Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2001 r.
Kalisz
70 cm3
16 KM
0.00 s
A więc tak zaczęło się od tego, że tata kupił ten oto skuter we wakacje. Jest to nic innego jak Suzuki Katana. Na początku nie za bardzo chciałem nim jeździć, ale z czasem mi się to spodobało i tak zaczęła się moja przygoda z jednośladami. Najpierw miały być tylko przeróbki czysto optyczne wymiana plastików, malowanie i kilka bajerów, ale z czasem 50km/h stało się uciążliwe i miałem dość, że każde auto mnie wyprzedza na dłuższej prostej. No i tu zaczął się tuning oraz początek projektu Katana GT.....
17/08/2011 - Projekt Katana GT dobiegł końca.
Skuter od strony mechaniki został ukończony, nie ma w nim nie działającej części. Wszystkie seryjne części ( prócz zapłonu - oryginalny od DUCATI) zostały zastąpione tuningowymi częściami takich firm jak: Malossi, Revo, NGK, Tec, Top Racing i Yasuni. Wszystkie modifikacje zostały zrobione przeze mnie i mojego dziadka ( za co mu bardzo dziękuję ) w przydomowym garażu.
A i jeszcze jedno to tak może ku przestrodze: skuter swojego czasu nie chodził tak jak powinien ( szedł przez siłę - słabe spalanie, nie dokręcona głowica itp. ) a wszystko to przez fachowców u których był niby naprawiany.....( pozdrawiam panów z ul. KIELECKIEJ ) Żaden z nich nie był wstanie naprawić skuterka. Zrobiłem go dopiero ja z dziadkiem.
Mechanika :
*SILNIK:
-Cylinder Polini Sport 70ccm
-Zwiększony stopień sprężania przez opuszczoną głowicę
-Wał Top Racing STD
-Łożyska i simmeringi SKF HQ ECO
-Air Conduct Revo
-Bezpośredni wtrysk oleju Suzuki CCI
-Olej Mobil1 2T Racing
*DOLOT:
-Stożek Polini Air Box *NEW*
-Króciec 21mm przerobiony na wcisk
-Zawór membranowy Tec Sport
*UKŁAD PALIWOWY:
-Gaźnik 21 PHBG
-Dysza głowna 95
-Ssanie ręczne
-Filtr paliwa od Malucha XD
-Boost Bottle Stage6 (chrom) *NEW*
-Podciśnieniowa pompa paliwa
*UKŁAD NAPĘDOWY:
-Wario Malossi Multivar
-Rolki 16x13 Malossi 8.0g
-Ślizgi wariatora Malossi
-Pasek WM Motors
*PRZEKŁADNIA:
-Sprzęgło Tec Evo Racing
-Twarde sprężynki sprzęgła
-Docisk Malossi +22%
-Przełożenia pierwotne Top Racing
- -||- wtórne od MoviStara
*UKŁAD ZAPŁONOWY:
-Świeca NGK Racing (BPR7HS)
-Przewód NGK Racing (czerwony)
-Fajka NGK
-Sportowy zapłon DUCATI Energia
*UKŁAD WYDECHOWY:
-Wydech połączony z kolektorem i dyfuzorem YASUNI R z kevlarową końcówką tłumiącą
*OGUMIENIE:
-Opona tył: Heidenau K61 130/70-12 62P
-Opona przód: Michelin Dexter 120/70-12
*UKŁAD HAMULCOWY:
-Przód: Tarczowy - obecnie seryjna tarcza, zacisk Grimeca, organiczne klocki hamulcowe
-Tył: Bębnowy - seryjne szczęki na jednym rozpieraczu
-Płyn hamulcowy: Ferodo Racing DOT4
*ZAWIESZENIE:
-Przód: widelec teleskopowy upside-down Showa
-Tył: Wahacz jednoramienny RDR Racing (!na gwincie!)
Optyka :
-Lampa Revo Lexus Black
-Manetki Revo Flame (czerwone)
-Klamki hamulca Axwin (carbon)
-Lusterka łezki (carbon)
-Kierunkowskazy (carbon)
-Malowanie czerwono - czarne
-Czerwone podświetlenie liczników
-Stopka boczna IGM (czarna)
-Klakson od Seata XD
-Spojler od WR-ki
-Wygładzony tył
-Rejestracja na przekładni
-Audio
-Alarm
-Kilka kolorowych diod :D
-Kartery i głowica pomalowane srebrzanką
-Siatki we wlotach powietrza
-Xenon Revo HIR 5000k *NEW*
-Czerwono - niebieskie przewody paliwowe *NEW*
-LEDY do jazdy dziennej *NEW*
INNE:
-Nowy akumulator EXIDE 14A 3Ah
V-max: DOCIERANIE !!
Dwusuw zasilany gaźnikiem, chłodzony powietrzem z cylindrem leżącym, wyładowany mnóstwem części tuningowych takich firm jak: POLINI, TOP RACING, YASUNI, TEC, MALOSSI, STAGE6. Praktycznie złożony od podstaw. Wszystkie części nowe, nieużywane zakupione w sklepach internetowych tj. Mieloch, SXT czy Skutercenter sprawiają, że skuter rozwija moc duuuużo większą od seryjnej ;)
Sportowy cylek od Poliniego 70ccm z opuszczoną głowicą i tłokiem Asso
Wał korbowy z korbowodem i łożyskiem igiełkowym od firmy Top Racing
Wzmocnione łożyska z teflonowym koszyczkiem od SKF
AirConduct wspomagający napływ zimnego powietrza do chłodznia cylka Revo
Bezpośredni wtrysk oleju do komory korbowej Suzuki
Jeżdżony tylko na full syntetyku Mobil1
Stożek gąbkowy ze zdejmowaną osłonką przeciwdeszczową AirBox Poliniego
Rozwiercony króciec ssący na 21mm i przerobiony na wcisk
Sportowy zawór membranowy wraz z membrankami od Tec
Gazior to kopia Dellorto PHBG o średnicy 21mm z dyszą głowną 95 i ssaniem ręcznym. Plastikowa komora pływakowa....
Filtr paliwowa od maluszka ;D
Pompa paliwa na podciśnienie
Boost Bottle Stage6 zmniejszający odbicie rezonansowe mieszanki na niskich obrotach, zapobiega zalewaniu sqta na starcie.... ( większe gaźniki mają do tego tendencję )
Sport wario Malossiego z rolkami 8g i ślizgami
Pasek również od WM Motors
Sprzęgiełko EVO zestrojone na start z wyższych obrotów (efekt gwałtownego puszczania sprzęgła w manualach ;)
Docisk Malossi 22%
Przekładnia to najpopularniejsze rozwiązanie wśród Katan czyli pierwotne Top Racing 16/49 i wtórne MoviStar 20/64 ( prawie jak Polini nie?)
Świeca NGK R (BPR7HS)
Fajka z przewodem wysokiego napięcia rónweż NGK R
Sportowy zapłon z magnetem, cewkami, regulatorem napięcia, czujnikiem położenia wału Ducati ( jedna z niewielu seryjnych części jakie zostały w skuterku)
Końcówka tłumiąca w kevlarowo - carbonowej szacie połączona z dyfuzorem i kolektorem YASUNI ( najmocniejszy wydech dostępny do tego silnika )
Zawieszenie przednie to nic innego jak standardowy dla tego typu pojazdów widelec teleskopowy typu upside-down. W tym przypadku o skoku 70 mm. Z tyłu został zamontowany wahacz jednoramienny, sprężynowo-olejowy zblokowany z zespołem napędowym i pojedynczym elementem tłumiąco-resorującym firmy RDR model Racing z 5-cio stopniową regulacją napięcia sprężyny o długości 320mm (mierzone od środka mocowań) z możliwością dodatkowego przedłużenia stopy o 10mm (gwint) Opony: typowo sportowe czyli nisko profilowe które zachęcają do ostrzejszej jazdy ;) Z tyłu najpopularniejszy model bieżnika znanej niemieckiej firmy Heidenau - K61, opona idealna na suchą nawierzchnię. Z przodu seryjna oponka od firmy Michelin model Dexter.
Jest ;) 20W naprawdę całkiem całkiem gra
-Pierwszy raz kiedy wyjechałem na ulicę zabrakło mi paliwa XD
-Wiele kontroli policyjnych z powodu radia i neonów
-Wyprzedzanie trzech aut pod rząd i tir-a
-Powrót o 4 rano z wesela w marynarce
-Shimmy, ale udało mi się wyprowadzić i nie zaliczyłem szlifu
-Jak zassał wody przez filtr powietrza, ale zepchnąłem na stację BP i przy pomocy kompresora filtr został przedmuchany - skuter odpalił od razu
Kilka rzeczy które są jeszcze do dopracowania i zmienienia:
OPTYKA:
-czerwone paski na koła
-moduły led (czerwone)
-bad look
-zrobić awaryjki
-wzmocnić ramę
-Przyciemnić klosze kierunków i wstawić żarówki ledowe
-Pomalować i wypiaskować felgi i ramę (rama-czerwona, felgi-czarne)
-Pomalować spojler na czarno i okleić carbonem
-Minimalny pobór prądu (wszystkie pozostałe żarówki wymienić na diody
-Przycisk od rozrusznika zastąpić czerwonym przyciskiem z napisem START ENGINE
-Woltomierz
-obrotomierz
-Trochę bardziej zaawansowane audio ;)
MECHANIKA:
-Kupić klocki hamulcowe Malossi MHR
-Olej przekładniowy Malossi RGS Racing SAE75W/90
-dodatkowy przerywacz na awaryjki
-nowe oponki
-termometr
-dodatkowe wentylatory do chłodzenia cylindra
-Killswitch
Może kiedyś ;)
-Nitrous Express Piranha Kit
Zamknąć licznik ;D
+Agresywna stylistyka
+Nie jest pospolita jak chińskie skutery
+Dobrze wchodzi w zakręty na pełnym gazie
+Podatna na tuning
+Nie ma chińskiego odpowiednika
+Licznik do 120 km/h - jest co zamykać :D
+/-Twarde zawieszenie
-Głośna
-Trudno dostępne części
-Brak obrotomierza :(( - największy minus wg. mnie
-Po tuningu często się psuje :/
Doprowadzenie jej do takiego stanu w jakim jest :) czyli od full serii ( mechanika i optyka) do poziomu Mid race
72 km/h na blokadach z dużej górki niby nic, ale zawsze coś ;p
Silnik po full tuningu :D
Toyota Supra MK IV z 6-stopniową manualną skrzynią biegów i turbodoładowanym silnikiem lub De Lorean DMC-12 w manualu
Zamknąć licznik :D i tunigu klasy EVOLUTION :D
Bezawaryjnym pokonywaniu kilometrów tym skuterem
.... tym abym zawsze wrócił cały do domu i nigdy nikomu nie zrobił krzywdy na drodze
e no konkretna katana :) zapraszam do mnie!
Przydał by się tu sportowy tłumik :)
Lepiej by ci się zwijała, pozdrawiam :D
Niezła katana Seba zapraszam do mnie;)
Niezła suka 10/10 :]
Moja apka pojdzie lekko ponad 100 a nie 90 :D a zdjecia dodam w nas tyg bo obecnie skuterek na lakierni :D
oddam za rozsądne pieniądze..
fajne suzuki :D 10/10 :D
PS. Tez jestem z Kalisza i mam Aprilię SR 2005r na sprzedaz ! zajzyj do mnie ! lub napisz mi na gg opowiem ci co tylko chcesz i cala historię mojego skuterka. Stan b.dobry/idealny Tuning
zajebisty ten czerwony kolorek xDD
fajne suzi życzę ci żeby długo ci służył.
Pozdrawiam i zapraszam do skomentowania mojego NRG.
piękne suzuki pidać że zadbane zycze szekrokosci i zapraszam do mnie pozdro
Ładny sprzęt :]
daje max bo widać że o niego dbasz :D
pozdro i zapraszam do ocenienia moich pojazdów :]
Super Sprzęcik.Nawet Ładny kolor. ZApraszam do ocenienia MOjej VivaCity...Pozdro
wow czym malowałeś felgi? :)
zaje.... moto
11/10
pzdr....i zapraszam do mnie....;)
Fajne Moto ;) Widać że dbasz o swoją maszynę !
Wpadnij do mnie z komentarzem ;]
Pozdrawiam
!!>> SZEROKOŚCI ŻYCZĘ
super moto
daje 10/10
pzdr
wpadnij do mnie
ładnie sie prezentuje sie twoje Suzuki ;]
Wbijaj do mnie
super KATANA daje 6/6
zapraszam do mnie
Piękna katana daje 10/10
zapraszam do mnie
ładny skuter 10/10 zapraszam do mnie pozdro! :D