Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1988 r.
szczecin
250 cm3
23 KM
0.00 s
Mz kupiona przypadkowo za śmieszne pieniądze(160zł) Przypadkowo bo stała obok warsztatu samochodowego w którym pracuje. Dowiedziałem się o niej przypadkowo. Kolega mnie poprosił abym mu pomógł przynieść tłumik i obok tłumika stała zasypana śmieciami MZ. Bez obejrzenia zaproponowałem mu cenę 300zł i odrazu zabrałem ją na warsztat. Na warsztacie cene stargowaliśmy do 160zł ale potem i tak musiałem dołożyc mu 60zł za brakujące części typu manetka gazu ,gaźnik i 2 kierunki i parę innych drobiazgów. Stan jej był fatalny ponieważ Mz stała w starej wilgotnej szopie w której ciekł dach;/ posiadała niestety spore braki typu element odblaskowy lampy, pokrywa silnika od strony alternatora... boczek od strony akumulatora... brakowało całego osprzętu od kierownicy zegary były pobite... elektryka cała rozebrana. W silniku była woda... Cylinder cały zardzewiały ale udało się wybić tłok z pierścieniami z cylindra... ale tłok niestety ucierpiał;/ po ściągnięciu cylindra okazało sie że silnik w idealnym stanie jest :D Zero luzów na wale i korbowodzie, biegi wchodzą idealnie, kosz sprzęgłowy jak nowy... zero luzów na łożyskach i skrzyni... zapłon elektroniczny... silnik jak się później okazało pochodził z powypadkowej mz 251 która posłużyła jako dawca "organów" która miała podobno tylko 13 tysięcy km przejechane... Mz rozkręciłem na kawałki aby wszystko oczyścić z rdzy i przewieść w samochodzie... rame oczyściłem z rdzy i zakonserwowałem Coriną.. następnie przygotowałem ją przewiezienia jej do domu... w między czasie miałem malować swojego ruskiego boxera K-750 to szef zadecydował że zrobimy próbkę lakieru na MZ :D i tym sposobem została przemalowana na kolor KHAKI. Farba była tak wydajna że na całą mz (malowana była 2 razy) poszło jedynie 0,2 litra lakieru. i tym sposobem powstała wojskowa wersja MZ 250:D i w sumie to cała historia...
tuning zrobiony przez wcześniejszego właściciela: zmieniony błotnik tylni o dziwo pasuje pod oryginalne uchwyty od mz.. podgięty zadupek ,przednie zawieszenie podwyższone o 10cm, błotnik od jakiegoś crossa, gumy ochronne lag od crossa ale wyglądają identycznie jak od MZ . Tylko są wyższe.. tył podniesiony o 4cm.. kierownica od cz 250 cross... siedzenie i zbiornik paliwa z boczkami od mz 251... po przywiezieniu MZ do domu zrobiłem od nowa całą elektrykę. Zamontowałem cały osprzęt na kierownice od ścigacza którą kupiłem za polowe jej wartości na allegro :D W skład którego wchodzi: pompa hamulcowa, przełączniki lewy, prawy z wbudowaną manetką gazu i dźwignią ssania i komplet linek no i lewa guma na kierownice... tydzień przerabiania elektryki ale warto było :D zwłaszcza ze względu na wygodę. Nie trzeba kręcić kluczykiem aby zgasić silnik czy przełączyć światła... ale w stacyjce też działają wszystkie tryby... w elektryce zmieniłem jeszcze cewkę zapłonową i klakson też od Japońca, iskra o wiele mocniejsza. Puszka bezpieczników założona też od Japońca na nowy typ bezpieczników... przekaźnik kierunków tez japoński... zegary podświetlane na niebiesko... wymienione prawie wszystkie sróby w MZ na nowe kwasówki i gdzie była potrzeba czarne hartowane, przerobiony też został gaźnik bo wstawiłem od cz 250 cross który wcześniej służył mi w MZ TS 250/1 i to wszystko w sumie.
silnik stan idealny, wszystkie części oryginalne, silnik jeszcze nie rozpoławiany był, zapłon elektronik, silnik pochodzi z mz 251 po przebiegu prawie 13 tysięcy km :D gaźnik założony od CZ 250 cross o wiele lepszy rozruch i silnik lepiej pracuje i wkręca się o wiele szybciej na obroty. Biegi działają idealnie sprzęgło jak i reszta części w stanie idealnym. Po zakupie mz, jedynie co musiałem zrobić to wymyć go w środku. I zakupić cylinder z tłokiem i pierścieniami.
podwyższone pracuje bardzo dobrze :)
narazie brak.
Zamontować tarcze z tyłu i zarejestrować.
same plusy :)
największym osiągnięciem to doprowadzenie jej do takiego stanu i rozpracowaniu elektryki :P
BMW Sahara. i HD WLA :D
ladna maszynka ciekawy projekt
wpadnij z komentarzem
Ten kolor khaki jest ok.Mi sie podoba
6/6 dla cebie.
Looknij do mnie.
Pozdrawiam.
dzieki za kom twoja etz tez jest ciekawie wykonana
Elegancki sprzęt.
Zapraszam do siebie. Pzdr
Fajny sprzęt bardzo fajnie się prezentuje moja ocenka to 11/10 życzę miłej jazdy pozdrawiam, zajrzyj do mnie:)
super maszyna :)
10/10 :)
pozdrawiam i szerokości ! ;)
PS: zapraszam do siebie :)
Fajny sprzęt moja ocenka 10/10,
zapraszam do skomentowania moich motorków,
Pozdrawiam
fajna maszynka
10\10
pozdrawiam
i zapraszam do mnie
tak naprawde to najwięcej roboty miałem przy elektrce a wszyskie koszty razem z pompą hamulcową przełącznikami klaskosem cewką itp. to wszystko razem nie przekroczyła raczej nawet 550zł:) tydzień robienia ramy i tyle sam
nie lubie przeróbek, a w szczególności jak ktoś przerabia MZ. ale ty wygląda kozacko. i ten kolor!!! 5/5
Sporo się przy niej narobiłeś. W tym malowaniu przypomina fabryczną wersję wojskową 250A. Pozdrawiam :)
chociaż enduro to nie moja liga to cholernie podoba mi się twoja eMZetka. lakier pasuje do niej jak ulał. pozdrawiam i zapraszam do mojej etz czop-R
spoko moto 10/10. szerokosci
wpadnij do mnie i skomentuj mojego simka :))
Spoko sprzęt pozdrawiam i zapraszam do mnie
fajnie zrobiona MZX troszkę roboty jeszcze masz kończ ją szybko
6/6
pozdro
super sprzet
wpadnij do mnie
Elegancka maszyna. Zapraszam do skomentowania mojego motorku. Pozdro