić się wycieki oraz pogorszenie sprawności elementu. Oczywiście tutaj też możemy zastosować podzespoły akcesoryjne, ale ich koszt jest w tym wypadku znaczny.

    Ogólnie rzecz biorąc, zawieszenie Bandita w zupełności wystarcza do dynamicznej jazdy, ale raczej nie pozwala na szaleństwa, choć jak już wspomniałem duży wpływ na jego pracę ma stopień zużycia.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Wiele, ale nie związanych z tym motocyklem

  • Plusy i minusy pojazdu

    Jak narazie to tylko 1 minus

    Trochę za ciężki, bo o 20 kg cieższy od Fazera i aż 40 kg cięższy od SV 650

    A tak to narazie same plusy

  • Osiągnięcia

    BANDIT JEST DO SPRZEDANIA, LUB ZAMIENIE NA HONDE CBR 600 F4 LUB CBR 900 RR 1998-1999, LUB CBR 929

    BANDIT JEST DO SPRZEDANIA, LUB ZAMIENIE NA HONDE CBR 600 F4 LUB CBR 900 RR 1998-1999, LUB CBR 929

    BANDIT JEST DO SPRZEDANIA, LUB ZAMIENIE NA HONDE CBR 600 F4 LUB CBR 900 RR 1998-1999, LUB CBR 929

    BANDIT JEST DO SPRZEDANIA, LUB ZAMIENIE NA HONDE CBR 600 F4 LUB CBR 900 RR 1998-1999, LUB CBR 929

    BANDIT JEST DO SPRZEDANIA, LUB ZAMIENIE NA HONDE CBR 600 F4 LUB CBR 900 RR 1998-1999, LUB CBR 929

  • Marzę o...

    BANDIT JEST DO SPRZEDANIA, LUB ZAMIENIE NA HONDE CBR 600 F4 LUB CBR 900 RR 1998-1999, LUB CBR 929

    BANDIT JEST DO SPRZEDANIA, LUB ZAMIENIE NA HONDE CBR 600 F4 LUB CBR 900 RR 1998-1999, LUB CBR 929

    BANDIT JEST DO SPRZEDANIA, LUB ZAMIENIE NA HONDE CBR 600 F4 LUB CBR 900 RR 1998-1999, LUB CBR 929

    BANDIT JEST DO SPRZEDANIA, LUB ZAMIENIE NA HONDE CBR 600 F4 LUB CBR 900 RR 1998-1999, LUB CBR 929

    BANDIT JEST DO SPRZEDANIA, LUB ZAMIENIE NA HONDE CBR 600 F4 LUB CBR 900 RR 1998-1999, LUB CBR 929

Komentarze (17)

  • 2010-02-24 11:07:58

    witam jeśli interesowała by cie sprzedaż w rozsądnej cenie pisz na gg 7570387

  • 2009-12-31 13:50:37
    Użytkownik usunięty

    Zapraszam do założonej przeze mnie społeczności SUZUKI i do oceny mojego TL`a ! :)

  • 2009-08-18 19:10:40

    fajny bandit a te felgi faktycznie spoko!!!!zapraszam do siebie szerokosci zycze

  • 2009-05-10 17:53:26

    zaje..... maszyna!!!
    10/10daje dla tego bandyty
    pozdro i szerokosci

  • 2008-10-19 12:50:35

    fajne moto spoko wygląd wpadnij zostaw komenta pozdr

  • 2008-05-16 13:37:02

    Elegancki Bandit. No i te felgi mmmm

  • 2008-04-25 22:20:59

    piekna "suzi" super maszyna;) pozdrawiam i zapraszam do skomentowania mojej "maszyny" hehe;)

  • 2008-04-25 22:01:51

    wspaniały bandit mam nadzieje ze w niedalekiej przyszłości będę posiadał coś podobnego, pozdrawiam:)

  • 2008-03-21 19:33:14

    piękna suzi... :P zapraszam do mnie
    pozdro

  • 2007-11-17 09:08:51

    fajna maszynka 6 zostawiam i do zobaczenia na drodze szerokosci:) lub na jakims podkarpackim zlocie:)

  • 2007-09-30 18:24:19

    El'banditos bardzo fajny motocykl daje 6.
    ja mysle o sv1000 Pozdrawiam i zapraszam do mnie

  • 2007-03-20 17:46:50

    ach te scigacze:DDD poprostu mam slabosc do niech:))) 6 i zapraszam do ocenienia mojego motorka

  • 2007-03-20 09:45:02

    Bardzo gustownie wygląda zostawiam ocenkę i pozdrawiam

  • 2007-03-19 23:24:45

    Dodałem kilkna nowych fotek bandita po polerowaniu felg

  • 2007-03-04 21:00:12

    to jest to... w końcu 600 ccm... :) 6 za bandita i zapraszam do siebie :) a no i za renówke też 6 dostałeś :)

  • 2007-02-22 14:53:14

    jednym słowem malinka
    zostawiam maksa
    a opis sobie poszukaj w google :)
    pozdro

    zapraszam do mnie

  • 2007-02-22 14:30:50

    z komentarzami sie wstrzymujemy do czasu dodania opisu
    pozdr

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Derbi GPR Nude
  • Vespa PK 50 S
  • Kawasaki AE 80
  • Volkswagen Polo
  • Ford Escort
  • Honda NSR 125

Co robią kierowcy na PJ