Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1989 r.
Bolesławiec
49 cm3
3 KM
0.00 s
SIMSON S51 ELECTRONIC w najbogatszej wersji, który wygląda praktycznie jak nowy. Posiadam do niego oryginalny zestaw naprawczy, instrukcję, pompkę, zestaw żarówek, zestawik do klejenia dętek, pokrowiec ochronny na długie zimowe postoje, skurzaną płachtę ochronną na nogi oraz metalową osłonę nóg widoczną na zdjęciach.
Kupiony od starszego pana, który sprowadził go z Niemiec z przebiegiem niecałe 4 tys km. Silnik nie był nigdy rozbierany. Motorek niski przebieg zawdzięcza wieloletniemu postojowi w garażu, przez co lakier był porysowany i wypłowiały. Pordzewiały był niestety tłumik i kolanko, które wymieniłem na używane, lecz oryginalne (nowe zamienniki są tandetnie wykonane)
Wszystko wykonane solidnie- w końcu robiłem dla siebie. Koszt takiej zabawy to kilkadziesiąt godzin pracy, setki km jeżdżenia oraz ok. 1400-1500 zł. Efekt jest jednak zadowalający a motorower daje ogromną frajdę z jazdy oraz wzbudza zachwyt przechodniów. Jest ozdobą garażu i używam go hobbystycznie.
- oryginalna osłona nóg dedykowana do tego modelu+ kierunkowskazy diodowe na owej osłonie
- czyściki/ putzerki/ farfocle (jak zwał tak zwał) kół (oryginalne niemieckie)
- bagażnik boczny (będą 2 sztuki niedługo)
- szybka ochronna (pomysł własny)
- instalacja wzgobacona o możliwość podłączenia wcześniej wspomnianych kontrolek (kable schowane w lampie)
- dekiel boczny silnika z możliwością podłączenia obrotomierza+ obrotomierz ( które nie są założone na zdjęciach)+ licznik wyskalowany do 100km/h
- polerka lagów przedniego zawieszenia
- odblaski boczne pod przednim błotnikiem
- podnóżki pasażera od hondy cm ( mają belkę ochronną zapobiegającą wciągnięciu nogawek)
- oryginalny obrotomierz
- biała obudowa liczniki- pomysł mojego autorstwa
Reszta w oryginale…
W 200% oryginał nigdy nie rozbierany.
OBECNY PRZEBIEG, który wynosi 6450 i powolutku rośnie w niedzielne popołudnia.
Sciągany były jedynie dekle boczne i zapłon w celu sprawdzenia simeringów (wszystko suchutkie- zapłon wygląda jak nowy!) oraz wymiany dekla obrotomierza. Odpala na przysłowiowy dotyk, nawet ręką. Kompresja rewelacyjna, nic nie stuka, nie dzwoni, żadnych niepokojących dźwięków, trzyma idealnie nawet najniższe obroty. Skrzynia 4-biegowe- działa precyzyjne. Posiada oryginalny czujnik biegu jałowego! Napęd w stanie idealnym, gaźnik suchy. Silnik nie posiada przedmuchów ani wycieków. Jeżdżony na olejach castrola i motula. Stan adekwatny do przebiegu. Nie był żyłowany, co można poznać choćby po kolorze oryginalnego kolanka.
Tył oryginalny, nie był rozbierany ani malowany- działa tak jak powinien- nie cieknie, hydraulika super. Przód doszczętnie rozebrany, płukany środek, wymienione uszczelniacze górne i dolne, zalany nowy olej oraz gumy ochronne. Żadnych luzów i wycieków.
- przyczepki
- wykonanie deski rozdzielczej z kontrolkami pomiędzy zegarami
- polakierowanie i założenie bagażników bocznych
- utrzymanie w takim stanie w jakim jest obecnie
Jeżdżę ze stałą prędkością 50-55km/ h ( do szybszej jazdy służą motocykle). V-max ok. 75-80- zależy od przełożeń (posiadam 2 zębatki).
Największym osiągiem było jednak kupno dziewiczego egzemplarza w takim stanie i stopniu kompletności.