Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1981 r.
Łęczna
748 cm3
70 KM
5.90 s
• Jest to model CB 750F
Zakupiłem ten motocykl w sierpniu 2011 roku
Silnik pracował jedynie na 3 tłoki.. Przyczyną były podparte zawory na jednym cylindrze.
Powodowało to znaczy spadek mocy, zwiększone spalanie i znaczne problemy z odpalaniem..
Remont silnika i niektórych podzespołów motocykla przeprowadzałem we własnym zakresie.
Jedyną rzeczą, którą się nie zajmowałem to planowanie głowicy.
Trwała ona od października 2011 roku do ok połowy marca 2012.
W motocyklu zrobiłem takie rzeczy jak :
- planowanie głowicy, ustawienie zaworów, nowe uszczelki pod cylinder, głowicę, pokrywę zaworów.
- ustawianie gaźników wraz z polerowaniem.
- wymiana uszczelniaczy, uszczelek od podzespołów silnika,
- wymiana napędu
- wymiana płynu hamulcowego i przewodów
- mycie i czyszczenie całego silnika
Wkrótce planuję :
- chromowanie rur od wydechu
- malowanie całego motocykla (czerwień lub czarna perła)
- zrobienie świecących kierunkowskazów
- lampa yellow z przodu
- czyszczenie aluminiowych elementów silnika
DOHC
4 TŁOKI
16 ZAWORÓW
Na podwójnym wałku rozrząd, dający dużą frajdę z jazdy ;)
Powitać.. już dawno nie było aktualizacji tematu..
Po ostatnim sezonie postanowiłem, że zgradkowi przyda się małe malowanko ;)
W ruch poszedł papier ścierny, scansol do zrywanie lakieru i po kilkunastu godzinach pracy udało się zedrzeć stare futerko ;)
Niebawem pójdzie podkład i baza.
Co do koloru to jeszcze się zastanawiam.. Ciemny metalic czy jakiś inny.
Po zimowym uruchomieniu silnika zaczęły się problemy z pierwszym cylindrem. Zaczęło go zalewać a dodatkowo uciekało paliwo przez rurkę nadmiarową pod gaźnikiem. Iskra była idealna więc zmuszony całkowicie rozebrać i wyczyścić gaźniki. Po tym zabiegu motorek zaczął w końcu gadać i to jak ładnie.. ;)
Do tego sprawdziłem wcześniej luzy zaworowe, porządnie uszczelniłem pokrywę zaworów, bo zaczęła się lekko pocić i chyba z serwisu na tyle ;)
Wczoraj było polerowanko prawie wszystkiego co amelinowe i chromowane :D
Po rozebraniu całego motocykla
muszę stwierdzić ze jakość wykonania stoi na najwyższym poziomie..
Jak na tamte lata (1981) to maszyna jest perfekcyjnie skonstruowana.
Jest to Prawdziwy Japoński klasyk z lat 80, o wiele lepszy niz dzisiejsze plastikowe zabawki :)
Plusy :
-Prowadzi się idealnie. Jest dość ciężki (236 kg) ale to powoduje to że świetnie trzyma się drogi.
- przeogromna radość z jazdy:)
- Dźwięk dwóch wydechów jest bardzo przyjemny dla ucha i dla przechodniów, szczególnie przy częściowym przelocie ;)
- wykonanie podzespołów stoi na bardzo wysokim poziomie
Nic tak nie cieszy jak reaktywacja po prawie pół roku takiej wspaniałej, japońskiej maszyny ;)
Efekty są, własna satysfakcja także ;)
Jeżeli macie jakieś ciekawe propozycje co jeszcze zmienić w mojej maszynie, to zapraszam do komentowanie ;)
Suzuki gsx 1400, katana 1100
Yamaha xjr 1300
Honda cbr 1000, CBR 900 yamaha fjr (naked)
Veris29 pozdrowił kierowcę pojazdu
matrixm01 nominował pojazd do prezentacji tygodnia
Vertige oznaczył pojazd jako wyjątkowy
Arczi1983 pozdrowił kierowcę pojazdu
Arczi1983 uznał sesję jako wyjątkową