Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1990 r.
Lipowiec
70 cm3
8 KM
0.00 s
Jest to mój pierwszy sprzęcik i sam go przerabiałem w tej chwili nie spotkałem sie jeszcze z lepszym simkiem, ścigałem się na prostej z kolegą który tez ma S70,simy szły równo dopóki nie włączyłem czwórki :),potem odstawiłem go jak rometa,dodam jeszcze że drugi kierowca był jakieś30kg lżejszy ode mnie.Obecnie jest zamontowany licznik rowerowy, który maksymalnie wskazuje 95km/h na 17 zębach, ledwo rozgrzanym silniku i z lżejszym kierowcą, ja jade max 92km/h,waże 70kg, gdy miałem 14 zębowa zębatke z przodu, mierzyłem V max przy samochodzie i wynosiła ona około 85km/h.
Przede wszystkim cylinder, głowica S70, tłok 45mm- nominał (w S51 jest 38mm!!!),skrócony od strony gaźnika o 1,5mm, gaźnik 16N3/5 S70,wał S70 z wypełniaczami,stożkowy filtr powietrza,kosz sprzęgła S70, trzy przełożenia:14,15 i 16 zębów,bagażnik od wsk,akumulator 12V, stopka boczna (oryginalna),wzmacniana rama (oryginalna enduro)
70ccm, wał S 70(lżejszy i wytrzymalszy) z wypełniaczami (lepsze przyśpieszenie i szybsze wchodzenie na obroty),gaźnik 16N3/5( S70),skrzynia 4 biegowa,bardzo mocny jak na sima
tylne regulowane, ze spreżynami od Mz (wiadomo enduro :)),przód z gumami ochronnymi, troszke twardsze niz w zwykłym simie
Wiele ich było....Takim sprzecikiem prawie kazda podróz cos w sobie ma :)
Simeq już sprzedany,teraz trzeba sie będzie rozejrzeć za czymś większym, najprawdopodobniej honda NX650 Dominator lub yamaha XT600.
Plusy:
-bardzo duża moc jak na sima, na koło idzie nawet gdy kierowca siedzi (jak na zdjeciach)
-bardzo szybki
-małe spalanie
-niezawodność
-tania i prosta obsługa
-zarejestrowany na motorower
-ładny wygląd
-dobre przyśpieszenie (można zgubić pasażera :))
-bardzo praktyczny bagaznik
-kazdy wie co jeszcze cechuje simsonki, a zwłaszcza 70ccm:)
Minusy:
-przetarcia lakieru,orginalnego
-wgniecenia na baku, większosć pozostawił poprzedni właściciel, a ja uczyłem sie na nim jeździć, chociaż wiekszość jest spowodowana nieumiejetnym stawianiem na grzaskim gruncie i upadku na kask lub kamień :)
-brak licznika, teraz jest rowerowy, liczniki to najwieksza i chyba jedyna wada fabryczna simsonów
Chyba obecny stan sima i jego osiągi moge zaliczyć za największy sukces, top 10
KTM LC4 400, KTM EXC 400,Honda Crm 125/250