Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2004 r.
Wrocław/Warszawa
1910 cm3
181 KM
383 Nm
6.00 s
Punto 2FL 1.9MJTD (seria101ps) rok 2004, auto na programie jeździło od przebiegu 80kkm na seryjnym osprzęcie. Jak to zawsze bywa po pewnym czasie zaczyna brakować mocy toteż zacząłem szukać możliwości zwiększenia parametrów w Puncie. 99% wszystkich tjunerów mówiło: NIE DA SIĘ, auto i silnik to kibel, dziwne że na programie jeszcze się nie rozleciało itd. Jedyne problemy były ze sprzęgłem, nowe umierało po 15kkm. Dzwoniąc po wszystkich tjunerach trafiłem na Daniela z TTC ten skierował mnie do CINKA_a (Marcin), który w swoim Puncie miał praktycznie 2krotny przyrost parametrów. Tak też auto trafiło do Gliwic… przebieg przy modyfikacji mechanicznej wynosił niespełna 170kkm. Zmiany mechaniczne wykonane przez Cinka:
- konwersja ze sprężarki IHI (stała geometria) na turbo VNT, założona nowa sprężarka GT1749VB, montaż na seryjnym kolektorze po odpowiedniej przeróbce
- duży frontowy IC pod wymiar + silikonowe łączniki
- wywalony EGR (fizycznie i programowo)
- wzmocniony rozrząd (nowy oryginalny komplet złożony z kilku aut) wg zapewnień CINKA może pracować przy ciśnieniu ponad 1600
- mocniejszy dwumas i sprzęgło (spokojnie da radę na +400Nm)
- DP 2,25 cala, usunięty katalizator, DP owinięty bandażem termicznym
- zegar doładowania i temperatury oleju AutoGauge (SMOKE)
- soft na seryjnym edc16c8 by Daniel TTC i CINEK (zmienna geometria uruchomina na seryjnym sterowniku)
- ciśnienie rail obecnie 1500 (seria 1400)
- boost obecnie 1,55 bara
Wszystko to składane przez Cinka z Gliwic. Jest to jeden z nielicznych Fiatów Punto (oprócz Cinka klekota) w Polsce jak i pewnie EU bo o takim projekcie nie słyszeliśmy, z konwersją turbiny o stałej geometrii łopatek na zmienną w Fiacie na seryjnym ecu.cały wydech ze stali kwasoodpornej 2,75 cala zakończony dwoma końcówkami
Auto juz skończone nastepne plany to zmiana wtrysków na wieksze ale to juz w nowym roku:)
HGT-nic niezmieniane
HGT- nic niezmieniane
Jednostka sterująca pioneer DEH-P88RS
Przód-4x rainbow CS 265P śr-165
-2x JBL GT5 502 śr-135
TYł -2x JBL GTO 937 śr-6x9
skrzynia basowa blaupunkta 250 i wzmacniacz blaupunkta 4x100
230 km na nawigacji:)))
Auto juz skończone i zbiera sie niesamowicie!!!!
Same plusy:)))))))A przedewszystkim bardzo mała WAGA!!!!!
jeden minus troszeczke twarde zawieszenie
Teraz to juz wiele!!!!!:)))
Zeby mnie nigdy niezawiódł!!!!:))))