facebook
System PJ
to 129 370 pojazdów na 669 391 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Simson S 51 1989r

Oglądano już 8423 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Simson S 51 »
  • Rocznik

    1989 r.

  • Właściciel

    rometlove

  • Kategoria

    Motorowery

  • Lokalizacja

    Skrzyszów

  • Pojemność

    85 cm3

  • Moc

    15 KM

  • Max. moment obrotowy

    18 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Ja sam siedzię w tym temacie od niedawna, staram się uczyć, zrozumieć, myśleć logicznie i rozwiązywać wszelakie problemy. Od zimy zeszłego roku polowałem na simacza, bo mój chińczyk poprostu mi się zbrzydł... Nie że coś w nim nawalało, ale jakoś nie miałem chęci nim jeździć, a tuningować też nie było jakoś chęci bo starsi się upierali że na gwarancji i wymieniłem tylko moduł na odblokowany, dałem lżejsze rolki i stożek. Ale nie o tym temat. Po wielu błaganiach, oglądaniach różnych simsonów wreszcie trafiłem na... ... ... totalne badziewie.
    Przez moją głupotę i napalenie na tego simsona kupiłem totalne badziewie za 1400 zł . Dlaczego byłem takim idiotą? Po 1 nie znałem się na rzeczy, po drugie sprzedawca nieźle poukrywał wady simsona, po 3 złamałem murowaną zasadę - NIE KUPUJ POJAZDU W NOCY. Nie wiem jakim cudem, gdy byłem oglądać tego simsona zawsze odpalał z pierwszego kopnięcia wszystko w nim działało, i wydawało się być ok. Nie było prędkościomierza tylko półka i obrotomierz z Jawy TS 350. Na moje czucie ( które jest jakieś porąbane) jechał jakoś 75 km/h, a był to almot s60. Ojciec twierdził że jedzie z 65 km/h max, ale ja byłem uparty jak osioł i w końcu go kupiliśmy... Po drodze zaczęły się pierwsze problemy. Pierwsze 10 km było ok, później ku mojemu zdziwieniu zaczęły mu słabnąć migacze, ale nie przejąłem się tym zbytnio i jechałem dalej. W Rybniku na światłach jak stałem po pewnym momencie mi zgasł (nie trzymałem gazu tylko stałem), no ale dobra olałem to zapaliłem szybko i ruszyłem. Później, ojciec jadąc autem za mną powiedział że to jedzie max 65 km/h... Dojechaliśmy do domu (była 21 wieczorem) i zauważyłem kolejny "feler". Simson robił 2 ślady, tzn. tylne koło jest troszkę krzywe, ale to jakoś mi do teraz nie przeszkadza. Obaj stawialiśmy, że powodem tej słabej prędkości jest po**bany gaźnik BVF 16n3-3, więc przeczyściliśmy założyliśmy i próbowaliśmy regulować. Po godzinie bezsensownej regulacji (w tych pierdo*onych gaźnikach BVF jest ona po**bana!), nagle, podczas przegazowywania na luzie, zatarł się . Oczywiście szok, strach, załamka, płacz, co to za gówno za te pieniądze kupiłem. Ściągłem cylinder i okazało się, że załapie się on minimalnie na ostatni szlif... Ale olałem to, bo kilka dni później natrafiła mi się okazja kupienia od kumpla ze szkoł cylindra CX 60/4 za 130 zł w bdb stanie.

    Ok, więc powyciągałem syf z wału i założyłem tego cxa. Zapalił od 1go, ale potem zaczęło go przy starcie dławić. Na początku stawiałem na ten gaźnik, więc wraz z ojcem kupiliśmy Amala 21 (facet gadał że to 19ka a sprzedał nam 21, no ale trudno, narazie fajnie na nim chodzi). Założyliśmy amala i już zaczął pożądnie gadać ruszył, ale przymulało go na kolejnych biegach czyli 2,3,4. Kolejne podejrzenia padły na lewe powietrze. Więc powymieniałem uszczelki, a winna była ta pod cylindrem. Przez chwilę zaczął jeździć jak należy, szedł jak burza, ale po 2 minutach zdechł. Okazało się, że zapłon sam od siebie się przestawił . Wyregulowałem ruszyłem a ten znowu miał objawy opóźnionego zapłonu... W dodatku padła cewka ładowania i zapłonowa. No ale zrobiliśmy z ojcem bateryjny i zaraz zaczął lepiej chodzić. Niestety dalej coś z tym zapłonem nawalało, przerywał i nie odpalał i go muliło. Co się okazało? Krzywy wał przez co magneto tarło o stator i się przy okazji zjechały cewki... Więc wyciągnąłem silnik z ramy zaniosłem do garażu i zacząłem rozpoławiać. Gdy już kartery były w dwóch połówkach musiałem poczekać na paczkę od p.Kniazia, czyli zapłon electronic kompletny, półka zegarów i tam kilka pierdółek typu naklejki... Przez ten czas zajechałem do pobliskiego sklepu i kupiłem wał s70 wzmacniany z wypełniaczami (niebieski) wiem, że to najgorszy z tych wzmacnianych ale fundusze mi na lepszy nie pozwalały...


    Po 5 dniach przyszła przesyłka, więc poskładałem silnik i włożyłem do ramy. Zapalił pięknie z 1szego kopnięcia. W dodatku wystarczyło że na zimnym silniku raz go lekko od odpalenia przegazuję i mogę wyłączyć ssanie. Zresztą dalej tak mam. Czasem nawet bez ssania zimny odpala. Poskładałem wszystko, tylko bez regulatora napięcia i przejechałem się. Miałem płaczki w oczach, bo nareszcie zaczął mówić, po miesięcznej pracy... A buta miał też fajnego, w szczególności na wyższych obrotach. Niestety radość nie trwała długo, po 15 minutach spalił mi moduł. Dlaczego? Za wysokie napięcie dostawał i simsonowski moduł nie wytrzymał. Zamówiłem jakiś wzmacniany moduł, robiony własnoręcznie przez jakiegoś gościa za 15 złotych... Ale nie chciało mi się czekać, to na próbę założyłem moduł z mojego chińczyka. Ale na tym się nie kończy śmiech. Najlepsze było to, że moduł był zablokowany do 3500 o/min. Normalnie śmiechu było, jak przerywał przy 3500 o/min jakby mu brakowało mocy Ale jechał i go nie spalił. V-max wynosił 55 km/h (To info dla tych, którzy próbują się wymigać przy kontrolach policyjnych / przeglądach, od tego, że simsona nie da się zablokować, da się na electronicu!)... Na 2 dzień przyszedł ten wzmacniany moduł. Założyłem i jeździł jak należy... Zajechałem nim spokojnie do sklepu, kościoła, zrobiłem 20 km i... Zdechł . Ale jednak był wzmacniany bo wytrzymał więcej niż simsonowski. Wkońcu się wkur*iłem i kupiłem z chinola moduł (one jakoś 400V wytrzymują) i cewkę W/N.

    Podpiąłem moduł, założyłem cewkę i jeździ. W dodatku cewka wzmocniła iskrę. Narazie mi się moduł nie spalił a przejechałem jakoś 150 km... Niestety znowu 2 dni później zdechł mi pod kościołem. Czemu? Magneto objechało i zerżnęło przy okazji klinek... Nie wiem czemu, ale te magneto przy zakładaniu nie chciało wejść do karterów tak głęboko jak te stare platynkowe magneta (nie mylić z tym, że jest wykonane z platyny!). Nie szło nawet podkładki sprężynowej założyć, bo bym nakrętki nie zakręcił... Już mi tak 2 razy zrobiło. Wydaje mi się też, że ta dziura na klin jest zbyt głęboka, przez co wystaje on jakoś 0.25-0.5 mm gdy powinien przynajmniej z 1mm wystawać. Ale niedawno udało mi się ten problem rozwiązać. Wczoraj włożyłem większy, mocniejszy klin z rometa i narazie zapala i trzymie, (nie wiem jak długo jeszcze). Aktualnie, silnik jest rozpołowiony i czeka na nowe kartery, bo w tych są wyrąbane gniazda, przez co wał lata jak szalony. Ogólnie mam nadzieję, wywalić ten bak z charta (wymysł poprzedniego właściciela)



    To co napisane wyżej, było i odeszło w zapomniane, całe szczęscie. Pewnego dnia zajechałem do mechanika, z tym 60/4 który miał mi go wyremontować. Jednak że on chciał opchnąć sima, a miał w nim 90 ccm, i jak wiadomo nikt by tego nie kupił, bo musiał by zażądać za to 3500 zł (przynajmniej tyle go wykosztowało). Więc zaproponował mi, że weźmie mój silnik za 500 zł a ja mu jeszcze dopłacę i dostanę jego 90 ccm, i tak się stało.

    http://www.youtube.com/watch?v=y8IC4pZ4OWw

  • Tuning

    - Cylinder 60/4 CX
    - Tłumik AoA1
    - Wzmacniany wał S70 z niebieskimi wypełniaczami
    - Podrabiany gaźnik amal 21
    - Bak z Charta


    To raczej nie jest tuning, ale coś bardzo rzadkiego w simsonach użytkowanych na codzień. INSTALACJA JEST W 100% kompletna, wszystko pociągnięte wg. schematu simsona S51 C/1, nawet kontrolka obrotomierza i prędkościomierza działa, co jest rzadkością mimo iż wszyscy piszą że elektryka w 100% sprawna, wszystko jest idealnie zrobione!

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^
    / \
    I
    I
    To było, aktualnie:
    Nowiutki silniczek, bardzo mocny, 85 ccm3, 5 kanałów płuczących, dzielony wydech, membrana z RG 80, wszystko opisane poniżej

    http://www.youtube.com/watch?v=y8IC4pZ4OWw

  • Silnik

    M541, po lekkich przeróbkach. Jak narazie dość awaryjny.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^
    / \
    I
    I
    To było, aktualnie:

    Cylinder: 85/5/2 Na membranie z Suzuki Rg 80
    Tłok: Honda MTX 80 AC
    Gaźnik: Style Pro 21mm PHBG / Amal 21 mm
    Filtr: Gąbkowy
    Wał: S70 Mza bez wypełniaczy
    Skrzynia: 5 Biegów Lang
    Sprzęgło: S70
    Docisk sprzęgła: 1.8
    Zębatka: 14z
    Zapłon: Electronic
    Tłumik: Wydech spawany 9500 o/min

    V-max: Nieznany

  • Zawieszenie

    Przód simson, tył amortyzatory z sr 50, z regulacją 5 stopniową

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Ten jeden dzień, co dobrze działał, zrobiłem nim prawie 80 km bez poważniejszych awarii, brałem wszystkie chinole ^^

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^
    / \
    I
    I
    To było,

    Aktualnie każda podróż jest pamiętna
    http://www.youtube.com/watch?v=y8IC4pZ4OWw

  • Perspektywy

    - Kupić nowy wahacz
    - Tarcze na przód
    - Pomalować na nowo ramę (wypryski sie pojawiają)

    http://www.youtube.com/watch?v=y8IC4pZ4OW

  • Plusy i minusy pojazdu

    + 5 biegów
    + Prosta konstrukcja silnika
    + Zsynchronizowana skrzynia
    + Łatwy dostęp do silnika
    + Gnoi chinole
    + Masa dostępnych części

    - Pokrzywiony wachacz
    - Awaryjność? Zależy jaki ma humor

  • Marzę o...

    Bezawaryjnym działaniu simsona i kupieniu kiedyś jeszcze jednego simsona S51, zrobienie go na enduro, poskładaniu w nim silnika full DDR i wypad w jakąś daleką trasę np. nad morze lub do Chorwacji / na Węgry.

    http://www.youtube.com/watch?v=y8IC4pZ4OWw

Komentarze (17)

  • 2011-03-18 20:48:48

    super pojazd , zapraszam do skomentowania mojego SIMKA pozdrawiam szerokości (niezły opis )

  • 2011-01-01 16:19:01

    Wszystko przeczytałem :P
    Ile to pisałeś?
    10/10
    Piękny simek

    ps mam nadzieje ze za poswiecone 10 min wpadniesz do mnie i wstawisz jakis komentarz do mego chopperka :D

  • 2010-12-03 10:10:36

    Naprawdę piękne Moto . Pięknie się prezentuje ;) Widać że jest zadbane . Oby jeździło jak najdłużej .(Wypasiony Opis) Pozdro i wpadnij do mnie

  • 2010-10-03 09:28:31
    Użytkownik usunięty

    Witam kolegę z forum.ogar200.pl

    Fajny ten twój Simson zapraszam do mojego ogara oczywiście 10/10

  • 2010-08-26 09:01:33

    Extra simek - daje 11/10 pozdro i zapraszam do mnie :)

  • 2010-07-30 13:09:51

    kamilo4195, nie wiem do kogo to było, ale ja jestem świadom, że jedynymi naklejkami tam są na baku: SIMSON i na deklach S51 enduro, lakier to zielony "młotkowy"

  • 2010-07-30 12:55:05

    No więc tak TO NIE SĄ NAKLEJKI !!!! SIMSON JEST TAK POMALOWANY !!!!Pozdro.... Widzisz tam jakieś naklejki jeśli tak to po prostu proponuję zmienić okulistę pozdro

  • 2010-07-29 17:01:00
    Użytkownik usunięty

    niezły tuning 10/10

  • 2010-07-29 14:53:48

    super :D no i silniczek niezły bedzie tropeda wbijaj do mnie :D

  • 2010-06-12 21:15:20

    Powiem tak, że poprzedni właściciel na 100% nim gdzieś wyje*ał i żeby zatuszować ślady postanowił do niego dokupić, nowy bak z charta, tylne amortyzatory, załatać dziurę która była w prawym deklu, kupić osłonę enduro itd

  • 2010-06-12 21:08:18

    kompletny zapłon i gaźnik

  • 2010-06-12 21:07:48

    ... Teraz do tego dojdą nowe kartery i jedyne co zostaje stare to skrzynia biegów? Jeszcze do tego dojdą nowe boczne dekle silnika, więc to jest prawie cały nowy silnik...

  • 2010-06-12 21:07:04

    Powiem ci tak, w praktyce to ja już prawie cały silnik poskładałem nowy. Przecież mam już nowy wał, cylinder, sprzęgło z koszem (wymienione przez poprzedniego właściciela, one są akurat w bardzo dobrym stanie), kompletny

  • 2010-06-12 21:04:38

    O kurde przeczytałem wszystko i powiem ci że trafił ci się zesrany simson przez poprzedniego właściciela , trzymam kciuki abyś go tak zrobił by po 15 minutach nie trzeba było robić odnowa silnika. Wywal ten bak i będzie

  • 2010-06-12 20:41:26

    Super moto. Ładnie sie prezentuje. Wpadnij do mnie na komentarz. :)

  • 2010-06-12 20:40:40

    ... ale sie uśmialem :D

  • 2010-06-12 20:27:34

    Musiałeś sie napisać|||szcun||
    ogółem to zaje simek ....;d
    pzdr...i zapraszam do mnie.....;)



    a i ocena 11/10(ponad max);d;d;p

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • WFM M06
  • Romet Ogar 200
  • Honda CM 125
  • Volvo S60
  • Volkswagen Golf
  • Kingway Paulo

Co robią kierowcy na PJ