Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1973 r.
Zielona Góra
49 cm3
2 KM
4 Nm
0.00 s
Jawkę dostałem od kuzynów, którzy dostali ją od mojego taty. Tu by można pisać i pisać. Jawkę dostał mój tata na I Komunię Świętą. Teraz mam ją ja. Jawka przeszła w moje władanie w makabrycznym stanie. Trzeba było wymienić przednie zawieszenie, tłumik, kolanko, tarcze sprzęgłowe, łańcuszek sprzęgłowy i wiele innych części. Jawka miała też lakier w makabrycznym stanie, teraz ma oryginalne kolory i wygląda o wiele lepiej. Jak na razie jeszcze mnie nie zawiodła i oby tak dalej.
Zakupiłem tuningowy tłumik i kolanko, odblokowałem króciec, a resztę tuningu wykonali moi kuzyni. Dzięki różnym przeróbką jawka spokojnie wyciąga 70 km/h.
Odblokowany silnik jawa 223,
Gaźnik JIKOV PSB 2917
Przednie lagi sprężynowe,
Tylne oryginalne czeskie amortyzatory olejowe.
Odpalenie jawki na drugi dzień po pierwszej jeździe. Było 21 stopni i jadąc na prostej ok. 75 km/h (byłem w krótkim rękawku) cholernie zmarzłem, ale ten chłód był bardzo przyjemny jak na taką prędkość. Od tamtej przejażdżki każda podróż jest pamiętna, ale swojej drugiej jazdy nigdy nie zapomnę.
Przekazać ją moim potomkom i pozwolić jej przetrwać do czasów kiedy będzie dużo wartym zabytkiem.
Plusy:
- mało pali
- wyciąga zadziwiające prędkości jak na 50ccm
- dosyć tanie części
- tania w utrzymaniu (tylko ta benzyna taka droga)
Minusy:
- przynajmniej o 2 biegi za mało
Doprowadzenie Jawencji do dobrego stanu wizualnego i do używalności.
... o cenie paliw na stacjach benzynowych nie przekraczający 2 zł.
fajna jawa - myślałem nad takim czymś w swojej ale muszę się mojego mustanga pozbyć ale dbaj o nią to nie jeden się zdziwi co jawka potrafi