Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1978 r.
dubienka
86 cm3
14 KM
0.00 s
Zupełnie przypadkiem pod koniec czerwca znalazłem u siebie dosyć ciekawą tuleję, zrobię z niej odjechaną tuleję do silnika jawki- pomyślałem. Więc wieczorkiem w domku zeszycik, ołóweczek, kalkulatorek i linijka, mapka wyszła dosyć ciekawa , 6/4/2 kanały oraz dodatkowy kanał w radiatorze cylindra no i część płuczacych zasilanych wprost z kanału ssącego. No ciekawe.. tueja o srednicy wew. 49mm i 12 kanałów, fajnie. Na drugi dzień już z wyciętą mapką w garażu odznaczyłem wszystko, nawierciłem dziurki w miejscach na kanały i przez kolejne 6-7 godzin piłowałem pilnikiem kanały, było to dosyć trudne, ponieważ tuleja była tak twarda, ze pilnik po prostu się po niej ślizgał. No ale po wielogodzinnej walce z nią w końcu banan na ryju podczas oglądania tego co właśnie zrobiłem. No dobra, tuleję mam, teraz trzeba powalczyć z resztą.. Odmierzyłem i rozfrezowałem kartery pod dana tuleję Zapłon cdi, to nie problem, miałem już wcześniej wszystkie elementy potrzebne do jego budowy, więc tylko wyciąłem miejsce na impulsator w iskrowniku i dałem na kole magnesowym kawałek metalu dla czujnika. Do silnika aby go złożyć brakuje mi jeszcze rozfrezowania radiatora pod tą tuleję i to mi wszystko blokuje, bo nie społowię silnika bez zgrania karterów z kanałami w cylindrze. No dobra, silnik jest, ale co z ramą? Więc wyciągam obydwie ramy w częściach, krótkie oględziny ich stanu i obydwie w średnim stanie, ale biorę tą z kompletnymi wszystkimi mocowaniami. Na sam początek rozebrałem ją całą, wyczyściłem no i myślę- a wystarczy, to tylko jawka.. złożyłem i się tak patrzę na nią i widze niesmaczny widok dosyć zapuszczonej jawki.. Należy jej się coś ode mnie, dam jej nową duszę. Jak postanowiłem, tak i zrobiłem. Na początek tylne amortyzatory, rozebrałem je doszczętnie, wyczyściłem je w srodku, zalałem nowym olejem, złożyłem i od razu przejaśniały i lepiej chodzą. Następnie wziąłem się za koła, wyjąłem je i od razu zwróciłem uwagę na pordzewiałe obręcze i szprychy.. O nie! tak nie będzie. opręcze wraz z nowymi szprychami polecą z simsona, które leżą u dziadka, a bębny ładnie wypoleruję. Rama wraz z całym osprzętem jak najbardziej się nadawały do odmalowania. Odkręcenie od ramy wszystkiego nie stawiało oporu aż do.. przodu, gdzie znalazłem patent zespawanego wszystkiego co się da.. Półka do lag, półga do nakrętek przy główce ramy, po prostu masakra, nie miałem czasu na zabawy z pilniczkiem i młoteczkiem, więc wielka zaba w łapę i ciach, wyrwało się wszystko ze spawów, na szczęście tylko pogięła się górna półka. Rozebranie całej reszty juz mi nie stanowiło zadnego problemu. Przyszedł czas na oczyszczanie elementów ramy z lakieru i rdzy (chociaż nie wiem czego było na nich więcej.. ) wiertarka w łapę ze szczotką drucianą, w drugą papier ścierny i jedziemy.. Calą ramę oczysciłem w troszkę ponad 6 godzin, schowek w godzinę, rurkę pod siedzeniem do której mocuje się tylny błotnik też coś około godziny, amorki pare minut, bo lakier sam praktycznie odpadał, a reszta elementów czeka na później.Tego samego dnia jeszcze pojechałem do lakierni w celu zakupu odpowiedniego lakieru do mojej jaweczki.. duży wybór, człowiek dostaje oczopląsu, raj dla dziewczyn pomiędzy tymi kolorami, odcieniami i wuj wie jeszcze czym, ale ku.. nie dla mnie. dlatego tak na szybko.. biały wpadajacy w odcień kosci słoniowej.. o tak, taka będzie rama.. szukamy dalej o.. jakiś ładny niebieski metalic. no dobra, bierzemy. Do tego dużo papieru ściernego i zawalam do domu z lakierami, Część jeszcze nawet dziś polakierowałem i efekt jak dla mnie bomba. Jeszcze w międzyczasie trochę zabawy miałem z polerką takich dupereli jak kranik, lewy dekiel, części aluminiowe manetki gazu, lagi.. oraz wyczyściłem dosyć piękną lampę
Raczej nie planuję..
86ccm, cylinder 12-to kanałowy + dodatkowy kanał ssący wprost do komory korbowej, 3 biegi, dyfuzor, strojenie 10 800k rpm, zapłon cdi, membrana, gaźnik 21mm..
Jeszcze nie wiem..
Przede mną.;)
Słuchaj, powodzenia, jeśli zrobisz to co powiedziałeś, i zrobisz to dobrze (na pewno zrobisz to dobrze) to będzie cud miód malina. Wpadnij do mnie skomentować ogara.
Tłok z silnika am6 1-dno pierścieniowy.
na okna w cylindrze
no muszę przyznać że ta tuleja robi duże wrażenie jeśli uda ci się to wszystko dobrze spasować i wyregulować to będzie potwór. A jaki tłok dobierzesz pod ten cylinder , i zamki pierścieni tłoka nie powinny nakładać się
watpie w to ze bedzie ten silnik chodzil
szacun, jak będziesz miał czas to zapodaj jakiś film pracy silnika, ;)