Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1956 r.
349 cm3
0.00 s
Ciężki motocykl prod. NRD. Została całkowicie odrestaurowana przez mojego ojca ('złota rączka') ze stanu widocznego na jednym ze zdjęć. Aluminium delikatnie polerowane, siodełka obciągnięte prawdziwą skórą (guma już była mocno zjażała), blachy polakierowane, a co trzeba, zostało pochromowane.
Rury wydechowe, z powodu braku oryginalnych, zostały zaadoptowane od Jawy, podobnie bagażnik (potrzebny był do kilku dalszych wyjazdów), nieoryginalna tylna lampa. Dodane gmole własnej roboty. Reszta oryginał. Maszyna została odrestaurowana w 2001 roku, kiedy nie było aż takich możliwości dotarcia do części jak dziś (choćby Allegro) czy katalogi części zachodnich (masakrycznie drogich)
To bardzo ciekawa konstrukcja - 2-cylindrowy bokser i w dodatku 2-suw. Ponoć jego konstrukcja wywodzi się z silnika przemysłowego, służącego przed wojną do rozruchu większych maszyn. Po wojnie mieli go zaadoptować do motocykla. Interesująco rozwiązano manetkę gazu - z manetki idą dwie linki do dwóch gaźników.
Kilka zlotów i wyjazd na Rajd Weteranów do Czech.
Perspektyw brak, ponieważ maszyna została sprzedana. Niestety, proza życia jest taka, że chcąc zdobyć wymarzony motocykl, trzeba było pozbyć się z garażu kilka innych. Traf padł na IFĘ. Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, dziś jej miejsce zajmuje Junak. Zapraszam do oglądania, jest w tym serwisie (wystarczy kliknąć na mój 'nick' obok pola Właściciel).
Bez znaczenia przy weteranie, bo wiadomo, przy takich maszynach jest wiele rzeczy nieprzewidywalnych. Na pewno spore spalanie i troszkę niewygodna pozycja, tj. ułożenie stóp
Udział w Międzynarodowym Rajdzie Pojazdów Zabytkowych w Czechach, będącym jednym z etapów kwalifikacji generalnej. Na 26 różnych starych, świetnie przygotowanych i czasem unikalnych maszyn, nasza IFA zdobyła 9 miejsce.