Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1983 r.
Sosnowiec
998 cm3
97 KM
85 Nm
4.00 s
Ostatnie rozwinięcie kultowej hondy cb 750 z lat 60-tych którą mali, żółci bracia rozłożyli angoli. Model bliźniczy ( oprócz przedniego zawiecha i tylnego błotnika ) z cb 900 custom z lat 80-82. HONDA CB 1000 custom była produkowana w USA tylko przez 1983 rok, relatywnie niewiele ich powstało. Potężny silnik, reduktor ( dwa zakresy skrzyni biegów ). napęd kardanem dają poczucie mocy. Motocykl z czasów kiedy budowano z metalu, a nie jakiegoś tam plastiku. Niezawodny silnik hondy ( w tym pzypadku po przebiegu 37 tyś. mil ) pracuje jak szwajcarski zegarek ( po rozgrzaniu, rzecz oczywista, a jest co rozgrzać 4,5 l oleju - tak po około 25 przejechanych kilometrów ) PIĘKNY KLASYK.
WIOCHA! dla buraków
Bardzo mocna rzędowa czwórka, ciągnie już od 2 tyś. obrotów ( super elastyczność ) aż do 9,5 tyś. bez jakichkolwiek "dziur". dwa wałki rozrządu, 16-to zaworowa głowica, cztery gaźniki, wydech 4 w 4 ( miekkie basowe brzmienie ). Skrzynia redukcyjna pozwala na rzadkie "mieszanie" biegami i w mieście i na trasie ( nie jest to wersja policyjna jak niektórzy twierdzą, policja nigdy nie używała tej maszyny ). Napęd przekazany bezobsługowym, bezawaryjnym i nie wiem jak go nazwać ( w superlatywach ) wałem kardana.
Amortyzatory i z przodu i z tyłu olejowe, pompowane ( wedle upodobań ), komfortwe ( jak na tamte czasy ). Hamulce z przodu ( 2 tarcze ) i z tyłu ( 1 tarcza ) na zaciskach dwutłoczkowych ( wymieniłem przewody na stalowe ) brzytwa nawet na chwilę obecną. Ogólnie prowadzenie bardzo dobre.
Przy szybkim starcie ramiona wydłużają się o 50%. Od 150 w górę (190 ) pęd powietrza spycha na siedzenie pasażera. Reszta same ++++++++++++!
RODZYNEK,W Polsce jest SZEŚĆ sztuk. ( O tylu wiem. )
Zebrać całą serię CB z początku lat 80'.