Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2006 r.
Toruń
2400 cm3
185 KM
350 Nm
8.50 s
Auto sprawuje się znakomicie. Od września 2006 roku, kiedy to opuściło bydgoski salon Volvo przejechało 125.000 km. W przeważającej większości były to trasy, dzięki czemu auto spala bardzo mało paliwa - przy spokojnej potrafię zejść do 4.5 l ON/100km w trasie! :-)
Do tej pory z poważnych napraw wymienić można: wymianę tylnego uszczelniacza wału korbowego oraz uszkodzonej od kamienia miski olejowej (polskie drogi).
Lotka tylnej klapy Volvo R-design oraz chromowane końcówki układu wydechowego Volvo R-design.
Pięciocylindrowy wysokowydajny silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem D5 244T8 185KM/350Nm ze skrzynią automatyczną Geartronic.
Jasne. :P
Sportowe, obniżone i utwardzone.
Koła:
- lato: 205/55 R16 Continental PremiumContakt 91W
- zima: 205/55 R16 DUNLOP SP Winter Sport M3
Zestaw Volvo Audio PERFOMANCE 6 głośników 20W.
Regularne wykonywane trasy z Torunia do:
Bydgoszcz (codziennie);
Krosno, Poznań (bardzo często);
Berlin, Lwów, Warszawa (często);
Oslo, Ryga, Praga (raz w roku).
Dokładki zderzaków (dolne spoilery) oraz progi Heico.
Zmiana kół letnich na HEICO SPORTIV VOLUTION® V. 8x18 Bright Silver z oponami 225/40 R18".
Zmiana kierownicy na trójramienną Volvo R-design.
Zmiana programu silnika na BSR Stage1: 220KM/400Nm.
Plusy: duża moc daje dynamikę podczas wyprzedzania - co implikuje pełne bezpieczeństwo; na dodatek ta moc okraszona jest małym zużyciem paliwa -> ~4.5 do max 7.5 l/100km!
Minusy: mały bagażnik, ale box dachowy jest dobrą alternatywą dla kombi.
Czasy w wyścigach na 1/4 mili:
1. 16.34 sek.
2. 16.61 sek.
3. 16.67 sek.
Niestety wszystkie starty były opóźnione przez skrzynię Geartronik - dosyć powolne przyspieszanie od 0 km/h, dopiero po załączeniu turbiny czuć było odejście. Wyłączony system DSTC trochę pomógł.
Kolejnym spowalniaczem były belki dachowe od boxu.
To Volvo to spełnienie marzeń. Niczego więcej mi już nie potrzeba. :)