facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

CZ 175/487 1988r

Oglądano już 20446 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o CZ 175/487 »
  • Rocznik

    1988 r.

  • Właściciel

    motokrzysiu

  • Kategoria

    Szosowe

  • Lokalizacja

    Iława

  • Pojemność

    175 cm3

  • Moc

    15 KM

  • Max. moment obrotowy

    20 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    21.00 s

  • Opis

    Cezeta jaka jest, każdy widzi, ale każdy ma o niej inne zdanie. Jedni mówią że ładowanie słabe, ale nie jak się wyczyści drobnym papierem ściernym komutator prądnicy. Inni twierdzą że skrzynia pada, prawda ale nie do końca. Mi padła skrzynia po przejechaniu 4500 km. Czemu? Mój motor jest z roku 1989, skończyły się wtedy zapasy skrzyń biegów a fabryka chciała wypuścić jeszcze parę motocykli. Złożyła więc zamówienie na skrzynie w innej fabryce, efekt - tamta fabryka oszczędzała kosztem jakości trybów co dało źle zachartowane tryby i nie zachartowane wodziki. Włożyłem skrzynię od cezety z roku 1986, ma niezniszczalne tryby i porządnie zachartowane wodziki. Skąd wiem że tryby są niezniszczalne? Z tąd że ta skrzynia ma zrobione 45000 km po polach często bez oleju a czasami i sprzęgła, a na trybach nie widać najmniejszego zużycia, mało tego nawet wałek zdawczy jest nietknięty, chociarz kręcił się z luźną nakrętką zembatki zdawczej. Jeśli ktoś ma problemy ze skrzynią to niech szuka kompletnej skrzyni z wodzikami od cezety z `86 roku.

  • Tuning

    1 - Lusterka chromowane
    2 - Szyba puig przyciemniana
    3 - Odpolerowane aluminium
    4 - Obrotomierz podświetlany na czerwono (w stylu obrotomierza od cezety lecz sterowany elektronicznie)
    5 - wypolerowane kanały w skrzyni korbowej
    8 - opony prosto z fabryki METZELER ME 22, polecem przód 2,75 (założyłem zmierzyłem i pokazało 3 cale) tył 3,25 (tak naprawdę to oponka ma ponad 3,5 cala)
    9 - prędkościomierz elektroniczny
    10 - poprawienie mocowania krzywki zapłonowej tak by przerywacz otwierał się na 0,4mm, a nie pod koniec podnosił się na 1,5mm. Wynik - mam cewkę 12V od malucha bo orginalną przez nieuwagę spaliłem(wstyd) a silnik kręci się do bardzo wysokich obrotów, już nie łapie zamuła po przekroczeniu 5000 obr, wreszcie ma pełną moc przy 5600 obr a kręci się jeszcze dużo więcej cały czas dobrze ciągnąc, normalnie rakieta;)
    11 - Żarówka w przedniej lampie 6V 35/35W ba20d HALOGENOWA, kupiłem na allegro, za dwie żarówki plus przesyłka dałem 38zł, ale nie żałuję. Dużo więcej światła, wreszcie widzę gdzie jadę w nocy, po prostu niebo a ziemia. Gorąco polecam tę modyfikację.
    12 - Alarm motocyklowy, czyli koniec z nieproszonymi gośćmi na siedzeniu podczas mojej nieobecności, polecam alarm HONEST bo nie trzeba go podłączać do instalacji w motorze a jest dość czuły. Lekkie puknięcie w motor uruchamia alarm, nie mówiąc już o poruszeniu kierownicą.
    13 - Zębatka zdawcza 17z, żeby jej troche zmniejszyć obroty przy większych prędkościach żeby silnik dawał mniej wibracji

  • Silnik

    W starej klekotał od dużego przebiegu (30000km), a i tak jeszcze chciał ciągnąć, robił zrywy, palił gume i był nadal niezawodny, palił od kopa. Silnik w cezecie 175 `86 jest świetny jeśli chodzi o niezawodność.

  • Zawieszenie

    Tak dla ciekawostki powiem że wymieniłem uszczelniacze w przednim zawieszeniu (zagadką pozostanie skąd miałem uszczelniacze i jak tego dokonałem), zero wycieków a do tego uszczelnacze mają wargę przeciwkurzową, czyli brud im nie szkodzi. Jak ktoś ma w swojej czesi problem z lagami to chętnie pomogę ;)

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Samochód przede mną się zatrzymał, gdyż z naprzeciwka jechały samochody i szedł pieszy, ja się zatrzymałem, motocyklista za mną się zagapił i się zatrzymał - na mnie. Przeleciałem parę metrów z motorem i spadłem na sąsiedni pas. Podniosłem wzrok i ujrzałem że terenowe bmw wychamowało metr przede mną. Motor już wyremontowany co widać na zdjęciach. Kumplowi też noga się zrosła. W wypadku ucierpiał:
    *błotnik
    *lampa tylna
    *2 kierunkowskazy
    *tylne koło przesuneło się w mocowaniach chociaż było mocno dokręcone
    *zgięty wspornik podnóżka
    *pęknięte mocowanie przedniej lampy
    *zarysowany chrom na lusterku
    *padła geometria przedniego zawieszenia

    Innym razem, jechałem przez miasto, zbliżałem się do ronda. Nieopodal był wyjazd z budowy i na rondzie była mała warstewka wszystkiego co samochody wyniosły na kołach z budowy. Po chwili zobaczyłem tylko jak motor się ode mnie oddala, a ja jadę na tyłku po asfalcie. Nic szczególnego mi się nie stało, trochę otarty łokieć i kolano. W motorze ukręcił się wypust od wałka kopniaka i nie mogłem zmieniać biegów, ale ogólnie na motorze nie znalazłem ryski :) Naprawa potrwała ze dwie godziny, gdyż miałem w zapasie nowy wałek.

  • Perspektywy

    - moduł zapłonowy TCI DIGITAL IGNITION, świetna sprawa bo ma tyle opcji do ustawienia z poziomu programu w komputerze że głowa boli ;) do tego ma funkcję pomiaru mocy i momentu obrotowego, ale to jak będę miał 700zł na zbyciu ;p
    - Piórnik
    - Frędzle na manetki i klamki
    - Stopka boczna bo już z centralną nie mogę...
    - Łańcuch napędowy YBN X-ring DID 428 + nowe zębatki
    - Nowy prędkościomierz elektroniczny bo stary ma mało opcjii

  • Plusy i minusy pojazdu

    + niezawodna
    + odporna na tortury (bardzo wytrzymały silnik, niezniszczalne sprzęgło oraz skrzynia biegów, ale dotyczy tylko modeli do 86r. potem było z tym gorzej)
    + piękny basowy gang a nie jak to zwykle bywa pyrkotanie
    + niskie spalanie
    + sporo chromu (jest co czyścić)
    + duże możliwości indywidualizacji i tuningu
    + dość mocny i elastyczny silnik
    + mocne hamulce

    - instalacja 6V, aczkolwiek prądu mi nigdy nie zabrakło
    - silnik czasami postukuje ale ten typ tak ma i silnik na tym nie traci
    - rama jak na mój styl jazdy troche za wiotka, niby jedzie tam gdzie ja chcę, ale muszę pilnować motoru

  • Osiągnięcia

    -Niezliczona ilość samochodów która poczuła te szlachetne spaliny dwusuwu;)
    - Max prędkość 110km/h na ładnej równej drodze.
    - 100m w 7,6s 66.4km/h
    - 1/8mili w 12.4s 83.2km/h
    - 1/4mili w 20,36s 98,7km/h

  • Marzę o...

    The 2009 Star Vmax, the legend is reborn, the bad boy is back, and it`s better than ever...

    Harley Davidson Sportster 1200 bo ma troche chromów do czyszczenia

    ROUTE 66 - 4000km drogi z numerem 66 przez praktycznie całe USA ;)

    Triumph Thruxton

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Suzuki GS 500
  • MZ ETZ 250
  • Mazda MX- 3
  • Derbi GPR
  • Italjet Formula 50
  • Keeway Hurricane 50

Co robią kierowcy na PJ