Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1994 r.
Imielin
1598 cm3
78 KM
120 Nm
18.00 s
Ten Polonez Caro należał do mojego wujka, który jeździł nim przez całe dziesięć lat. W 1994 roku to był wóz. Nie przywiązałem się do niego tak jak do czarnego Cinquecento, jednak i z nim mam wiele miłych wspomnień. Został kupiony jako nowy w ramach systemu argentyńskiego, przy czym wujek miał naprawdę ogromne szczęście, bo jego szczęśliwy numerek wylosowano w szybkim czasie. Zapłacił za niego 130 milionów złotych. Tak, tak, nie pomyliłem się, bo oczywiście chodzi o te stare, socjalistyczne złotówki. Caro łatwego życia nie miało. Jak wiele innych, szybko zostało przerobione na gaz, zaliczyło też wiele stłuczek. Przy tych stłuczkach udowodnił, że Polonez to niezwykle twardy samochód, ale również z tego powodu zaczął szybko rdzewieć. To jedyne zdjęcia Caro, jakie posiadam w swoim archiwum. Pochodzą chyba z 1999 roku.
Słynne owiewki HEKO na każdej szybie prócz przedniej.
Caro miało gaźnikowy silnik 1.6 o mocy 78 KM. Cierpiał na benzynoholizm, ale trudno się dziwić, bo konstrukcja ta pamięta rządy Mussoliniego. Szybko wszczepiono mu esperal w postaci mieszalnikowej instalacji LPG.
Jedno z najwygodniejszych w jakim siedziałem. Wygodniejsze było już tylko moje białe Audi 100. Posiadało lotnicze fotele, co wtedy było bajońskim luksusem.
Jak się Polonezem jeździ każdy wie. To była taka polska Crown Victoria.
jakieś radio oraz cztery głośniki - dwa standardowe z przodu oraz dwa na tylnej polce.
Może to będzie dziwne, ale każda była pamiętna. Ze względu na to, że na ekspresówce S1 jeździło się ile fabryka dała, na zakrętach jeździliśmy po 90-100 km/h. A to wszystko w gorących rytmach Haddawaya i jego wielkiego przeboju "What is love" oraz "You`re my heart, you`re my soul" Modern Talking.
W 1995 roku wujek pojechał nim do Kolonii. W 2000 roku trzeba było wymienić zbiornik paliwa, ponieważ cały przerdzewiał na wylot.
Tylne dywaniki przeniosły się do Golfa :-).
+ dojrzała stylistyka
+ wygodne fotele
+ czytelne wskaźniki
- sporo w swoim życiu przeszedł
Cóż, przegonił parę zachodnich aut.
Fiacie Cinquecento
Tacie Nano
Tacie Indice
Lancie Delcie
Seacie Exeo