facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 425 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

FSO Polonez ATU 1997r

Oglądano już 14838 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o FSO Polonez ATU »
  • Rocznik

    1997 r.

  • Właściciel

    adamdn

  • Kategoria

    Tuning

  • Pojemność

    1398 cm3

  • Moc

    103 KM

  • Max. moment obrotowy

    127 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    11.87 s

  • Opis

    Auto z konca roku 1997, Atu Plus 1.4 GTI Multipoint Injection, kupione jako drugie auto tej marki z silnikiem Rovera. Mialo byc zwyklym autem do zwyklych zadan - stalo sie jednak pojazdem ktorego zadaniem jest byc w idealnym stanie, bez zbednych przerobek i modyfikacji (czyt. spojlerow, neonow, itp). Tzw. "cichociemny" style...

  • Tuning

    Oto najwazniejsze zmiany jakie udalo mi sie do tej pory przeprowadzic:

    - montaz kierunkowskazow bocznych dymionych
    - zmiana obudowy filtru powietrza z wersji Plusowej "rogal" na wersje z Caro
    - montaz filtrow przeciwpylkowych do reflektorow przednich
    - montaz nowego kompletu elektrycznie sterowanych i podgrzewanych lusterek
    - montaz elektrcznych szyb drzwi przednich
    - wymiana foteli na komplet InterGroclin Standard w stanie idealnym
    - wymiana tylnych zaglowkow na InterGroclin Standard
    - wymiana tylnego mostu na most w stanie idealnym (rowniez Roverowy)
    - montaz wspomagania ZF (pompa napedzana paskiem 1000mm z dorobionego kola pasowego, wkreconego w kolo oryginalne (lewy gwint - zadnych srub, kolo jak i mocowania pompy ocynkowane, zalane olejem Shell typ Dextron II)
    - zakup kompletu nowych aluminiowych obreczy na lato 14" 6Jx14H2 ET30
    - zakup opon letnich Fulda Carat Attiro w rozmiarze 195/60/14
    - zakup kompletu aluminiowych obreczy 4ro ramiennych FSO Tip-Top na zime (obrecze poddane wlasnorecznej renowacji ze szczegolnym uwzglednieniem uzycia w zimie)
    - zakup opon zimowych Debica Frigo 2 w rozmiarze 185/70/13
    - wymiana pasow bezpieczenstwa na nowe (przod jak i tyl)
    - wymiana tylnej polki z wyblaknietej blekitnej na czarna
    - zmiana podswietlenia przyciskow deski rozdzielczej oraz konsoli srodkowej z panelem nagrzewnicy wlacznie (LED - kolor bialy)
    - zmiana podswietlenia tarcz zegarow na niebieskie (LED) z bialymi, podswietlanymi wskazowkami wlacznie (w trakcie)
    - polakierowanie pod kolor auta elementow deski rozdzielczej oraz uchwytu klapy bagaznika
    - montaz autoalarmu z centralnym zamkniem
    - montaz swiatel postojowych (4xLED)
    - montaz resorow 3-piorowych i obnizenie tylu auta
    - uporzadkowanie wiazki elektrycznej w kabinie auta (calej!)
    - montaz fabrycznie nowych boczkow drzwiowych sztuk 4
    - montaz fabrycznie nowych podlokietnikow z Poloneza Kombi (4 sztuki)
    - konserwacja karoserii (drzwi, progi, klapa tyl, maska, reszta zrobiona wczesniej
    - zakup nowych ramek ozdobnych okien (montaz w tym tygodniu)
    - wyciszenie, konserwacja i izolacja termiczna bagaznika
    - montaz nowego, fabrycznego (Mera Blonie) centralngo zamka (sterowanie jednoczesnie pilot z alarmu + kluczyk (2 x master))
    - wymiana podsufitki na nowa z Atu (stalowa) + montaz nowych uchwytow, zaslepek i spinek
    - w skrzyni wymienione zostaly: lozysko igielkowe (silnik), lozysko oporowe skrzyni, lapa sprzegla, docisk + sprzeglo Luk
    - zmiana oleju w skrzyni biegow na polsyntetyk Esso
    - wymiana chlodnicy na nowa Delphi 2-wentylatorowa
    - montaz drugiego wentylatora przeznaczonego do silnika 1.4
    - montaz fabrycznie nowej kierownicy z Poloneza Kombi
    - montaz nowego zestawu blokady skrzyni biegow
    - zakup nowych lamp tylnych
    - zakup nowego licznika do Poloneza Plus z silnikiem 1.4 Rover
    - nowa szyba przednia Nordglass z niebieskim pasem przeciwslonecznym - przyciemniona fabrycznie na zielono
    - nowe opuszczane szyby drzwi szt 4 Bespo Kunice
    - piecowe przyciemnienie szyb auta z bocznymi przednimi wlacznie
    - lakierowanie lusterek pod kolor nadwozia
    - uporzadkowana wiazka elektryczna pod maska
    - montaz dodatkowej pompki spryskiwaczy
    - zamiana wszystkich demontowanych nakretek, podkladek i srubek na nierdzewne
    - zabezpieczenie progow duza iloscia farby miniowej
    - nowe silowniki pneumatyczne klapy tylnej
    - uchwyt klapy bagaznika w kolorze nadwozia

  • Silnik

    Standardowy 1.4 Rover 16V 105KM , 60 000km przebiegu, zalewany tylko olejem w pelni syntetycznym (5W40), serwisowany wylacznie z uzyciem oryginalnych czesciach (Unipart, Fai, IKA, itd). Uklad chlodzenia zalewany plynem Prestone.

  • Wnętrze

    Stylizowane na wnetrze z PN Kombi - nowe boczki drzwiowe, podlokietniki + kierownica z Kombi. Elementy deski rozdzielczej lakierowane w kolorze nadwozia. Diodowe oswietlenie konsoli srodkowej, przelacznikow oraz licznika (w trakcie). Nowa podsufitka w kolorze stalowym, czarna polka tylna oraz listwy przyprogowe. Wnetrze wyciszone bardzo dokladnie (przegroda czolowa, podloga, komora silnika, deska rozdzielcza, bagaznik)

  • Zawieszenie

    Tyl - dolozone trzecie (dlugie) pioro i obnizone o kilka cm. Przod - standard, niedlugo sprezyny Truck minus dwa zwoje + 4 nowe amortyzatory Bilsteina.

  • Plusy i minusy pojazdu

    Jedyny w swoim rodzaju, lubi zaskakiwac pod swiatlami...

  • Marzę o...

    Utrzymaniu auta w obecnym stanie przynajmniej do momentu uzyskania zoltych tablic :)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Honda VT 500
  • Opel Zafira
  • Kymco Super 9
  • Kingway Ibis
  • Aprilia Af1 Replica 125
  • Opel Omega

Co robią kierowcy na PJ