facebook
System PJ
to 129 369 pojazdów na 669 375 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Jawa 50 1979r

Oglądano już 6187 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Jawa 50 »
  • Rocznik

    1979 r.

  • Właściciel

    Szosti

  • Kategoria

    Motorowery

  • Pojemność

    50 cm3

  • Moc

    3 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Nad jawką pracuję od jesieni 2011.
    Jawa 50 20p - wspaniały motorower produkcji czechosłowackiej. Pokrycie pojazdu osłonami dało oryginalny wygląd przypominający skuter. Model ten przeszedł długą drogę rozwojową przez starsze typy znanych motorowerów Jawa 50 jak: 550, 555 i J-05. Przy jego konstrukcji wykorzystano bogate doświadczenie z długoletniej eksploatacji poprzednich typów i związku z tym wykorzystano wiele nowości konstrukcyjnych. Podwyższona moc silnika, ulepszone resorowanie oraz estetyczne oblachowanie, zapewnia komfortową jazdę i łatwe sterowanie pojazdem.

  • Tuning

    NIE NIE NIE

  • Silnik

    Silnik JAWA 223 - silnik produkcji Czechosłowackiej, wyposażony w jeden cylinder o pojemności 49,9 cm³, umieszczony poziomo.

    Trójstopniowa skrzynia biegów. Moc silnika jak na tak starą konstrukcję jest imponująca. Silnik fabrycznie był wyposażony w iskrownik-prądnicę a mocy 6V 20W, lub w wersji sport 6V 30W. Silnik stosowano w motorowerach Ogar 200, jawie mustang (typ 23) i jawie skuter-inaczej typ 20p. Było wiele prototypów z tym silnikiem, m.in. prototyp z czterobiegową skrzynią. Silnik na polski rynek były blokowane, aby dostosować je do panujących w Polsce przepisów, które przewidywały maks. prędkość 45 km/h(wersje czeskie osiągały ok. 60km/h), w zależności od przełożenia kół zębatych. W tym celu zmniejszano otwór w króćcu ssącym, przełożenia przeniesienie napędu na koło tylne wolniejsze 12/55 - szybsze 13/55, stosowano dysze o mniejszej przepustowości oraz wydłużano kolanko w rurze wydechowej. Silnik jest bardzo podatny i prosty w tuningu. Polega on m.in. na powiększeniu kanałów płuczących, zastosowanie gaźnika o większej gardzieli itp. Przy prawidłowej eksploatacji silnik jawa 223 będzie cieszył niezawodnością przez długie lata.

    Silnik - dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
    Pojemność - 49,9 cm3
    Ilość kanałów płuczących - 2
    Ilość pierścieni na tłoku - 2 lub 3
    Moc nominalna - 2 KM przy 4500obr./min(polska) 3,5KM przy 6500obr/min.(czeska)
    Stopień sprężania - 9,2
    Gaźnik - JIKOV 2917 PSb
    Przepustowość dysz - Fabrycznie 68 i 38, dysze na polski rynek 65 i 35
    Skrzynia biegów - trzybiegowa
    Instalacja elektryczna - 6V - 20W
    Świeca zapłonowa - F80 Iskra (Czasem w książkach zaleca się świecę ISKRA F95)
    Masa w stanie suchym - ok. 12 kg
    Śr. zużycie paliwa - 2,6 l/100km

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Pierwsza podróż, w której na najbliższym skrzyżowaniu po prostu zgasł mi silnik,a po chwili podbiegło do mnie kilku 9-latków i spytali się , czy mogą mnie popchać.
    Każda podróż, to jakieś niezapomniane chwile i nowe doświadczenia.

  • Perspektywy

    -poprawa lakieru,
    -naniesienie szparunków oryginalnym sposobem (czyli na na lakier)
    -podłączenie oryginalnego klaksonu,
    -niklowanie,

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy:
    -wygląd,
    -silnik,
    -duży dostęp do części,
    Minusy:
    -nieoryginalne części słabej jakości,
    -słaba elektryka

  • Osiągnięcia

    Prędkość maksymalna na prostej: 58 km/h

  • Marzę o...

    Yamaga Virago 535,
    MZ Trophy 250

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • BMW 3
  • Seat Ibiza Cupra
  • Fiat Stilo
  • Saab 900
  • Honda NSR 125
  • Renault 25

Co robią kierowcy na PJ