Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1988 r.
Kowalewo Pomorskie
49 cm3
2 KM
5 Nm
0.00 s
Model 50T1 ( w początkowym okresie zwany także Komarem 2370) powstał w oparciu o zapotrzebowanie rynku na motorowery dwuosobowe.
W stosunku do poprzednich modeli zmieniono podwozie stosując duże siodło kanapowe i nowy dziewięciolitrowy zbiornik paliwa oraz schowek na narzędzia. Zastosowano także nowy 3 biegowy silnik o zwiększonej mocy.
Na bazie tego modelu powstał także model usportowiony - 50TS1. W odróżnieniu od wersji podstawowej posiadał wysoko umieszczony tłumik tylni, krótki przedni błotnik oraz wąską niską "sportową" kierownicę. Ciekawym rozwiązaniem był (zwłaszcza w pierwszych modelach) zupełnie rozbieralny widelec przedni.(każda półka rozbierana osobno). Późniejsze modele posiadały widelec z rozbieralną tylko górną półką oraz standardowe (jak w Komarach) schowki na narzędzia.
Wyremontowany silnik:
- nowy wał
- nowe łożyska
- nowe uszczelniacze
Odnowiony wizualnie i jeszcze kilka szczegółów zostało zrobione. Tak więc razem włożyłem w niego około 400 zł.
Silnik:
Typ - 019
Dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem.
Średnica cylindra 38 mm
Skok tłoka 44 mm
Pojemność skokowa 49,8 ccm.
Stopień sprężania 8.
Moc maksymalna 2.5 KM przy 5200 obr/min.
Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny.
Gaźnik:
Poziomy typu GM13F o średnicy gardzieli 13 mm.
Główna dysza paliwowa 0,55 mm.
Filtr powietrza suchy.
Sprzęgło:
Mokre trzy tarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale silnika.
Skrzynia Biegów:
Trzybiegowa, zblokowana z silnikiem.
Zmiana biegów nożna.
Przełożenia całkowite: I-36,3, II-122,6 III-16,07. Smarowanie olejem.
Napęd:
Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do kola tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.
Instalacja Elektryczna:
Jednoprzewodowa o napięciu 6V.
Prądnica- iskrownik trzy cewkowa o mocy 23W.
Prądnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kołem magnesowym.
Wyprzedzenie zapłonu 4,5 (34st.) przed ZZ.
Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm.
Odstęp elektrod świecy 0,5 mm.
Lampa przednia dwu światłowa 15/15W, tylna 3W.
Sygnał elektryczny.
Wskaźniki:
Stosunek mocy silnika do ciężaru 35 KM/T
Szybkość maksymalna 55 km/h,
Szybkość użytkowa 40 km/h
Zużycie paliwa:
2,8 l/100 km przy 40 km/h
Mieszanka benzyny z olejem w stosunku 1:25
Zawieszenie koła przedniego na widelcu teleskopowym bez tłumienia, o skoku 70 mm.
Zawieszenie koła tylnego na wahaczu teleskopowym bez tłumienia skok 50 mm.
Każda jest pamiętna na tym motorowerze.
Już wszystko zrobione.
Plusy:
- Bezawaryjność w moim przypadku
- Małe spalanie
- Zwrotny
- Polska konstrukcja
- I wiele więcej
Minusy:
- Nie odnotowałem
To iż jest on od nowości w naszej rodzinie :)
Sporo tego :)
ładny romecik swietnie sie prezentuje
Ładny romet zapraszam do mojego!
Romecik jest elegancki;]
Zapraszam na:
http://kbkomar.forumowisko.net
hmm..Klasyk :] Rulezz.
10/10
Pozdrawiam forumowicza :D
No ładny ładny, powodzenia w remoncie ;)
Ładna maszyna 10/10.Pozdro wpadnij ocenić mojego komarka