Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2008 r.
Wałbrzych
2000 cm3
170 KM
320 Nm
9.00 s
Wyróżnikami w ofercie Cross Tourana są: silnik TSI, przekładnia z podwójnym sprzęgłem (DSG) oraz elektronicznym układem wspomagania parkowania (Park Assist), charakterystyczne, masywne łuki nadkoli, 17” koła z obręczami „Funplay” ze stopu metali lekkich o sportowej, dynamicznej stylistyce.
Wysokoprężny silnik z pojemności 2,0 l osiąga moc 170KM i doładowany jest turbosprężarką o zmiennej geometrii.To pierwszy silnik tego producenta zasilany pompowtryskiwaczami z 4 zaworami w każdym cylindrze.
Konstrukcja jednostki napędowej 2.0 TDI jest więc nowocześniejsza, o czym świadczą również pompowtryskiwacze nowej generacji i świece żarowe – dzięki nim rozruch zimnego silnika jest niemal natychmiastowy. Zadziwiająco małe jest również zużycie paliwa, które podczas jazdy w dalekiej trasie obciążonym autem wyniosło średnio 5,9 l na 100 km.
Mocny silnik świetnie poradzi sobie podczas szybkiej jazdy po autostradzie, jak i podczas dynamicznego wyprzedzania na ruchliwej dwupasmówce. Jest też bardzo trwały i bezawaryjny, jednak łatwego go uszkodzić stosując kiepskiej jakości paliwo.
CrossTouran różni się od pozostałej produkcji zwłaszcza pomarańczowo-szarą tapicerką, która może być wykonana także w innych atrakcyjnych wersjach kolorystycznych. Kolorowe materiały wykorzystano nie tylko do obicia foteli, ale także boczków drzwi. Perforowaną skórę na 3-ramiennej sportowej kierownicy dopełniają jasne szwy. Volkswagenowi udało się uzyskać świeżo i młodzieżowo wyglądające wnętrze, nie rezygnując przy tym z wysokiego poziomu spracowania.