Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
2002 r.
Oliva(Valencia E)
12900 cm3
480 KM
2350 Nm
0.00 s
Stralis to kolejna nowość w całej gamie IVECO. STRALIS został nagrodzony mianem Truck Of The Year 2003. Bardzo dobrze został przyjęty na rynkach zachodnich, a już od ponad roku zdobywa skutecznie serca polskich kierowców. To co wyróżnia STRALISA spośród konkurencji - to doskonale zaprojektowana kabina. Kierowca czuje się w niej tak, jak w komfortowo wyposażonym pokoju hotelowym. Regulowana kolumna kierownicy, pneumatyczny i podgrzewany fotel, klimatyzacja, automatyczna skrzynia biegów Tronic - niejedno dobrze wyposażone auto osobowe niepowstydziłoby się takich rozwiązań. Sercem STRALISA są trzy, sprawdzone już silniki CURSOR 8,10,13 - o mocach od 270 do nawet 540 KM. Zastosowanie najnowocześniejszych rozwiązań techniczych opracowanych przez IVECO - pozwoliło zmniejszyć koszty eksploatacji do minimum.3 silniki do wyboruCursor 8 - to najmniejszy silnik z gamy Cursor. Przeznaczony głównie do Stralisa AT i AD. Jest to 6 cylindrowy silnik o pojemności 7,8l - charakteryzujacy się niskim zużyciem paliwa. Idealnie nadaje się do zastosowania w dystrybucji miejskiej. Jak każdy z silników z rodziny Cursor - ma 4 zawory na cylinder, wałek rozrządu w głowicy, pompo - wtryskiwacze oraz turbinę o zmiennej geometrii. Dostępny jest w trzech, różniących się mocą wariantach 270, 310 i 350 KM. Silnik spełnia normy emisji spalin EURO3.Cursor 10 - występuje w dwóch wariantach różniących się od siebie mocą - 400 i 430 KM. Jest bardzo uniwersalną jednostką napędową - doskonale nadaje się do dystrybucji miejskiej, jak i dalekich transportów międzynarodowych. Stały, bardzo wysoki moment obrotowy 1115Nm w przedziale obrotów od 1000 do 1950 obr/min zapewnia mu doskonałą elastyczność - co oznacza mniejszą częstotliwość zmiany biegów i jednocześnie mniejsze zużycie paliwa. Pojemność 10,3l - normy emisji spalin EURO3 - przygotowany do modyfikacji na EURO4.Cursor 13 - największy silnik Cursor. Stosowany w EuroTrakkerach oraz Stralisach AS. Przeznaczony do ciężkiej pracy w trudnych warunkach i dalekich międzynarodowych transportów. Wyposażony - tak jak Cursor10 - w ITB (IVECO Turbo Brake) - dekompresyjny hamulec silnikowy. Wysoki, stały i stabilny moment obrotowy zapewnia mu doskonałą elastyczność. Występuje w dwóch wariantach - 480 i 540 KM - max moment obrotowy odpowiednio - 2200Nm - 2350Nm. Pojemność silnika 12,9l.Kolumna kierownicy jest regulowana w trzech płaszczyznach co zapewnia przyjemne i wygodne prowadzenie.Nowe pneumatyczne zawieszenie kabiny doskonale tłumi drgania podczas jazdy.Pneumatycznie zawieszony fotel - regulowany za pomocą łatwo dostępnych dźwigni.Nowa ergonomiczna deska rozdzielcza z ciekłokrystalicznym wyświetlaczem.STRALIS AT i AD - następne dwie dostępne kabiny ActiveTime i ActiveDay są zdolne zaspokoić wszelkie potrzeby transportowe, wyznaczając w tej dziedzinie nowe standardy ekonomiczne. Stralis AT to model z kabiną sypialną, przeznaczony do przewozów krajowych na średnich i długich dystansach z niewielką liczbą postojów nocnych. Dostępne są dwie wersje: ciągnik lub podwozie, z dachem standardowym lub opcjonalnie - wysokim. Stralis AD to ciężarówka o wszechstronnym zastosowaniu w transporcie miejskim i podmiejskim. Dostępny jest z kabiną dzienną (krótką) w dwóch wersjach: jako podwozie i ciągnik.
Mój model to:
Iveco Stralis AS(active space) 480 koni pojemność 12,9L. Obecnie 750 tyś przebiegu w ciągłej eksploatacji.
Naczepa:
LeciTrailer rok 2007 33 EP, Hamulce Tarczowe
Gałązki na szybach bocznych.
Na blendzie(osłona przeciw słoneczna) ogromny napis POZNAŃ.
Currsor 13, Rzędowy 6-cylindrowy, 480 koni 12,9 L pojemność z pełnym tonażem na górach w Hiszpanii czy też Grecji daje w zupełności radę. Spalanie 35 litrów. Trochę dużo no ale cóż jak się wiezie owoce to tonaż jest różny.
Tunel nad silnikiem pokryty "pseudo skórą duńską" Mała lodówka w kabinie, dwie leżanki z czego dolna się składa w stolik i 2 siedzenia, cafe automat, fotele pneumatyczne(na powietrze),podgrzewane, funkcja dopasowania do budowy ciała, regulowana kierownica, dużo schowków, elektryczna roleta na szybę przednią.
Osie:
Przód: Resor
Tył 4 poduszki
Kabina:
4 poduszki
Blaupunkt IVECO + 6 głośników
CB-Radio Alan
Ferie 2007:
Polska-Niemcy-Francja-Polska
Wakacje 2007:
Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy, Słowenia, Czechy, Grecja, Austria
W roku szkolnym:
Pruszcz Gdański, Stryków
Jeszcze nie wiadomo
Plusy:
- Komfort Jazdy
- Cicho w Kabinie
- Duża kabina, pełno schowków, lodówki
- Duża moc
- Pełno bajerów ułatwiających życie kierowcy
Minusy:
- Komputer
- Awaryjność turbiny
IVECO STRALIS II 560