Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1996 r.
Dębno
749 cm3
121 KM
4.00 s
Pierwszy ZXR750 pojawił się na rynku w 1988r (model H) jako odpowiedź na szatańskie GSXR750. Silnik zaciągnięto z GPX750 i zmodyfikowano. ZXR H był niezły, ale nie na tyle, aby długo pozostać na placu boju. W 1991r zastąpiono go modelem J. Zmiany objęły silnik, ramę, podwozie i owiewki-pozostała koncepcja, podwójne reflektory i charakterystyczne karbowane rury łączące bak i czaszę. Po kolejnych dwóch latach, w 1993r wprowadzono jeszcze nowszy typ, model L. Tym razem był to raczej face-lifting, niż poważna zmiana. Przestylizowano tył motocykla, nieznacznie czaszę, usunięto wspomniane rury, zmiękczono zawieszenie a w układ ssący trafiło dynamiczne doładowanie. W 1995 zastąpiono ZXRa, ZX7Rem. Wprawdzie zyskał zupełnie nowy wygląd, ale od strony technicznej konstrukcja znów nie zmieniła się znacząco. Warto wspomnieć, że pierwsze Kawasaki ZX9R opiera się na technice znanej z ZXRa, a modelowi J i L towarzyszyły usportowione, jednoosobowe wersje półwyczynowe (w zależności od rocznika oznaczone K i M) najłatwiejsze do rozpoznania po jednoosobowym tyle, aluminiowym, nieco mniejszym baku, oraz zmiennej wysokości osadzenia wahacza. Przedstawiamy Wam model J, wyprodukowany w 1992r, w kolorze wiśniowym.
Chłodzony cieczą, czterocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą,
Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder,
Pojemność skokowa: 749ccm,
Średnica x skok tłoka: 71 x 47,3 mm,
Stopień sprężania: 10,8:1,
Moc maksymalna: 121 KM przy 11000 obr./min
Max. Moment obrotowy: 78 Nm przy 9000 obr/min
Zasilanie: 4 gaźniki Keihin 38 mm,
Pojemność miski olejowej: 3,5 l
Rozruch: elektryczny,
Alternator 420 W,
Akumulator: 12V 8Ah,
Zapłon: bezstykowy z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu,
Chuck Norris ma tylko jednego rywala, który jest tak twardy, jak on. Wymienionym rywalem jest zawieszenie Kawasaki ZXR750J. Dopóki jeździmy na równych drogach -wszystko jest wspaniale-schody zaczynają się w momencie wjazdu na nierówności, tarkę, doły. Po kilku metrach, na złej nawierzchni plomby z naszych zębów robią dziury w zbiorniku paliwa, kręgosłup wybija wyrwę w górnej części czaszki i próbuje rozerwać kask, a ręce wskutek kompresyjnych ruchów pionowych skrócą się o kilka centymetrów. Motocykl staje się nerwowy jak alkoholik, który upuścił rano swoją ćwiartkę - jedynym rozwiązaniem jest po prostu zmniejszyć prędkość. Pewna poprawa jest wyczuwalna po zamontowaniu sprężyn progresywnych do przedniego zawieszenia. Układ hamulcowy jest jednym z najlepszych mechanizmów motocykla – przód to dwie tarcze o średnicy 320mm wraz z cztero- a z tyłu pojedyncza 200mm tarcza z jednotłoczkowym zaciskiem. Mimo to, właściciele ZXRów nie byli by sobą gdyby zawieszenie zostało oryginalne- bardzo dużo motocykli, zwłaszcza sprowadzonych, ma przody z ZX7R i ZX9R z sześciotłoczkowymi zaciskami hamulcowymi.
Wady
twardy, niepraktyczny, słaba rama, silnik wymagający troskliwego serwisu
Zalety
świetne osiągi, silny charakter, podatny na tuning, sportowiec z krwi i kości.