Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1997 r.
1398 cm3
103 KM
127 Nm
11.87 s
Auto z konca roku 1997, Atu Plus 1.4 GTI Multipoint Injection, kupione jako drugie auto tej marki z silnikiem Rovera. Mialo byc zwyklym autem do zwyklych zadan - stalo sie jednak pojazdem ktorego zadaniem jest byc w idealnym stanie, bez zbednych przerobek i modyfikacji (czyt. spojlerow, neonow, itp). Tzw. "cichociemny" style...
Oto najwazniejsze zmiany jakie udalo mi sie do tej pory przeprowadzic:
- montaz kierunkowskazow bocznych dymionych
- zmiana obudowy filtru powietrza z wersji Plusowej "rogal" na wersje z Caro
- montaz filtrow przeciwpylkowych do reflektorow przednich
- montaz nowego kompletu elektrycznie sterowanych i podgrzewanych lusterek
- montaz elektrcznych szyb drzwi przednich
- wymiana foteli na komplet InterGroclin Standard w stanie idealnym
- wymiana tylnych zaglowkow na InterGroclin Standard
- wymiana tylnego mostu na most w stanie idealnym (rowniez Roverowy)
- montaz wspomagania ZF (pompa napedzana paskiem 1000mm z dorobionego kola pasowego, wkreconego w kolo oryginalne (lewy gwint - zadnych srub, kolo jak i mocowania pompy ocynkowane, zalane olejem Shell typ Dextron II)
- zakup kompletu nowych aluminiowych obreczy na lato 14" 6Jx14H2 ET30
- zakup opon letnich Fulda Carat Attiro w rozmiarze 195/60/14
- zakup kompletu aluminiowych obreczy 4ro ramiennych FSO Tip-Top na zime (obrecze poddane wlasnorecznej renowacji ze szczegolnym uwzglednieniem uzycia w zimie)
- zakup opon zimowych Debica Frigo 2 w rozmiarze 185/70/13
- wymiana pasow bezpieczenstwa na nowe (przod jak i tyl)
- wymiana tylnej polki z wyblaknietej blekitnej na czarna
- zmiana podswietlenia przyciskow deski rozdzielczej oraz konsoli srodkowej z panelem nagrzewnicy wlacznie (LED - kolor bialy)
- zmiana podswietlenia tarcz zegarow na niebieskie (LED) z bialymi, podswietlanymi wskazowkami wlacznie (w trakcie)
- polakierowanie pod kolor auta elementow deski rozdzielczej oraz uchwytu klapy bagaznika
- montaz autoalarmu z centralnym zamkniem
- montaz swiatel postojowych (4xLED)
- montaz resorow 3-piorowych i obnizenie tylu auta
- uporzadkowanie wiazki elektrycznej w kabinie auta (calej!)
- montaz fabrycznie nowych boczkow drzwiowych sztuk 4
- montaz fabrycznie nowych podlokietnikow z Poloneza Kombi (4 sztuki)
- konserwacja karoserii (drzwi, progi, klapa tyl, maska, reszta zrobiona wczesniej
- zakup nowych ramek ozdobnych okien (montaz w tym tygodniu)
- wyciszenie, konserwacja i izolacja termiczna bagaznika
- montaz nowego, fabrycznego (Mera Blonie) centralngo zamka (sterowanie jednoczesnie pilot z alarmu + kluczyk (2 x master))
- wymiana podsufitki na nowa z Atu (stalowa) + montaz nowych uchwytow, zaslepek i spinek
- w skrzyni wymienione zostaly: lozysko igielkowe (silnik), lozysko oporowe skrzyni, lapa sprzegla, docisk + sprzeglo Luk
- zmiana oleju w skrzyni biegow na polsyntetyk Esso
- wymiana chlodnicy na nowa Delphi 2-wentylatorowa
- montaz drugiego wentylatora przeznaczonego do silnika 1.4
- montaz fabrycznie nowej kierownicy z Poloneza Kombi
- montaz nowego zestawu blokady skrzyni biegow
- zakup nowych lamp tylnych
- zakup nowego licznika do Poloneza Plus z silnikiem 1.4 Rover
- nowa szyba przednia Nordglass z niebieskim pasem przeciwslonecznym - przyciemniona fabrycznie na zielono
- nowe opuszczane szyby drzwi szt 4 Bespo Kunice
- piecowe przyciemnienie szyb auta z bocznymi przednimi wlacznie
- lakierowanie lusterek pod kolor nadwozia
- uporzadkowana wiazka elektryczna pod maska
- montaz dodatkowej pompki spryskiwaczy
- zamiana wszystkich demontowanych nakretek, podkladek i srubek na nierdzewne
- zabezpieczenie progow duza iloscia farby miniowej
- nowe silowniki pneumatyczne klapy tylnej
- uchwyt klapy bagaznika w kolorze nadwozia
Standardowy 1.4 Rover 16V 105KM , 60 000km przebiegu, zalewany tylko olejem w pelni syntetycznym (5W40), serwisowany wylacznie z uzyciem oryginalnych czesciach (Unipart, Fai, IKA, itd). Uklad chlodzenia zalewany plynem Prestone.
Stylizowane na wnetrze z PN Kombi - nowe boczki drzwiowe, podlokietniki + kierownica z Kombi. Elementy deski rozdzielczej lakierowane w kolorze nadwozia. Diodowe oswietlenie konsoli srodkowej, przelacznikow oraz licznika (w trakcie). Nowa podsufitka w kolorze stalowym, czarna polka tylna oraz listwy przyprogowe. Wnetrze wyciszone bardzo dokladnie (przegroda czolowa, podloga, komora silnika, deska rozdzielcza, bagaznik)
Tyl - dolozone trzecie (dlugie) pioro i obnizone o kilka cm. Przod - standard, niedlugo sprezyny Truck minus dwa zwoje + 4 nowe amortyzatory Bilsteina.
Jedyny w swoim rodzaju, lubi zaskakiwac pod swiatlami...
Utrzymaniu auta w obecnym stanie przynajmniej do momentu uzyskania zoltych tablic :)