Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1988 r.
Rozdrażew
60 cm3
6 KM
0.00 s
Simsona kupiłem cztery lata temu. Był on w opłakanym stanie. Zainwestowałem w ten motor ze względu na niską cenę oraz na manualną skrzynię biegów. Niewiele jest pojazdów z tego rodzaju skrzynią w dobie napływu plastikowych produktów z Chin. Remontu generalnego dokonałem po zakupie sprzętu i stopniowo doprowadzałem do obecnego stanu. Sprawę oceny zostawiam innym użytkownikom tego portalu. Zapraszam i proszę o komentarze.
Poza tuningiem mechanicznym (części zostały wymienione przy opisie silnika) Simson zmienił się wizualnie. Tuning optyczny to:
- owiewka przedniej lampy,
- owiewki na ręce,
- podgrzewane manetki firmy Saito,
- niebieskie podświetlenie licznika,
- białe klosze kierunkowskazów,
- stroboskopy,
- deska rozdzielcza własnej roboty z wbudowanym licznikiem elektronicznym, wyjściem AUX, kieszonką na telefon oraz wtyczką słuchawkową do aparatu Sony Ericsson podłączoną do wzmacniacza i głośników.
Największe wrażenie robi natomiast oświetlenie w Simsonie. Zwykły reflektor refleksyjny został zdemontowany i zamieniony na lampę projekcyjną, lub inaczej soczewkową. Soczewka pochodzi od Nowej Skody Fabii. Źródłem oświetlenia jest żarówka halogenowa H7 firmy Osram, seryjnie montowana w Skodach. Strumień światła i jasność jest identyczna jak w samochodzie, choć prąd dostarcza mocna cewka Simsona. Zmiana świateł na długie sterowana jest elektronicznie poprzez wysunięcie się rdzenia z ceweczki, który popycha przesłonę regulującą strumień światła. Soczewka, gdy patrzy się pod kątem wydaje niebieską, lub fioletową poświatę (super efekt). Ciemność przestaje być straszna gdy jedzie się tym motorem i lubie widzieć gdzie jadę.
Silnik hhmmmm! Gdy kupiłem motor to można powiedzieć, że pracował choć jest to pojęcie względne. Simson nigdy nie stał u żadnego mechanika, który nie zawsze mówi prawdę o tym co robił z maszyną. Wszelkich napraw dokonuję sam, we własnym garażu i dlatego wiem co mam. Jednostka napędowa została rozłożona na części pierwsze i wyszyszczona. Tryby znajdujące się w komorze oraz skrzynia biegów okazała się być dobra, dlatego pracują one do dziś. Poza tym to silnik został prawie cały wymieniony. Nowe części to:
- łożyska na wale (made in Germany),
- siemeringi oraz wszelkie uszczelki w silniku,
- niemiecki cylinder tuningowy 60 cm3, (przynajmniej sprzedawca mówił, ze jest niemiecki)
- nowa głowica,
- tłok 41 mm,
- łożysko igiełkowe na korbowodzie,
- wał S70 (tutaj sprzedawca zapytany o to czy wał jest oryginalny odpowiedział: "Oryginalny jest tylko nie wiadomo gdzie robiony"),
- nowy standardowy gażnik,
- magneto oraz cały zapłon (ze zwykłym przerywaczem),
- tarczki sprzęgła,
- nowy tłumik,
Silnik zalany jest olejem Mobil Super S Semi Syntetic. Pracuje natomiast na mieszance benzyny z czerwonym olejem do pił spalinowych. Olej ten bardzo wpływa na prace silnika oraz zmniejsza jego zużycie. Po wszystkich ulepszeniach piecyk powrócił do pierwotnego stanu jest badzo elastyczny i zrywny.
Przednie zawieszenie pracuje bardzo płynnie i elastycznie. Widełki zostały rozkręcone, sprężyny wyczyszczone i zalane nowym olejem. Tylne teleskopy też pracowały dobrze, lecz jeden z nich w ostatnim czasie zaczął pluć olejem, a gdy jedzie się po większych dziurach amortyzator dobija (nowe zawieszenie już zamówione). Na ten sezon zainwestowałem w nowe ogumienie HEIDENAU. Motor ten jest jednośladem w przeciwieństwie do wielu tego rodzaju pojazdów, które jeżdżąc po pięknych polskich drogach zostawiają za sobą dwie linie niczym samochód.
Wymiana kosza sprzęgłowego dostosowanego do pojemności 70 cm3.
Plusy:
- oświetlenie,
- manualna skrzynia biegów,
- małe spalanie zarówno w cyklu miejskim jak i drogowym,
- bardzo zrywny i elastyczny silnik,
- w Simsonie nic nie puka i nie piszczy,
- motor dobry do miasta jak i na dłuższe wypady,
- ogólny obecny stan Simsona.
Minusy:
- każdy wie, że Simsony nie należą do bezawaryjnych choć po remoncie są to drobne usterki takie jak padnięty kondensator itp., Simson nigdy nie zawiódł mnie w trasie.
Długie trasy w dwóch bez postoju np.120 km (warto wspomnieć, że silnik jest chłodzony powietrzem).
fajny simek 6/6 zapraszam do mnie
Ładny simek i fajnie się prezentuje...
ZAPRASZAM WPADNIJ DO MNIE I POZOSTAW TAM PO SOBIE ŚLAD W POSTACI KOMENTARZA
Ładny simson, zadbany, zapraszam do mnie i na forum o simsonach:
simsony.tk
klatwiar.webd.pl
Pozdro!
fajny sima dbaj o niego..
Zapraszam na forum o simkach!
simsony.com.pl zapraszamy...
pozdr. i szerokości....
Piękna sima:)11/10 . po prostu piękny niemiecki sprzęt:)
Skomentuj moją sr :)
Naprawdę ładna maszyna, mi się podoba. Zapraszam do skomentowania mojej Sr-ki :D
Wspaniały sim:).
11/10
spox maszyna
daje 10/10
looknij na mój
nie chcialbys mi go sprzedac bo jestem zainteresowany odp i ocen moje moto
Super simek!!
Pułka pod owiewką wygląda jak centrum sterowania z samolotu. Widać, że nie oszczędzasz wyglądzie i to jest spoko.
Rób tak dalej!!
fajowy:) zapraszam do mnie... i to jest porzadny opis brac przyklad;p
ładny simek widać że dbasz ;) pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)
zaje fajny simek podoba mi sie ta pulka pod owiewka jak dam rade to sobie takie cos zrobie jak to zrobiłes
Fajny simek dbaj o niego. Pozdro i zapraszam do mnie. :P
Super sprzet. Świetnie sie prezentuje i do tego zadbany 6///6
Zapraszam do mojej MZ
Szerokosci !!!!!!!!!!
fajny simek pozdro i zapraszam do skomentowania mojego simsona
Piekny sprzęcik . Fajna owiewka . Pozdrawiam i zapraszam do siebie
Bardzo fajny simek. Dbaj o niego. Zapraszam do skomentowania mojego simsona
Fajny simson widac ze zadbany daje max .Ocen moje moto pozdro
spoko sim ;) dbaj o niego. pozdro i zapraszam do mnie.
Kozacki Simson ;) Zapraszam do Siebie Skomentuj mojego Runnera ;)
Pozdrawiam i szerokosci
fajny simsonek pozdrawiam