Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1983 r.
Na krańcu świata
125 cm3
7 KM
0.00 s
Witam jest to mój simson s51 po wsadzeniu tu silnika od wsk 125
Zaczęło się od kupienia ramy od simsona s51 z 80r.
Nie mogłem nigdzie kupić silnika od simsona więc kupiłem do wsk 3 za 250 zł. Mocowania zrobił mój tato w warsztacie ślusarskim.
silnik od wsk i Tłumik puszczony górą :)
Silnik seria
Rodzaj silnika dwusuwowy, gaźnikowy, z przepłukiwaniem zwrotnym
Typ silnika S01-Z
Moc nominalna 6,2 KM
Obroty przy mocy nominalnej 4850 obr/min
Stosunek sprężania 6,9 : 1
Zawieszenie w ramie przód silnika sztywno do uchwytu w ramie, tył do uchwytu wahliwego
System chłodzenia powietrzny
System smarowania dodatek oleju do benzyny - mieszanka w stosunku 1 : 20
Średnica cylindra 52 mm
Skok tłoka 58 mm
Pojemność skokowa 123 cm³
Ciężar suchego silnika ze sprzęgłem i skrzynią biegów 22 kg
Jednostkowe zużycie paliwa przez silnik prawidłowo dotarty 325 g/KMh
Zasilanie paliwem opadowe
Pojemność zbiornika paliwa 12,5 l
Filtr paliwa w zaworze paliwowym
Filtr powietrza siatkowy z wkładem zwilżonym mieszaniną oleju z benzyną
Gaźnik poziomy, typ G-20 M
Dane charakterystyczne gaźnika średnica gardzieli 20 mm, dysza typu zatopionego o średnicy 0,75 mm
Instalacja elektryczna GV
Zapłon elektryczny z iskrownika-prądnicy
Przerywacz pojedynczy
Wielkość szczeliny rozwartych styków przerywacza 0,3 - 0,4mm
Ustawienie zapłonu 3 mm przed GMP
Świeca M14X1,25 o wartości cieplnej wg Boscha 225
Odległość elektrod świecy 0,4 - 0,6 mm
Rozrusznik mechaniczny
Uruchomienie rozrusznika nogą
Prądnica iskrownik-prądnica o mocy 28W i napęciu 6V
Akumulator 6V 7Ah
Ładowanie akumulatora prądem przemiennym z iskrownika-prądnicy przez prostownik selenowy znajdujący się w lampie przedniej
Kadłub silnika dzielony, wykonany ze stopu aluminium
Cylinder żeliwny
Głowica cylindra ze stopu aluminium
Tłok ze stopu aluminium z dwoma pierścieniami uszczelniającymi
Sworżeń tłokowy kuty ze stali stopowej
Korbowód osadzony pływająco
Wał korbowy składany, korby ze stali węglowej, czopy ze stali stopowej
Łożyska główne kulkowe, cztery
Łożysko korbowodu wałkowe, dwurzędowe bez koszyka
Rodzaj sprzęgła mokre, pracujące w oleju, 3-tarczowe, z wkładkami korkowymi
Rodzaj przełączania biegów mechaniczny - nożny
Ilość biegów 3
Ułożenie biegów (od najniższego położenia Całkowite przełożenie dźwigni zmieniacza biegów) I bieg lub II bieg, III bieg
Całkowite przełożenie na poszczególnych biegach I bieg - 24,17
II bieg - 11,40
III bieg - 7,65
Położenie dźwigni zmiany biegów z lewej strony silnika
Ilość oleju w skrzyni biegów silnika 0,5 litra
Przeniesienie napędu z silnika na sprzęgło łańcuchem tulejkowym 3/8" x 7,5 mm, o 44 ogniwach, pracującym w oleju; ze skrzyni biegów na tylne koło łańcuchem 1/2" x 7,75 mm o 118 ogniwkach, osłoniętym tylko od góry
Oryginalne od simsona
Wyskoczenie opony z felgi 4 kilometry od domu xD
Malowanie simsona na biało założenie białych kloszy owiewka ufo do przodu
Plusy:
-Bardzo mocny i szybki
-podnosi na koło
-wygodny
-stabilny
-komfortowy
-zgrabny
Minusy:
Dużo pali
Biorę każdego simsona i skutera
Wygrany wyścig z quadem 125
Wygrany wyścik z simsonem s51 enduro
wygrany wyścig z crossem 110
Tańszym paliwie
Lepszych drogach