Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1964 r.
Biała Podlaska
750 cm3
0.00 s
Jaka Kaśka jest, każdy wtajemniczony wie.
Szczęśliwym posiadaczem mojego kawałka stali stałem się w 1999 roku.
Motocykl wyjechał na szosę w 2005r. Jeżdżę dość dużo, co może wydawać się dziwne ze względu na leciwość sprzętu.
Wizualny:
Przeprowadzone modyfikacje mają na celu uczynienia z Kaśki motocykla w miarę komfortowego dla kierowcy:
- Akcesoryjna szeroka, calowa kierownica od Louisa
- Manetki
- Obniżony tył na amortyzatorach, a w nich miękkie sprężyny.
- Przedni błotnik również obniżony do wysokości tylnego, czyli o 4 cm
- Obniżone i przesunięte do tyłu na stelażu siedzenie kierowcy
Techniczny:
- sprężyny zaworowe o większej sztywności
- Polerowane kolektory
- głęboka miska olejowa
- FILTR powietrza
- Zapłon elektroniczny, cewka, świece Irydowe.
- łożyskowanie tylnego wahacza na łożyskach igiełkowych, dwurzędowych.
Gaźniki:
Popularne Ikovy od Javy 350. Żadne ruskie nie podchodzą do czeskiego pewniaka. Mały problem z dobraniem optymalnych dysz, ale trud się opłacał. Nie wymagają żadnych przeróbek układu filtru powietrza.
Tłoki:
Od chińskiej wersji M-ki, o poprawionej geometrii. Pierścienie niemieckie, olejowe - sprężynowe.
Cylindry:
Też chińskie, poddane ponownej obróbce. Oryginalnie stan ich wykończenia jest katastrofalny. Kolektory całe w odlewce, konieczne udrażnianie. Podtoczone gniazda zaworowe. Sam materiał mimo wszystko dobry, lepszy niż radziecki.
Zawory:
Oryginalne, z zapasów.
Dodatkowo:
- głęboka miska olejowa - polecam, sprawdziłem. Zbawcza sprawa w upały, 1,5 l oleju i dodatkowa powierzchnia naprawdę skutecznie zapobiega przegrzewaniu się silnika.
- Wkład filtru powietrza wymieniony na wynalazek z allegro. Też polecam. Jedyne sensowne wyjście, przy zachowaniu oryginalnego "komina".
Efekt:
Pełna bezawaryjność.
Regenerowane pod współczesne płyny hydrauliki.
Zawieszenie do jazdy solo miękkie i od razu życie staje się piękne, a polskie drogi wydają się równiejsze.
Łożyskowanie tylnego wahacza na łożyskach igiełkowych.
Bieszczady - 2000km wolności
Praca nad motocyklem ukończona.