Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1988 r.
(RK) Krosno (RK)
350 cm3
27 KM
8.00 s
Chciałbym przedstawić wam wszystkim forumowiczom moja Jawe 350 Twin Sport.Jest to wersja 638.00.8,jest to rocznik 88.Jest to wersja z wydechami dołem.Jawe kupiłem nie daleko Krosna skąd pochodzę,a mianowicie kupiłem ja w Iwoniczu Zdroju jakieś 15 km od Krosna od takiego faceta kolo 30 za 450zł,Jawa jest z pełna dokumentacja.Pierwszym właścicielem był taki starszy pan,wujek tego faceta co kupiłem od niego,czyli jestem jej trzecim właścicielem.Jawa sprawuje się bardzo dobrze,jest mocna ,szybka i ma bardzo dobre przyspieszenie,lecz ja nie katuje tego motocykla bo to nie jest motocykl do katowania,jeżdżę nią tak 70km/h.czasem mniej a czasem ale rzadko parę razy tak do 120km/h.Jawe trzymam na razie u mojej babci z powodu braku prawo jazdy,ale nie żeby coś nie jeżdżę nią po polach,a jak czasem pojadę z wujkiem jak mu coś trzeba, to powolutku,ja jeżdżę nią po zwykłych drogach asfaltowych drogach.Za jakieś 2 miesiące powinny być prawo jazdy także będą jeździł ja już po Krośnie i oczywiście jakieś dalsze trasy zloty itp...Oczywiście z kumplem z tego samego bloku co również ma Jawe 350 TS,i z dwiema MZ 150 i WSK 125 wszyscy z tego samego osiedla.I jeszcze jedno chciałbym pozdrowić wszystkich Jawowiczów!!!!Szerokości chłopaki na drodze i również życzę tego samego innym kierowcom:)
WIELE SERC,JEDNO BICIE,JAWAW 350 PONAD ZYCIE!!!!
Nigdy i przenigdy.Nie uznaje tuningu w starszych motocyklach to jest grzech!!!! U mnie Jawa była,jest i będzie oryginalna.Dla mnie to jest grzech tuningować stara motocykle typu Jawa,MZ,WSK, Simson,Romet itd....
Silnik pracuje idealnie, ale brakuje mu jeszcze troszkę to co powinien mieć
DANE TECHNICZNE SILNIKA:
* Silnik dwusuwowy,chłodzony powietrzem
* Liczba cylindrów - 2
* Skok tłoka - 65mm
* Średnica cylindra - 58mm
* Pojemność skokowa - 343,47cm(350cm)
* Stopień sprężania - 10,2
* Moc maksymalna - 19 kW(27KM)
* Obroty mocy maksymalnej - 5500 obr/min.
* Maksymalny moment obrotowy - 33 Nm
* Obroty momentu maksymalnego - 5000 obr/min.
GAŹNIK:
* Model - JIKOV 2928 CE
* Dysza główna - 92
* Dysza układu rozruchowego - 72
* Wlot powietrza układu rozruchowego - 120
* Dysza biegu jałowego - 40
* Kanał mieszanki biegu jałowego - 80
* Wkręt dyszy biegu jałowego - 1,5 obrotu
* Położenie iglicy - 1 rowek od góry
* Zawór iglicowy - 2
ZAPŁON:
Świeca zapłonowa:
* Oryginalnie PAL N9
* Odpowiednik Iskra F100
* Odległość elektrod - 0,7mm
* Maksymalny odstęp styków przerywacza - 0,4mm
* Wyprzedzenie zapłonu - 2,7mm
SPRZĘGŁO:
* Liczba płytek metalowych - 4
* Liczba płytek ciernych - 5
* Sposób włączania - Ręczny lub półautomatyczny
SKRZYNIA BIEGÓW:
* Trójwałkowa z kołami przesuwnymi
* Liczba biegów - 4
* Przełożenia:
1 bieg - 19/12 x 24/12
2 bieg - 19/12 x 19/16
3 bieg - 19/12 x 16/19
4 bieg - 1
ELEKTRYKA:
* źródło energi elektrycznej - Alternator
* Wielkości znamionowe - 12V/210W
* Akumulator - Kwasowy 12V/5Ah
ZAWIESZENIE KOŁA PRZEDNIEGO:
* Widelec teleskopowy ze sprężynami śrubowymi i tłumieniem olejowym
* Skok koła przedniego - 150mm
ZAWIESZENIE KOLA TYLNEGO:
* Wahacz wleczony z elementami resorującymi
* Skok koła tylnego - 90mm
KOŁA:
Wymiary obręczy:
* Przednia - 2,15 B x 18
* Tylna - 2,15 B x 18
OGUMIENIE:
* Przednia - 3,25 x 18
* Tylna - 3,50 x 18
Najbardziej jaka podroż utkwiła mi w pamięci to kiedy pojechałem po nią i zobaczyłem ja na żywo,odrazu mi się spodobała,fakt faktem ze musieliśmy wyczyścić gaźnik ,wymienić świece,ustawić zapłon i podładować akumulator u sprzedającego, ale nie żałuje warto było.Wtedy pierwszy raz na niej jechałem do domu 15km na słabym akumulatorze, słabo lecącym paliwie z kranika ale dojechała jakoś.Teraz jest już nowy akumulator i kranik także nie ma żadnych problemów.Nie wiem czy dojechałem dobrze 2 min do domu, a obok bloku dzielnicowy nasz osiedlowy jechał,a ja jeszcze nie posiadam prawa jazdy także no...... będzie już nie długo za jakieś 2 miesiące to już na legalu będzie można jeździć, na jakieś zloty itp
W zimie przewidziany jest remont generalny całego motocykla, planuje:
* Zrobić generalny remont silnika czyli: Cały wał korbowy,szlif cylindrów, wszystkie nowe łożyska i uszczelniacze w całym silnik, sprzęgło od wersji 634 bo jest dużo dużo lepsze, może coś przy skrzyni..
* Wymalować ja na cacy calutka, ale oczywiście na czarno tak jak w fabryce była pomalowana
* Odnowić chromy
* 2 nowe kolanka i wydechy
* Cała nowa elektryka
* I takie już mniejsze jeszcze rzeczy typu regeneracja amortyzatorów przednich i tylnych itp
PLUSY:
* Jawa
* Czechoslovacja
* Moc
* Przyśpieszenie
* Prędkość
* Komfort
* 2 cylindry
* 2 wydechy
* Dźwięk
* Ciężka (Trzyma dobrze się drogi)
* Szeroka
* Dość wysoka (W sam raz)
* Klasyk
* 12v instalacja elektryczna
Jednym wielkim osiągnięciem jest kupno tej Jawy za nie duże pieniądze,posiada pełna dokumentacje ,zrobić przegląd,ubezpieczyć i można przerejestrować bez problemu
I mówiąc szczerze nie żałuje wcale ze ja kupiłem,wręcz przeciwnie jestem jak najbardziej z niej zadowolony:)
Moje marzenie nareszcie się spełniło mam Jawa 350 Twin Sport i do tego czarna od małego podobała mi się najbardziej czarna Jawa TS.Po prostu nic dodać,nic ując
W przyszłości Yamaha R1,ale Jawa zostanie u mnie już na zawsze!!!!
piekna bo orginalna\r\n
Ze zdjęć wygląda dobrze to po co malować? czyżby orginalny lakier już zaczynał odpadać?