facebook
System PJ
to 129 370 pojazdów na 669 391 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Romet Komar 1974r

Oglądano już 7434 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Romet Komar »
  • Rocznik

    1974 r.

  • Właściciel

    brylantn

  • Kategoria

    Retro

  • Pojemność

    50 cm3

  • Moc

    2 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Komar 12Volt / wskrzeszony z myślą o wypadach na ryby w wolnym czasie.

  • Tuning

    -światła Ledy, przód żarówka 54-ledowa,tył 2-ledowa(bardzo niskie zużycie prądu max do 3W.
    -świeca zapłonowa ACdelco platynowa
    -Na tylnym wahaczu poprzedni użytkownik zamontował stopki dla pasażera :]
    -splanowana głowica
    -koła przerobione na łożyska kulkowe
    -ścięta iglica
    -nawiercona dysza główna
    -mniejsza zębatka z tyłu
    -instalacja 12v: zamontowałem mostek prostowniczy z simsona 25a/1000v, 3 cewki prądowe(każda rozmasowana)(zapłonowa została przewinięta) wszystkie nawinięte do pełna drutem 0.7-0.8, cewka zapłonowa z simsona 12v + kondensator, akumulator 5ah. Nie jest to zapłon bateryjny ponieważ prądnica nie potrzebuje wzbudzenia, więc bez aku motorek spokojnie odpala i jeździ nawet na światłach.Akumulator przy prędkości 45-50km/h ładowany jest do około 15V.
    -kierunkowskazy, (przełącznik z Dniepra), przerywacz z simsona
    -2 torby po maskach pp. gaz, z założonym stelażem metalowym wewnątrz.

  • Silnik

    Silnik został zaadoptowany od rometa pegaza( na pedały), niestety juz bez automatu(poprzedni właściciel przerobił na zwykłe biegi). Pegaz z którego pochodzi silnik miał przebieg 984km od nowości, został zatarty przez matkę właściciela cukrem ^^, po kontuzji syna na motorku(złamania nogi), pegaz został postawiony pod furtką, przestał tak około 25lat. Po takim czasie tylko silnik nadawał się do wyciągnięcia. Został oczyszczony, odremontowany: nowe łożyska wału,tłok + pierscienie , tarczki, kosz sprzęgłowy, wałek zębatki, o dziwo cylinder nie został podtarty lecz pierscienie i tłok ucierpiały (wyszczerbiły się) cylek zachował się w nominale. Podzespoły wewnątrz były w bdb stanie(prawie jak nowe, chronione szczelnie przez kartery przed przyrodą przez lata).

  • Zawieszenie

    Oryginalne, przód sprężyny, tył amortyzatory spręzynowe.

  • Car Audio

    Głośniki od kompa, przerobione na 12v, pod fona.

  • Perspektywy

    -Założenie lepszych amortyzatorów
    -mini car audio

  • Plusy i minusy pojazdu

    +iskrownik
    +bezawaryjny
    +prostota
    +pedały
    +biegi w rączce
    +nominał!!!
    +bagażnik
    +12v
    +kierunki
    +torby(pojemność)

    -Jakość wykonania przednich wachaczyków

  • Osiągnięcia

    -Jest w stanie rozpędzić się do około 60km/h(wygrany wyścig z ogarem 200)
    -Własnoręcznie położona instalacja 12v z ładowaniem akumulatora i kierunkami.
    -Nie straszna mu żadna góra!
    -rekord naładowania aku przy ciągłej prędkości 50km/h wynosi 15.40V :)

  • Marzę o...

    Dobrej jeździe tym Kumanczem :p

Wyróżnienia

Komentarze (4)

  • 2011-08-01 16:48:12
    Użytkownik usunięty

    No bardzo ładny komarek.

    10/10

    Życzę z radości z jazdy i zapraszam do mojego ogara.

  • 2011-07-20 15:51:41

    w końcu uruchomiony ten buc!!

  • 2011-07-07 18:03:16

    Złóż go i bedzie sie szaleć po mieście :D

  • 2011-07-06 08:38:59

    spoko Komarek:)) dobry sprzet:))
    mialem kieys komara tylko ciut nowszego z innym przodem:)))
    15/10 szerokosci zycze i pozdrawiam:))
    zapraszam do siebie i ocen moje moto:)))

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Piaggio Zip
  • Honda NSR 125
  • Honda Bali 50
  • Yamaha AEROX
  • Romet Kadet M780
  • Gilera Runner 50

Co robią kierowcy na PJ