Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2010 r.
244 cm3
25 KM
7.50 s
Peugeot Satelis 250 Premium RS
Kategoria: Maxi Skuter
Wersja RS ma piękne czarne malowanie. Oparcie dla pasażera, sportową krótką ciemną szybę oraz lepsze osiągi od standardowej jednostki. Całe oświetlenie jest na żarówkach ledowych, a z przodu są żarówki Philipsa poprawiające widoczność i wyglądają jak światła ksenonowe. Tak naprawdę to PIAGGIO pod znaczkiem lwa. Silnik i wszystkie podzespoły pochodzą właśnie od Piaggio co daje nam pewność, niezawodności super osiągi i łatwą dostępność części. Silnik to bardzo oszczędna i niezniszczalna jednostka Quasar 250 na wtrysku paliwa.
W eksploatacji stosowano tylko i wyłącznie oleje i płyny marki MOTUL
1) świeca irydowa NGK CR9EIX
2) sprężyny Malossi na sprzęgło oraz główny talerz dociskowy
3) ciężarki i ślizgi Dr. Pulley na wariator
4) pasek napędowy Dayco
5) sportowy filtr oleju K&N
6) sportowy filtr powietrza HiFloFiltro
7) kompletny układ wydechowy LeoVince 4 Road
8) opony Michelin CITY GRIP
9) klocki hamulcowe SBS przód i tył
10) przewody hamulcowe w stalowym oplocie przód i tył
11) żarówki Philips Diamond Vision 5000K H7
12) żarówki postojowe, tablicy itp LED 5000K
13) akumulator żelowy, bezobsługowy o podwyższonym napięciu rozruchowym JMT YB12AL-A2
14) deflektor na główną szybę w kolorze czarnym 30x17 cm
15) podgrzewane manetki Oxford wraz ze sterownikiem
Pojemność skokowa: 244.3 cm3
Typ silnika: Jednocylindrowy
Ilość suwów: 4
Moc maksymalna: 25 KM (18,5 kW) przy 7250 obr/min
Moment obrotowy: 25 Nm przy 6000 obr/min
Zasilanie: Wtrysk paliwa
Liczba zaworów na cylinder: 4
Rozruch: CDI
System chłodzenia: Ciecz
Skrzynia biegów: Automatyczna, bezstopniowa
Zawieszenie tłumi nierówności niczym Citroeny z hydropneumatyką. Bardzo wysoki komfort jazdy dla kierującego
Rama: stalowa, rurowa
Zawieszenie przednie: teleskopowe
Zawieszenie tylne: wahacz wleczony, dwa elementy resorujaco-tłumiące z pięciostopniową regulacją twardości
Hamulec przedni: tarczowy, śr. 260 mm
Hamulec tylny: tarczowy, śr. 226 mm
Ogumienie: bezdętkowe, przód/tył: 120/70-14, 140/60-13
1) Wymiana filtra paliwa z fabrycznego na sportowy.
2) Wymiana filtra powietrza z obecnego na K&N. Jak do tej pory nie ma jeszcze filtra tego producenta do pojazdów z tym silnikiem.
3) Montaż akcesoryjnych hand barów na kiere i owiewek na przednie podnóżki. Do używania tylko w okresie wiosna i jesień, wtedy kiedy są jeszcze chłodne miesiące.
Plusy:
- udany design, wygląd sportowej wersji RS miażdzy standardowe wersje tego motocykla
- elastyczny silnik i dobra dynamika w trasie, prędkości przelotowe rzędu 80 - 120 km/h to żaden problem dla tej maszyny
- bardzo dobry zasięg widzenia podczas jazdy nocnej na światłach drogowych
- niskie zapotrzebowanie na paliwo w cyklu miejskim
- naprawdę wygodny nadający się do średnio dystansowej turystyki
- szyba wraz z dodatkowym deflektorem dobrze chroni przed wiatrem i deszczem
- pojemny bagażnik mieszczący 2 pełno wymiarowe kaski integralne
- 3 dodatkowe schowki na akcesoria itp
- gniazdo 12V mówi samo za siebie
- skuteczne hamulce przód i tył, dzięki dwu tłoczkowym sportowym zaciskom Nissin
- duże lusterka asferyczne
- stabilny i dobrze wyważony
Minusy:
- brak ABS
- prędkościomierz przekłamuje o 7 km/h względem GPS
1) Prędkość maksymalna mierzona GPS - 140 km/h :)
2) Rekord zasięgu po mieście na pełnym tankowaniu - 394 km :D
3) Przyśpieszenie do 100 km/h - rewelacyjne
4) Po zabiegach tuningowych moc szacowana jest na 30 KM
1) Następny motocykl lub maxi skuter będzie nowy z salonu
2) Chciałbym się przejechać wersją RS z 500 ccm silnikiem, które niestety już nie są produkowane :(