facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Kawasaki KLE 500 1993r

Oglądano już 13591 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Kawasaki KLE 500 »
  • Rocznik

    1993 r.

  • Właściciel

    KilleRart

  • Kategoria

    Szosowe

  • Lokalizacja

    [CTR]

  • Pojemność

    499 cm3

  • Moc

    50 KM

  • Max. moment obrotowy

    45 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    4.30 s

  • Opis

    Rok produkcji 1993 pierwszy właœciciel Francja. Jestem pierwszym właœcicielem w Polsce. Motocykl posiadam od dnia 3-08-2010. Motocykl w dniu zakupu miał oryginalny przebieg 19467km a więc jak nowy. Aby posiadać upragnionego Kawasaki KLE500A poœwięciłem coœ co uważałem za najcenniejsze (jeœli chodzi o motocykle) czyli mojš byłš MZ ETZ 250@251 i nie żałuję choć łza w oku się pojawiła. Prawdę mówišc co do zamiany miałem pewne wštpliwoœci, ale „danego słowa jak słów kupca u mnie cofnšć nie podobna” więc nie mogłem się wycofać z zamiany choć miałem na to ochotę.

    Kawasaki stał nie jeżdżony w ocieplanym garażu 10 lat, tak dokładnie aż 10 lat i dajšc mu nowy akumulator silnik kręci przepięknie, dałem mu nowy rozrzšd „DiD”, napinacz rozrzšdu manualny (polecam), œwiece irydowe, końcówka tylnego błotnika (chlapacz) i wiele innych częœci. Elektryka jest wzorowa. Motocykl dostał nowe klocki hamulcowe karbonowe na tył, przód jest jeszcze ok.
    Zbiornik paliwa cały był wewnštrz zardzewiały przez co zatykały się gaŸniki. W 100% pomógł FOSOL, który rozprawia się z rdzš w pół godziny. Niestety musiałem użyć aż trzech opakowań aby bak wyglšdał idealnie. Wylot z baku oczywiœcie zabezpieczony filtrem. Ruda była tylko i wyłšcznie w baku.

    We Francji Kawa miała niegroŸny œlizg (nie dzwon). Kierowca samochodu osobowego (na postoju) otworzył drzwi i kierowca kawy przeszlifował prawy bok motocykla o drzwi samochodu a co za tym idzie upadek na lewš stronę i szlif. Kierunki były do wymiany, prawy plastik, chłodnica oraz czasza, reszta motocykla nie ucierpiała. Rama prosta. Przy 100km/h nie ma problemów z puszczeniem kierownicy, jedzie jak po sznurku. ;) Zresztš przy każdej prędkoœci nie ma z tym problemów. :)

    Kiedy stałem się jego posiadaczem moto wyglšdał.... patrz foto numer dwa. Teraz jest już w stanie idealnym, IGŁA. Sam go robiłem i żadnemu mechanikowi nie dam go nawet dotknšć :) Serwis mojego motocykla to ja. :] Bo to mamy tylko za darmo, co zrobimy sami. :)


    Kupiłem sobie nawet Wakuometr słupkowy, aby samemu robić synchro gaŸników. ;)

    Motocykl przerejestrowałem, opłaciłem wszystko co było wymagane i hulam. ;)

    Nie jest to œcigacz ani cross tylko wspaniałe enduro, w sam raz na nasze drogi.

    Motocykl nigdy nie zazna palenia gumy itp... rzeczy - no cóż ten typ jak ja, tak już ma. ;)

    Na dzień 06-05-2011 na koła nawinięte równe 2839km. Motocykl prowadzi się idealnie. Prawie 200Kg masy w trasie spisuje się wyœmienicie a co za tym idzie motocykl jest bardzo bezpieczny. Przednia żarówka XENON 7500°K. Wszystkie kontrolki jak i podœwietlenie zegarów dostały żarówki diodowe, œwiatło postojowe również żarówka diodowa, tył STOP/pozycja oraz oœwietlenie tablicy rejestracyjnej diodowe. Nowa jest również chłodnica jak i wszystkie płyny. W zapasie posiadam całe kompletne przednie zawieszenie. ;)

    Zamontowane dodatkowe œwiatło diodowe STOP pod płytš bagażnika.

    Zamontowany prywatny (własny) lokalizator GPS z własnym zasilaniem!!! Mogš kraœć motocykl, znajdę go wszędzie a złodziej za kraty ;)

    Zamontowana szyba turystyczna, œwietna sprawa. Bardzo dobrze chroni przed wiatrem.

    Zamontowane gniazdo zapalniczki (z zapalniczkš :)) a co za tym idzie zamontowana ---->

    Zamontowana Navigacja GPS GOCLEVER 5\" œwietnie się spisuje. ;) Zainstalowana AutoMapa PL oraz AutoMapa EU. GPS wyposażony w kartę MicroSD 4GB KINGSTON.

    Zamontowany moto-alarm STIG z immobiliserem

    Ochrona: Dwa kaski LS2. Szczękowy z odchylanš szczękš oraz lotniczy.

  • Tuning

    O Boże pod żadnym pozorem!! Wyglšd jak i osišgi w zupełnoœci mnie satysfakcjonujš. Jedynš rzecz jakš zmienię to kokpit z nowszego modelu wyglšdajšcy jak szerszeń.

  • Silnik

    Z takim przebiegiem IGŁA. Na allegro takie same roczniki KLE 500 lub rok młodsze ze znacznie większym przebiegiem chodzš po ponad 6000 PLN. Nowy olej + filtr oraz nowy markowy aku Exide 12V 12Ah.

    Silnik DOHC dwucylindrowa rzędówka czterosuw chłodzony cieczš zasilany dwoma gaŸnikami KEIHIN CVK34 × 2
    Oœmio-zaworowy, cztery zawory na cylinder dajš sprężanie 10.8:1
    Moc maksymalna fabryczna - 37kW (50kM),przy 8500 obr/min.
    Maksymalny moment obrotowy 45 Nm przy 6500 obr/min
    Układ smarowania wymuszony z miskš olejowš o poj. 3,4 litra.
    Zapłon tranzystorowy bezstykowy CDI. Rozruch poprzez starter elektryczny (rozrusznik).
    Skrzynia biegów manualna szeœciostopniowa z mokrym sprzęgłem wielotarczowym.
    Silniki w KLE500 to sprawdzony napęd Kawasaki przez co sš one mało awaryjne. Jednym zdaniem te silniki sš nie do zdarcia. ;)

    Wymieniłem sprzęgiełko rozrusznika, niepotrzebnie ponieważ poluzowała się jedna œruba imbusowa. Tak więc sprzęgiełko mam na zapas. :)

    Posiadam również drugi gaŸnik jak nowy w zapasie.

  • Zawieszenie

    Przód fabryczne olejowo powietrzne.
    Tył amortyzator centralny regulowany.

    Bardzo dobrze spisuje się na Polskich drogach i bezdrożach.

    Opony fabryczne jeszcze nie zmieniane:

    100% Tył - Dunlop
    100% Przód - Michelin

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Tš maszynš jeszcze nie miałem, ale już niedługo. ;)

  • Perspektywy

    Jakaœ dłuższa traska w Polskę. Dbać, dbać, dbać i jeŸdzić ile wlezie a motór tego nie zapomni.

    Zamontować dobry kufer GIVI

  • Plusy i minusy pojazdu

    Tutaj można by wymieniać i wymieniać. Kto ma KLE500 zna + oraz - tej maszynki. Przede wszystkim wielki + 4T chłodzony cieczš.

    Dużym + jest wystarczajšco duży promień skrętu o wiele większy niż w MZ ETZ.

  • Osiągnięcia

    180km/h tylko raz aby sprawdzić ile pojedzie. Był jeszcze zapas manetki, ale strach był jeszcze większy. ;)

    Własnoręcznie malowana, lakierowana jak i naniesione znaki marki Kawasaki.

    Zapraszam wszystkich KLE-kotowiczów na mojš stronę poœwięconš w całoœci motocyklowi Enduro-Kawasaki KLE 500.

    http://www.serviskawasakikle500.com.pl




  • Marzę o...

    Miałem dwa marzenia, które się spełniły: MZ ETZ 251 oraz Kawasaki KLE500. No może jeszcze HONDA Hornet 600ccm oraz Suzuki Bandit 1200 ccm i Yamaha XJ 900 :]



    Nie mam już KLE. Przesiadłem się na Alfa Romeo 156 1.6 16V TS

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Yamaha Aerox 50
  • Derbi GPR
  • Audi 100
  • BMW 5
  • Peugeot Speedfight2 50
  • Kingway Yamasaki 50

Co robią kierowcy na PJ